„W ubezpieczeniach majątkowych miniony rok był dla ubezpieczycieli trudny. Przyczyniła się do tego sroga zima, powodzie oraz stały wzrost poziomów odszkodowań. Mimo niesprzyjającej sytuacji, osiągnęliśmy dużo wyższy poziom składki niż w zeszłym roku rozwijając się zgodnie z przyjętym planem. Równocześnie utrzymaliśmy restrykcyjną politykę kosztową” - podsumowuje Michał Kwieciński, Dyrektor Generalny Liberty Direct. „Bardzo dobry wynik zawdzięczamy inwestycji w rozwój kanałów partnerskich opartych o platformę direct takich jak sieć komisów samochodowych, bancassurance oraz internetowy marketing afiliacyjny. W kanałach tych wykorzystujemy zalety platformy dajrektowej – przede wszystkim niskie koszty operacyjne i możliwość stosowania zaawansowanej taryfikacji, co stanowi istotną przewagę konkurencyjną w obecnej sytuacji rynkowej. Pozwala nam to na oferowanie szerokim grupom Klientów ubezpieczeń w korzystniejszej cenie niż towarzystwa tradycyjne” - podkreśla Kwieciński.
„W celu systematycznego doskonalenia procesów obsługi Klienta wprowadziliśmy w ubiegłym roku tzw. e-konto ‘Twoje sprawy’, dzięki któremu Klienci mogą kompleksowo zarządzać posiadanymi ubezpieczeniami on-line a także monitorować przebieg likwidacji szkód. Rozwinęliśmy również stałą ofertę produktową obejmującą OC, AC, Assistance oraz NNW o ubezpieczenie szyb oraz ubezpieczenia mieszkaniowe. Koniec roku upłynął pod znakiem działań promocyjnych opartych na wynikach rankingu dziennika „Rzeczpospolita1”, zgodnie z którym Liberty Direct oferuje najlepsze cenowo OC na rynku, a także organizacji programu partnerskiego „Poleć sprawdzone ubezpieczenie”. Obydwie inicjatywy przyczyniły się do znaczącego wzrostu sprzedaży” - podsumowuje Rafał Karski, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Liberty Direct. „W 2010 roku byliśmy również aktywni reklamowo organizując cztery kampanie produktowe i wizerunkowe obejmujące telewizję. Prowadziliśmy ponadto akcje społeczne mające na celu podnoszenie poziomu bezpieczeństwa na drodze - program „Taksówka z fotelikiem” oraz „Bezpieczny Mały Pasażer” na Facebooku” - dodaje Karski.
Świetne wyniki w 2010 roku osiągnęła także Grupa Liberty Mutual, do której należy Liberty Direct. Osiągnęła zysk netto w wysokości 1,678 miliarda USD, co oznacza 64% wzrost w porównaniu z rokiem 2009. Przychody Liberty Mutual w analogicznym okresie wyniosły 33,193 miliardy USD, co oznacza wzrost o 6,8% w porównaniu z rokiem 2009. Jednocześnie firma zebrała 29,191 miliardów USD składki przypisanej netto.
Aktualnie rynek ubezpieczeń direct jest wart ok. 800-850 mln zł, z czego 90% stanowią ubezpieczenia samochodowe OC i AC. Pozostałe 10% przypada na NNW, assistance, ubezpieczenia mieszkania i turystyczne. Szacuje się, że z końcem 2011 roku rynek ubezpieczeń direct może być wart ponad 1 mld zł.