Kontakt
  • Link4
  • AXA Ubezpieczenia
  • Aviva
  • Liberty Ubezpieczenia
  • Proama
  • PZU
  • Warta

Wyniki Liberty Direct w 2010 roku

Data publikacji: 2011-03-15

Liberty Direct zebrał składkę przypisaną brutto w wysokości 133,6 mln zł, z czego 37,8 mln zł w IV kwartale. Ubezpieczyciel osiągnął tym samym wynik 46,2 mln zł lepszy niż w 2009 roku. 53% wzrost Liberty Direct zawdzięcza rozwojowi alternatywnych kanałów dystrybucji, rozszerzeniu oferty produktowej oraz podwyższaniu poziomu satysfakcji klientów. Towarzystwo ubezpiecza już blisko 200 tys. pojazdów.

Oblicz ubezpieczenie

SAMOCHÓD DOM TURYSTYCZNE ŻYCIE

„W ubezpieczeniach majątkowych miniony rok był dla ubezpieczycieli trudny. Przyczyniła się do tego sroga zima, powodzie oraz stały wzrost poziomów odszkodowań. Mimo niesprzyjającej sytuacji, osiągnęliśmy dużo wyższy poziom składki niż w zeszłym roku rozwijając się zgodnie z przyjętym planem. Równocześnie utrzymaliśmy restrykcyjną politykę kosztową” - podsumowuje Michał Kwieciński, Dyrektor Generalny Liberty Direct. „Bardzo dobry wynik zawdzięczamy inwestycji w rozwój kanałów partnerskich opartych o platformę direct takich jak sieć komisów samochodowych, bancassurance oraz internetowy marketing afiliacyjny. W kanałach tych wykorzystujemy zalety platformy dajrektowej – przede wszystkim niskie koszty operacyjne i możliwość stosowania zaawansowanej taryfikacji, co stanowi istotną przewagę konkurencyjną w obecnej sytuacji rynkowej. Pozwala nam to na oferowanie szerokim grupom Klientów ubezpieczeń w korzystniejszej cenie niż towarzystwa tradycyjne” - podkreśla Kwieciński.

„W celu systematycznego doskonalenia procesów obsługi Klienta wprowadziliśmy w ubiegłym roku tzw. e-konto ‘Twoje sprawy’, dzięki któremu Klienci mogą kompleksowo zarządzać posiadanymi ubezpieczeniami on-line a także monitorować przebieg likwidacji szkód. Rozwinęliśmy również stałą ofertę produktową obejmującą OC, AC, Assistance oraz NNW o ubezpieczenie szyb oraz ubezpieczenia mieszkaniowe. Koniec roku upłynął pod znakiem działań promocyjnych opartych na wynikach rankingu dziennika „Rzeczpospolita1”, zgodnie z którym Liberty Direct oferuje najlepsze cenowo OC na rynku, a także organizacji programu partnerskiego „Poleć sprawdzone ubezpieczenie”. Obydwie inicjatywy przyczyniły się do znaczącego wzrostu sprzedaży” - podsumowuje Rafał Karski, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Liberty Direct. „W 2010 roku byliśmy również aktywni reklamowo organizując cztery kampanie produktowe i wizerunkowe obejmujące telewizję. Prowadziliśmy ponadto akcje społeczne mające na celu podnoszenie poziomu bezpieczeństwa na drodze - program „Taksówka z fotelikiem” oraz „Bezpieczny Mały Pasażer” na Facebooku” - dodaje Karski.

Świetne wyniki w 2010 roku osiągnęła także Grupa Liberty Mutual, do której należy Liberty Direct. Osiągnęła zysk netto w wysokości 1,678 miliarda USD, co oznacza 64% wzrost w porównaniu z rokiem 2009. Przychody Liberty Mutual w analogicznym okresie wyniosły 33,193 miliardy USD, co oznacza wzrost o 6,8% w porównaniu z rokiem 2009. Jednocześnie firma zebrała 29,191 miliardów USD składki przypisanej netto.

Aktualnie rynek ubezpieczeń direct jest wart ok. 800-850 mln zł, z czego 90% stanowią ubezpieczenia samochodowe OC i AC. Pozostałe 10% przypada na NNW, assistance, ubezpieczenia mieszkania i turystyczne. Szacuje się, że z końcem 2011 roku rynek ubezpieczeń direct może być wart ponad 1 mld zł.

Tagi:

Komentarze