pon-pt godz 9:00-17:00

71 722 80 00

Kontakt
  • Link4
  • AXA Ubezpieczenia
  • Aviva
  • Liberty Ubezpieczenia
  • Proama
  • PZU
  • Warta

To są oszuści

2014-04-10 16:09

Jan Grudziądz

Jak jest pani taka mądra proszę podać podstawę prawną która nakazuje poszkodowanemu przedstawiać fakturę za naprawę...Ja mogę auto sprzedać i nie naprawiać ale i tak należy mi się \pełne odzskodowanie z oryginalnymi częściami jeżeli takie mieliśmy przed wypadkiem

2014-04-11 07:54

Magdalena Jarmoszewicz, Specjalista ds. Realcji z Klientem, Proama

Szanowni Państwo, ubezpieczenie autocasco - w odróżnieniu od ubezpieczenia obowiązkowego OC - jest ubezpieczeniem dobrowolnym – czyli każde towarzystwo ubezpieczeniowe definiuje zasady i kształt produktu w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia. W przypadku autocasco w Proama sposób likwidacji szkody w poszczególnych wariantów autocasco zapisany jest w paragrafie 16 OWUK. Opisane w OWU zasady funkcjonowania są oczywiście zgodnie z zapisami Kodeksu cywilnego oraz ustawy o działalności ubezpieczeniowej. Z wyrazami szacunku,

2014-04-11 08:41

Jan Grudziądz

no dobrze ale mi chodzi o oc a nie o ac...

2014-04-10 18:38

antek

należy ich zlikwidować

2014-04-10 19:03

krystian

ich skladka wyszla mi o 200zł wiecej niz w axa! sa drodzy i do dupy ..tyle sie tu naczytalem ze nigdy nic tu nie ubezpiecze;)

2014-04-11 08:54

Krzysztof W

Przecież warsztat w którym się odbyła naprawa przesłał wam fakturę, i nie zaplaciliscie całości, uznając że do naprawy miał on użyć części nie oryginalnych. Rzecznikowi Ubezpieczonych też odpisaliscie, że do naprawy serwis miał użyć tańszych zamienników. Więc złożylem pozew sądowy.

2014-04-11 10:20

Magdalena Jarmoszewicz, Specjalista ds. Realcji z Klientem, Proama

Szanowni Państwo, każda szkoda rozpatrywana jest indywidualnie z uwzględnieniem rodzaju ubezpieczenia, okoliczności zdarzenia itd. Zawsze również rekomendujemy klientom, aby przed naprawa jej kosztorys z warsztatu uzgadniali z Proama. Np. w przypadku ubezpieczenia autocasco rodzaj części i sposób rozliczenia naprawy zależy od posiadanego przez klienta pakietu: Casco ASO, Casco Komfortowy i Casco Optymalny. W celu uzyskania indywidualnych wyjaśnień zapraszam do bezpośredniego kontaktu na mój adres e-mail: magdalena.jarmoszewicz@proama.pl

2014-04-11 11:26

zniesmaczony

proama to zwykli lichwiarze uszkodzoną lampę(pajęczynka się zrobiła) dali do polerowania, to są jaja!! Koszt nowej lampy to blisko 4tyś a oni dali 75zł za polerowanie!!odwołania nic nie dają(napisałem 3) ,więc idę do sądu! koszt założenia sprawy to 600zł dla prawnika, 240zł koszta sądowe i17zł oplata skarbowa. ludzie nie bójcie się i zakładajcie sprawy tym oszustom może się w końcu nauczą!!

2014-05-19 12:37

Magdalena Jarmoszewicz, Specjalista ds. Relacji z Klientem, Proama

Szanowni Państwo, oczywiście przysługuje Państwu taka możliwość, również pragnę w tym miejscu przypomnieć o odwołaniu oraz możliwości wykonania kolejnych oględzin. Zachęcam również do kieorwania zapytań związanych z procesem likwidacji szkody na mój adres e-mail: magdalena.jarmoszewicz@proama.pl. Z wyrazami szacunku

2014-04-11 17:22

jaggg

Na razie jeszcze neutralna, czekam na wycenę, ale już czuję swąd kombinacji po spotkaniu z likwidatorem. Obadał moje auto miernikiem lakieru i dziwnym trafem okazało się, że malowane z tej strony w którą wjechał w mnie ich klient. Druga nietknięta, a jeśli już to powinno być na odwrót. Pożyjemy zobaczymy.

