Kontakt
  • Link4
  • AXA Ubezpieczenia
  • Aviva
  • Liberty Ubezpieczenia
  • Proama
  • PZU
  • Warta

Weryfikacja ubezpieczycieli pod kątem autocasco

Data publikacji: 2010-09-13

Często decydującym kryterium przy wyborze ubezpieczenia AC jest jego cena. Kupując autocasco nie zagłębiamy się z reguły w zakres ubezpieczenia, nie przewidując że staniemy się uczestnikami wypadku. Kiedy do niego dochodzi, przekonujemy się że dochodzenie odszkodowania wcale nie jest takie proste. Warto zatem przed zakupem AC sprawdzić dokładnie ofertę ubezpieczyciela.

Oblicz ubezpieczenie

SAMOCHÓD DOM TURYSTYCZNE ŻYCIE

Likwidacja szkody to proces polegający na podejmowaniu działań związanych z ustaleniem wysokości odszkodowania lub świadczenia za powstałą szkodę. Ten etap obejmuje analizę okoliczności zdarzenia, przyczyny i skutki wypadku, rozmiar szkody, kończąc na wypłacie odszkodowania ubezpieczonemu lub odmowie. W praktyce może się to wiązać z tygodniami bez samochodu, czy niskim odszkodowaniem, które nie wystarcza na naprawę samochodu. W związku z tym już na etapie wyboru ubezpieczenia AC powinniśmy zastanowić się w jaki sposób sprawdzić firmę ubezpieczeniową, aby uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek.

Internetowe kalkulatory ubezpieczeń służą do porównywania ofert towarzystw ubezpieczeniowych pod względem ceny za polisę. Nie istnieje, jak do tej pory, system umożliwiający porównanie zakresu i jakości obsługi klientów przez ubezpieczycieli w obszarze likwidacji szkód. Jest jednak kilka sposobów na sprawdzenie czy dane towarzystwo jest rzetelne i sprawne w procesie wypłaty odszkodowania z AC.

W pierwszej kolejności powinniśmy zajrzeć na stronę internetową ubezpieczyciela i zapoznać się z procedurami, którymi posługuje się w procesie likwidacji szkody. Powinniśmy dowiedzieć się, jak wygląda obsługa posprzedażowa oraz w jaki sposób sami możemy przyspieszyć procedurę likwidacji szkody. Takie informacje powinny być łatwo dostępne, jeżeli nie możemy ich znaleźć, mamy prawo być zaniepokojeni.

Na stronie internetowej doszukujemy się również tzw. e-konta lub innej aplikacji umożliwiającej monitorowanie likwidacji szkody, która daje dostęp on-line to informacji, na jakim etapie likwidacji szkody jest ubezpieczyciel. Strona powinna umożliwiać bezpośredni kontakt z likwidatorem, czyli osobą odpowiedzialną po stronie firmy za naszą obsługę, w celu usprawnienia procesu związanego z dokumentacją. Staje się to coraz popularniejsze wśród towarzystw ubezpieczeniowych i może przybierać prostą formę zakładki na stronie lub stanowić odrębną platformę. Tą bardziej rozbudowaną wersją wprowadził ostatnio do swojej oferty Liberty Direct. "Przykładamy szczególną wagę do tego, by okres oczekiwania na decyzję o wypłacie odszkodowania był w naszej firmie jak najkrótszy. Dzięki platformie umożliwiającej monitorowanie procesu likwidacji Klienci mogą uzyskać informację na temat statusu swojej szkody przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu" - komentuje Rafał Karski z Liberty Direct.

Ubezpieczyciela możemy również sprawdzić u Rzecznika Ubezpieczonych – instytucji, której zadaniem jest ochrona naszych interesów. Wszystkie skargi dotyczące obsługi ze strony towarzystw ubezpieczeniowych są publikowane na stronie Rzecznika, dzięki czemu możemy zweryfikować który ubezpieczyciel cieszy się najmniejszą sympatią klientów. Warto zwrócić uwagę również na to, że na rynku istnieją większe i mniejsze firmy, dlatego liczba skarg jest też uzależniona od liczby klientów danego ubezpieczyciela. Należy też skoncentrować się na tematyce skarg, które powinny dotyczyć procesu szacowania i wypłaty odszkodowania.

Siedząc nadal przed monitorem komputera powinniśmy się także przyjrzeć forom internetowym, na których mamy dostęp do dużo szerszej liczby opinii, niż tych przekazanych w sposób bezpośredni. W tym wypadku należy być uczulonym na fakt, że ludzie są bardziej chętni do opisywania negatywnych doświadczeń. Krytyczne opinie znajdziemy więc na temat każdej firmy. Jeżeli jednak w internetową dyskusję włącza się dany ubezpieczyciel z propozycjami rozwiązania problemu, możemy wywnioskować, że stara się on dbać o swoich klientów, słucha komentarzy i reaguje na nie. Jakość obsługi klienta nie wydaje się być priorytetem dla firmy, która ignoruje negatywne opinie na swój temat. Może więc też nie być priorytetem, gdy przyjdzie do wypłaty odszkodowania.

Powyższe wskazówki pozwalają zdobyć informacje na temat towarzystwa i jego sprawności działania w przypadku zdarzenia ubezpieczeniowego. Nie mogą jednak dać gwarancji, że firma, u której wykupimy ubezpieczenie AC będzie zawsze i wszędzie działała po naszej myśli. Weryfikacja ubezpieczyciela jest o tyle istotna, że lepiej zapobiegać problemom przy wypłacie odszkodowania niż rozczarować się po fakcie, napotykając na wiele problemów związanych z likwidacją szkody. Minimalizując ryzyko przepraw przez ten proces nie można również zapominać o bezpiecznej jeździe i przezorności za kierownicą na co dzień.

Tagi:

Komentarze