Gdy PZU wdrożyło 3 kwietnia 2014 roku nowy model bezpośredniej likwidacji szkód dla klientów posiadających ubezpieczenie OC samochodu, oczywistym stało się, że wkrótce podobne rozwiązania zaproponują konkurencyjne towarzystwa. W sytuacji, gdy tak duży gracz wyznacza nowe standardy, agencje ubezpieczeniowe, które chcą się liczyć na rynku, nie mogą sobie pozwolić na brak elastyczności.
UNIQA jest gotowa na zmiany
Nowy model likwidacji szkód dostępny będzie dla klientów UNIQA już od 1 czerwca 2014 roku. Towarzystwo ubezpieczeniowe UNIQA od dawna przygotowywało się do zmiany strategii procesu likwidacyjnego i było jedną z wielu firm, które pracowały nad projektem bezpośredniej likwidacji szkód w ramach Komisji Likwidacji Szkód Polskiej Izby Ubezpieczeń. Zdecydowane działania PZU z pewnością przyspieszyły decyzje zarządu UNIQA o wprowadzenie nowego systemu likwidacyjnego.
Jesteśmy dobrze przygotowani do nowego modelu obsługi poszkodowanych. Od wielu lat konsekwentnie ulepszamy nasze procesy likwidacyjne, wdrażamy nowoczesne rozwiązania i narzędzia informatyczne. Wzmocnienie serwisu posprzedażowego jest kluczowym elementem długofalowej strategii UNIQA
-wyjaśnia Jarosław Matusiewicz, dyrektor zarządzający ds. likwidacji szkód UNIQA.
UNIQA jest na tyle dobrze przygotowana do nowego sposobu obsługi klientów, że postanowiliśmy nie czekać dłużej i ruszyć już 1 czerwca. Zachęcamy też innych ubezpieczycieli, aby jak najszybciej poszli w nasze ślad.
Zmiany z korzyścią dla klienta
Bezpośrednia likwidacja szkód to przede wszystkim ukłon w stronę klienta. Od 1 czerwca poszkodowany w wypadku klient UNIQA będzie mógł zgłosić szkodę u swojego ubezpieczyciela, który zajmie się procesem likwidacyjnym, wypłaci odszkodowanie, a z wszystkich kosztów rozliczy się z ubezpieczycielem sprawcy wypadku. Takie rozwiązanie przyspieszy cały proces likwidacji szkód oraz poprawi zakres usług. Po stronie ubezpieczyciela poszkodowanego będzie leżał bowiem interes, by klient został obsłużony kompleksowo, a szkody naprawione przy użyciu oryginalnych części, a nie zamienników jak to miało do tej pory. Zakład ubezpieczeniowy nie będzie oszczędzał na likwidacji szkód swojego klienta, skoro ze wszystkich kosztów rozliczy się z konkurencją.
Bezpośrednia Likwidacja Szkód jest rozwiązaniem bardzo korzystnym dla klienta, ponieważ jest obsługiwany przez swojego ubezpieczyciela kompleksowo. Nie musi szukać ubezpieczyciela sprawcy w przypadku szkody, a przy zawarciu kolejnego ubezpieczenie może świadomie wybrać firmę, w której nie tylko zapłaci składkę, ale również będzie likwidowała jego szkody, tak jak w ubezpieczeniach dobrowolnych np. autocasco
– dodaje Jarosław Matusiewicz.