2014-05-19 12:39

Magdalena Jarmoszewicz, Specjalista ds. Relacji z Klientem, Proama

Szanowni Państwo, oględziny pojazdów wykonywane są przez profesjonalnych rzeczoznawców. Zapewaniam, iż wykonują oni swoje obowiazki z należytą starannością. Z wyrazami szacunku,

2014-04-11 18:03

knedel

Banda czeskich buraków żeruje na ludzkim nieszczęściu! Nie Polecam!!

2014-04-16 18:39

jozek

zadzwonilem proszac o oferte ubezpieczenia oc mily pan wyciagnol ze mnie dane samochodu malo tego pesel powiedzialem ze sie zastanowie za pare dni dostalem pismo zebym zaplacil560zl ludzie z daleka od tych oszustow naciagaja zabieraja nie dajcie sie oszukac .

2014-04-17 15:37

Emilia Iwan, Specjalista ds. Obsługi Klienta z zespołu Osobistego Doradcy, Proama

Szanowni Państwo, w naszym towarzystwie, podobnie jak w wielu innych firmach ubezpieczeniowych, istnieje możliwość zawarcia umowy za pomocą środków porozumiewania się na odległość. Zgodnie z obowiązującymi procedurami osoba, która ubezpiecza w ten sposób pojazd, jasno potwierdza oświadczenie o chęci zawarcia umowy ubezpieczenia. Jeśli wyliczenie składki zostało już sfinalizowane zawarciem umowy, istnieje możliwość odstąpienia od niej na podstawie Ustawy z dn. 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów. Dotyczy to zarówno polis zawieranych przez telefon, jak i przez internet. W celu ustalenia możliwości rozwiązania umowy, lub w przypadku jakichkolwiek szczegółowych pytań, zachęcam Państwa do indywidualnego kontaktu oraz wysyłania informacji na mój bezpośredni adres e-mail: emilia.iwan@proama.pl . Z wyrazami szacunku

2014-04-19 11:02

hhh

Silą tych danych nie wyciągał nikt!

2014-04-17 09:57

denis

proama to oszusci uwazajcie na nich

2014-04-20 20:15

jo

W jaki sposob zostałeś oszukany przez nich?

2014-04-22 18:29

denis

musiałem dopłacić prawie sprawcy do naprawy auta,wjechała we mnie babka ubezpieczona niestety w proamie...

2014-04-22 18:31

denis

musiałem dopłacić prawie 1200zł do naprawy auta,wjechała we mnie babka ubezpieczona niestety w proamie..

2014-04-18 16:24

Agnieszka

OSZUŚCI Witam chciała bym opisać moją sytuacje aby inne osoby które rozmawiają z konsultantami z firmy Proama wyraźnie mówili, że nie decydują się zawrzeć z nimi umowy. Informuje, że ta firma wysyła wezwanie do zapłaty po telefonie w którym prosiłam o podanie jedyni propozycji ubezpieczenia mojego samochodu !!! Jest to firma która naciąga osoby które wyraźnie powiedziały podczas rozmowy, że jeżeli się zdecydują na ich ofertę to zadzwonią na następny dzień po zarejestrowaniu samochodu i wpłacą kwotę którą im zaproponowali. Oczywiście nie zadzwoniłam aby potwierdzić zawarcie umowy a i tak dostałam wezwanie do zapłaty!! Jest to firma OSZUSTÓW I NACIĄGACZY gdyż jak dostałam to wezwanie oczywiście od razu zadzwoniłam do obsługi klienta, która po wysłuchaniu mnie powiedziała, że poszuka naszej rozmowy i oddzwoni do wieczora oczekiwałam telefonu ale nikt nie zadzwoniło na następny dzień przed południem pani z Proamy łaskawie oddzwoniła że nasza rozmowa się gdzieś zawieruszyła ale będzie jej dalej szukać do godziny 15 dalej cisza po czym zadzwoniła pani i powiedziała, że zgodziłam się na tą propozycje bo powiedziałam w czasie rozmowy, że przeleje pieniądze następnego dnia "wyjęte było to z kontekstu" jak poprosiłam panią aby puściła mi moment w którym takie wyrażenie padło powiedziała oczywiście że muszę pojechać do siedziby w Lublinie aby odsłuchać tej rozmowy !!! Dodatkowo zawarłam umowę dzień przed zarejestrowaniem samochodu który sprowadziłam z zagranicy i na dobrą sprawę nie wiedziałam czy w ogóle go zarejestruję. Firma ta zawarła zemną umowę pomimo tego, że nie miała podanego numeru rejestracyjnego gdyż w dzień zawarcia z nimi umowy tak naprawdę samochód ten nie był zarejestrowany !!! Odradzam jaki kol wiek kontakt z tą firmą !!

