Warta umożliwia swoim klientom skorzystanie z uproszczonej ścieżki likwidacji szkód - przez telefon. W ten sposób można zlikwidować w Warcie nieskomplikowane szkody komunikacyjne, osobowe (NNW i turystyczne), mieszkaniowe i korporacyjne.
Decyzja o wypłacie odszkodowania może zostać podjęta już w czasie pierwszej rozmowy telefonicznej. Dzieje się tak ze względu na to, że większość operatorów Centrum Alarmowego Warty to wykwalifikowani likwidatorzy szkód, którzy mają uprawnienia do wyceny szkody oraz podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania.
Ponadto wszystkie rozmowy telefoniczne są nagrywane, co zastępuje część dokumentacji przyjmowanej wcześniej wyłącznie w formie pisemnej. Przy niewielkich szkodach można zatem uzgodnić z klientem kwoty i podjąć decyzję o wypłacie odszkodowania praktycznie od ręki.
Wysokość odszkodowania szacowana jest w oparciu o profesjonalne narzędzia do wyceny, m.in. Carwert firmy Eurotax, Norma Pro i Zico.
"Szybkość likwidowanej szkody jest jednym z elementów, który w największym stopniu wpływa na satysfakcję klientów. Ograniczanie liczby szkód z udziałem rzeczoznawcy na korzyść likwidacji przez telefon oraz za pośrednictwem warsztatów współpracujących z WARTĄ znacznie poprawiło wskaźnik średniego czasu likwidacji szkód – co trzecie odszkodowanie wypłacane jest w WARCIE w ciągu siedmiu dni od zgłoszenia szkody" – powiedział Rafał Stankiewicz wiceprezes zarządu WARTY odpowiedzialny za likwidację szkód.
Warta na bieżąco monitoruje jakość obsługi Centrum Alarmowego, a także satysfakcję klientów z likwidacji szkody. Ostatnie badania wskazują, że 94% klientów, którzy mieli likwidowaną szkodę z ubezpieczenia mieszkania lub AC w Warcie deklaruje chęć kontynuowania ubezpieczenia w w/w towarzystwie.
Źródło: Biuro Prasowe Grupy Warta