2014-04-22 18:28

denis

musiałem dopłacić prawie sprawcy do naprawy auta,wjechała we mnie babka ubezpieczona niestety w proamie...

2014-04-22 18:30

denis

musiałem dopłacić prawie 1200zł do naprawy auta,wjechała we mnie babka ubezpieczona niestety w proamie...

2014-06-07 15:30

Magdalena

Denis, zawsze, jeśli po naprawie z OC sprawcy okazuje się, że wypłacone odszkodowanie jest za niskie przedstawia się fakturę lub rachunki dokumentujące naprawę i po weryfikacji towarzystwo zwykle dopłaca różnicę.Oczywiście, brane jest pod uwagę czy zamiast dotychczasowych "plastików" nie montuje się np. "złotych klamek" ;) Nie jest to chwyt tylko T.U. Proama, ale zwyczajowe zachowanie prawie wszystkich ubezpieczycieli. Najpierw poszkodowanemu wypłaca się tzw. "kwotę bezsporną", która przy założeniu naprawy "kosztem ekonomicznym" powinna wystarczyć, ale na prawdę jest to kwota zwykle za niska na naprawę. Kwota ma na celu zwykle zamknięcie ust poszkodowanemu, który nie koniecznie przeznaczy odszkodowanie na naprawę.

2014-04-23 09:52

Mike

W filmie C.K. Dezerterzy Janusza Majewskiego jest scena, w której kapitan Wagner (genialny Z. Zapasiewicz) prowadzi rozmowę z von Nogay'em (równie świetny W. Pokora). Odnosząc się do postępowania von Nogaya stwierdza: "Wie Pan, że nie ma w słowniku ludzi kulturalnych słów, które mogłyby dostatecznie obelżywie określić Pańskie postępowanie. (...) W moich oczach jest Pan nędznym gadem omyłkowo tylko nazywanym człowiekiem". Nie sądziłem, że przypomnę sobie o tej scenie przy okazji styczności z proamą (celowo z małej litery). Otóż w mojej ocenie nie ma dostatecznie obelżywych słów aby określić tą firmę i sposób jej postępowania. I wierzę, że tylko przez czyjeś niedopatrzenie ta firma może w dalszym ciągu nazywać się towarzystwem ubezpieczeniowym. Krótka historia: otrzymałem uderzenie w tył auta - sprawca ubezpieczony w proamie. Auto nowe, niecałe 60 tys. przebiegu, serwisowane wyłączenie w ASO (pełna dokumentacja faktury, wpisy w książkę ,itp.). Pierwsze oględziny rzeczoznawcy, pierwszy kosztorys z proamy. Wynik: ok. 30% kosztów naprawy oszacowanych przez ASO. Odwołanie. Częściowo uwzględnione. Druga wizyta rzeczoznawcy. Odwołanie - częściowo uwzględnione. Auto trafia do ASO. Demontaż uszkodzonych elementów - pod spodem kolejna "niespodzianka". Trzecia wizyta rzeczoznawcy. Odwołanie. Odrzucone. I tu uwaga: "fachowiec" proamy zdalnie (tzn. nie widząc auta i jego uszkodzeń) neguje opinię swojego rzeczoznawcy. Rzeczoznawca (jednocześnie biegły sądowy) WIDZĄC auto, za bezdyskusyjną uważa konieczność wymiany elementu nadwozia (błotnik). Proama odrzuca taką opcję i zaleca naprawę poprzez "klepanie i szpachlowanie" elementu gdzie powierzchnia na którą ta szpachla będzie nałożona to ponad 50% powierzchni naprawianego elementu. "Fachowcy" proamy to ludzie o tak rozległej wiedzy w dziedzinie motoryzacji, że na podstawie zdjęć są w stanie ocenić czy element (tu czujniki parkowania) wydają dźwięk czy też nie. To nic, że rzeczoznawca dokonujący oględzin słyszy, że czujniki "piszczą" jak oszalałe (uderzenia w tył rzecz jasna nie przeżyły). "Fachowiec" proama ocenia, na podstawie zdjęć, że jednak nie piszczą (sic!). Bezczelna Pani, która mieni się "specjalistą ds. relacji z klientem" wypisuje między innymi na tym forum, że istnieje możliwość wystąpienia z wnioskiem o kolejne oględziny. Po co skoro - jak pokazuje mój przypadek - nie uwzględniają oni opinii SWOJEGO rzeczoznawcy, którego to ONI wyznaczają do dokonania oględzin pojazdu. Sprawa znajdzie finał w sądzie, a o jej wyniku pozwolę sobie poinformować Szanownych forumowiczów. I jeszcze jedno: Proszę Państwa proszę się zastanowić czy oszczędność kilkuset złotych warta jej nerwów jakie Państwo stracą w sytuacji gdy coś się Państwu przytrafi. Korzystając z oferty proamy nie kupujecie sobie Państwo bezpieczeństwa a jedynie miraż gdyż w razie jakiejś mało przyjemnej przygody zostaniecie Państwo potraktowani jak intruz (sympatykom "Misia" S. Bareji przypominam scenę z szatni: "uparł się cham i mu daj...."). A do wyznawców poglądu, że "jakość OC" to zmartwienie poszkodowanego: proszę porozmawiać z dowolnym prawnikiem lub w miarę rzetelnym agentem i zapytać co może poszkodowany w stosunku do sprawcy gdy jego roszczenie nie zostanie w pełni zaspokojone. Zapewniam, że nie jest kolorowo. Wszystkim pokrzywdzonym przez proamę życzę dużo wytrwałości i tego by nie odpuszczali nawet kilkuset złotych. Sąd, sąd i jeszcze raz sąd. I proszę byście o swoich przejściach z tą.... "firmą" informowali maksymalnie szerokie grono znajomych (u mnie to już ponad sto osób). Pamiętajmy, że to małe kamyki poruszają lawinę.

2014-04-29 13:44

Magdalena Jarmoszewicz, Specjalista ds. Relacji z Klientem, Proama

Szanowni Państwo, pragnę przypomnieć, iż rzeczoznawcy Proama sporządzoną bardzo dokładnie i fachowo w trakcie oględzin dokumentację, przekazują do analizy likwidatorom. Dopiero po przekazaniu wymaganych dokumentów przygotowywany jest kosztorys. Zaznaczę, że w trakcie oględzin rzeczoznawcy nie są w stanie poinformować Klienta, który element uszkodzonego pojazdu będzie wskazany do wymiany i nie posiadają wiedzy o wysokości odszkodowania. Związane jest to przede wszystkim z brakiem dostępu do pełnej dokumentacji oraz programów specjalistycznych. Dodam również, że osoby zajmujące się likwidacją szkód w Proama posiadają odpowiednie doświadczenie oraz kwalifikacje by wykonywać powierzone obowiązki. Z wyrazami szacunku,

2014-05-15 11:20

Xmarek

Duby smalone Pani opowiada. Czy Pani wierzy w to co pisze? Uprzejmie prosze pilnie nawiązać kontakt z rzeczywistością, służę pomocą.

2014-05-18 20:08

BASisko

Czego ja dożyłem ??? Jeszcze trochę i spotkam się ze stanowiskiem Rzecznik Prasowy Przestępcy albo Specjalista ds. Relacji z Wrogiem Wojska Polskiego A może Obrońca Praw Zapłodnionego Jaja Kurzego Piar i fantazja - nic więcej ! Jakie i czyje relacje Pani Magdalena monitoruje ?? Nie ma nawet pojęcia co ta Firma wyprawia , komu i czym szkodzi , czyje dobro ma na względzie ... Ale bierze kasiurkę za tworzenie pozorów .. Ja posiadam honor i godność - i te wady uniemożliwiły by mi taką pracę !!

2014-05-26 23:09

BASisko

Taaaa !! I nie zauważają zniszczonego dachu , zniszczonego układu kierowniczego i uszkodzonego układu chłodzenia .... Jaki Pan - taki kram !!

2014-05-15 11:09

Xmarek

Czy jest jakis kontakt z Tobą na prv.

2014-05-15 11:11

Xmarek

Czy jest jakis kontakt z Toba na prv. Własnie poruszma lawine :)

2014-05-15 11:12

Xmarek

Czy jest jakis kontakt z Toba na prv. Własnie poruszma lawine :)

2014-05-18 19:59

BASisko

Cóż ... Tylko popierać w całej rozciągłości ! Tylko nie PROAMA !!!!!!

2014-05-30 13:00

zdeterminowany

Szanowny Panie w całej rozciągłości popieram PAŃSKIE STANOWISKO,mam podobną sytuację,trzykrotnie zaniżone odszkodowanie z OC sprawcy z Proamy,o problemach z tymi bydlakami nie chce mi się nawet pisac.Ci pseudo specjaliści to banda krętaczy,oszustów mających w d..ie polskie prawo.Skierowałem pozew do sądu.OMIJAJCIE WSZYSCY TĄ GÓWNIANĄ PROAMĘ Z DALEKA I NIE BÓJCIE SIĘ SĄDU -takie sprawy są wygrane zawsze

2014-04-24 10:47

Kasia

Niestety też miałam problem z proamą. Jest to dosyć specyficzna firma... Zgłosiłam się jednak do Europejskiego Rejestru Wypadków. Sprawa odrazu wtedy nabrała tempa... Teraz jednak sprawa i tak jest kierowana do sądu, bo inaczej z nimi się nie da. Napisałam ten post bo może mój pełnomocnik wam pomoże.

2014-04-24 12:25

zniesmaczony

"Szanowni Państwo, każda szkoda rozpatrywana jest indywidualnie z uwzględnieniem rodzaju ubezpieczenia, okoliczności zdarzenia itd." A bezczelna pani "specjalista" wciąż ma tą samą śpiewkę na każdą okoliczność. Że też kobiecie się to nie znudzi.

2014-04-29 13:57

Magdalena Jarmoszewicz, Specjalista ds. Relacji z Klientem, Proama

Szanowni Państwo, każda szkoda jest inna - towarzyszą jej wspomniane wcześniej indywidualne, specyficzne okoliczności zdarzenia, posiadają Państwo różne rodzaje uzbezpieczeń. Wszystko to należy uwzględnić i przeanalizować w procesie likwidacji szkody. Z wyrazami szacunku,

2014-04-25 17:55

Adam

W mBanku przy 60procent z NW i ASSistance jest taniej niż w proamie przy 70procentach jak to kurwa możliwe

2014-04-25 18:35

Emilia Iwan, Specjalista ds. Obsługi Klienta z zespołu Osobistego Doradcy, Proama

Szanowni Państwo, w Proama poziom nabytych zniżek jest istotnym, ale nie jedynym czynnikiem, mającym wpływ na wysokość składki. O cenie polisy decydują rozmaite parametry. Związane są one z pojazdem i sposobem jego użytkowania, a także z samym kierowcą. Każde towarzystwo dokonuje oceny ryzyka ubezpieczeniowego według własnych kryteriów i w sposób indywidualny ustala zasady polityki cenowej dla określonych czynników. Z tej przyczyny często się zdarza, że oferty ubezpieczenia w poszczególnych firmach różnią się. Przy dokonywaniu wyboru ubezpieczyciela, poza weryfikacją ceny warto jest również zwrócić uwagę na oferowany zakres ochrony (tj. sumę ubezpieczenia, listę tzw. wyłączeń, warunki likwidacji ewentualnej szkody). W celu zapoznania się ze szczegółami naszej oferty zachęcam Państwa do bezpośredniego kontaktu z Doradcą pod numerem telefonu 815 815 815 lub o przesłanie informacji wraz z danymi kontaktowymi na adres e-mai: emilia.iwan@proama.pl. Z wyrazami szacunku

2014-04-26 02:35

Brix

A jaką ma Pan sumę ubezpieczenia dla NNW i co ma Pan w zakresie Assistance? Pewnie na to Pan już nie patrzył, tylko na składkę :)

2014-06-07 15:42

Magdalena

Wszystko zależy od podstawy składki przed zniżkami i ilością innych istotnych danych, które ocenia dane towarzystwo (na ryzyko może wpływać: marka, kolor auta, statystyka szkodowości kodu pocztowego, wiek dzieci właściciela). Ponadto ważny jest zakres, bo e-klienci ubezpieczeń nie zwracają uwagi na takie rzeczy jak udział własny 1.500,00 zł w AC przy każdej szkodzie. Do Ogólnych Warunków Ubezpieczenia klienci zwykle nie zaglądają a akceptując ofertę potwierdzają znajomość OWU co dopiero dziwi przy likwidacji szkody. Jako agent 22 towarzystw, każdego dnia robię "najtańsze" polisy w różnych T.U. nie jest to tylko Proama, HDI, czy AVIVA!

2014-05-07 13:10

janek

Nie dajcie sie oszustom nie dzwoncie nie rubcie kalkulacji oni chca tylko Twoich pieniedzy naciagacze z daleka od nich

2014-05-07 21:49

Emilia Iwan, Specjalista ds. Obsługi Klienta z zespołu Osobistego Doradcy, Proama

Szanowni Państwo, w Proama obliczenie składki nie jest finalizowane zawarciem umowy ubezpieczenia bez wyrażenia na to zgody przez osobę ubezpieczającą. Aby umowa zawarta na odległość była ważna, ubezpieczyciel musi spełnić szereg warunków, m. in. polegających na jasnym sformułowaniu komunikatów informujących o zawarciu polisy. Jeżeli jednak Klient zmienia zdanie i postanawia wycofać się z zawartej umowy, istnieje możliwość odstąpienia na podstawie przepisów dotyczących ochrony praw konsumentów. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości zachęcam do kontaktu pod moim bezpośrednim adresem e-mail: emilia.iwan@proama.pl, abym na wszelkie Państwa pytania mogła odpowiedzieć indywidualnie. Z wyrazami szacunku

2014-05-13 21:21

PAULO

Firma PROAMA, strasznie zaniża ceny, moim zdaniem powinni otworzyć sklep z cześćiami. Za skasowany zderzak, lampa, chłodnica, felga, nadkole, maska itp. wycenili mnie na 1371,64zł. (Opel Vectra B FL). Mała wartość samochodu i nie ma sensu się sądzić. Jestem poszkodowany w wypadku i naprawdę nikomu nie życzę użerać się z tymi..... Nie znam gorszej firmy, niestety sprawca miał ubezpieczenie w PROAMA. Na dzień dzisiejszy nie zgodziłbym się na oględziny samochodu przez PROAME, tylko wynająłbym prywatnie rzeczoznawcę (z tego co wiem nie mam obowiązku udostępniania samochodu) i obciążyłbym kosztami tą dziadowską firme. WSPÓŁCZUCIE DLA WSZYSTKICH KTO MIAŁ PRZYGODĘ Z TĄ FIRMA.

2014-05-14 17:56

stan

Nie róbcie kalkulacji przez internet w firmie PROAMA. Nawet jeśli nie zdecydujecie się na wykup polisy to i tak otrzymacie wezwanie do zapłaty. Oto krótki opis sprawy Poprosiłem o wycenę kilka firm, ( całe szczęście, że nie wybrałem Proamy.) wybrałem najkorzystniejszą ofertę i opłaciłem składkę. Jakie było moje zdziwienie gdy po jakimś czasie otrzymałem od Proamy wezwania do zapłaty za polisę której nie zamówiłem. Oczywiście, nie zapłacę. Wszedłem przypadkiem na tę stronę i włos mi się zjeżył. Dlaczego nikt z urzędu nie zajmie się oszustami. Ja zgłoszę do prokuratury, że ta firma usiłuje wymuszać od ludzi zapłatę za nie wykupione usługi. Podobne próby są opisane na tym forum.

2014-06-07 15:51

Chciałam być miła i życzliwa, ale przy takiej ignorancji jest to niemożliwe

Co za bajki dla grzecznych dzieci! Klikasz dalej, dalej, dalej i chociaż znasz już składkę to wypełniasz na ostatniej stronie swoje pełne dane adresowe! Trzeba być nie spełnia rozumu, żeby jeszcze po tym zatwierdzać te dane kolejnym "dalej". Co innego, gdyby o dane pytali przed podaniem szacowanej składki,ale jak już znasz składkę i wypełniasz dobrowolnie swoje dane to co ty chcesz od towarzystwa?