Kontakt
  • Link4
  • AXA Ubezpieczenia
  • Aviva
  • Liberty Ubezpieczenia
  • Proama
  • PZU
  • Warta

Strategia rozwoju PTU S.A.

Data publikacji: 2011-03-14

Dnia 11 marca 2011 roku PTU wspólnie z Gothaer zaprezentowało strategię rozwoju spółki na najbliższe 5 lat. Nabycie przez Grupę Gothaer ponad 77% udziału w kapitale zakładowym PTU pozwoliło wzmocnić jego podstawy o 30 mln zł.

Oblicz ubezpieczenie

SAMOCHÓD DOM TURYSTYCZNE ŻYCIE

„W związku z ogromnym potencjałem polskiego rynku ubezpieczeń, naszym wspólnym celem jest rozwój PTU i przekształcenie Spółki w jednego z głównych ubezpieczycieli w Polsce, o solidnych podstawach finansowych i silnej przewadze konkurencyjnej” - mówi Dr Werner Görg, dyrektor generalny Gothaer. „Nasza nowa strategia rozwoju pomoże podnieść wartość marki w przeciągu kilku najbliższych lat i sprawi, że PTU stanie się atrakcyjną firmą dla klientów, pośredników oraz pracowników” - dodaje Olgierd Jatelnicki, Prezes Zarządu PTU. „Z uwagi na fakt, że nasz nowy inwestor z branży ubezpieczeniowej wspiera nas nie tylko pod względem kapitału, lecz również obszernego know-how, nasza nowa strategia rozwoju ma duże szanse zakończyć się powodzeniem”.

Zgodnie ze strategią PTU zamierza kontynuować działalność w dotychczasowych segmentach oraz zakłada modyfikację swoich produktów i usług. Ubezpieczenia PTU będą charakteryzować się łatwą do zrozumienia strukturą oraz prostą procedurą zawierania umów i likwidacji szkód.

Nowa struktura organizacyjna

Nowa struktura ma na celu w jak najwyższym stopniu uwzględnić potrzeby klientów. Towarzystwo będzie funkcjonować w oparciu o dwa równoległe piony zorientowane na poszczególne grupy docelowe: klientów indywidualnych oraz klientów biznesowych.

Pierwszy pion będzie oferować wystandaryzowane i elastyczne produkty, które dzięki swojej konstrukcji modułowej dostosowane będą do indywidualnych wymagań klientów. Udoskonalone procedury oraz ich większa automatyzacja sprawią, że PTU zaoferuje atrakcyjne produkty w konkurencyjnych cenach, czym również zwiększy satysfakcję klienta. Fundamentalnymi produktami będą ubezpieczenia komunikacyjne, majątkowe, osobowe oraz OC. PTU w dalszym ciągu będzie koncentrowało się na ubezpieczeniach samochodowych, lecz zamierza również dążyć do stopniowego zwiększania udziału ubezpieczeń majątkowych i osobowych. Zmianie ulegnie także model dystrybucji. Oddziały i pośrednicy bardziej skupią się na działaniach związanych ze sprzedażą, natomiast zadania biurowo - administracyjne zostaną scentralizowane.

Nowe produkty i usługi dla klientów biznesowych

W 2011 roku PTU planuje wdrożyć drugi pion odpowiedzialny za ubezpieczenia korporacyjne. Będzie on skierowany do klientów biznesowych i instytucjonalnych wymagających produktów o wysokim stopniu personalizacji oraz zintegrowanych usług ubezpieczeniowych. Plan dystrybucji dla tych grup klientów będzie bardziej scentralizowany. Równocześnie ubezpieczenia dla klientów biznesowych będą też dostępne za pośrednictwem brokerów. Dzięki pełnemu wsparciu ze strony Grupy Gothaer, PTU będzie mogło obejmować ochroną większe ryzyka, co pozwoli na współpracę z szerszym gronem klientów biznesowych.

Nowa strategia PTU zakłada również inwestycje w zasoby ludzkie. Towarzystwo planuje zadbać o rozwój swoich pracowników oferując szeroki zakres szkoleń i nowoczesne programy motywacyjne.

Wzmocniona podstawa finansowa PTU

Pierwszym etapem na drodze realizacji założeń strategii rozwoju było podwyższenie kapitału zakładowego PTU w stopniu zapewniającym spełnienie ustawowych wskaźników bezpieczeństwa.

„Dzięki wdrożeniu nowej strategii rozwoju, przywrócimy Spółce dobrą kondycję finansową, zapewnimy jej silną pozycję na rynku i podniesiemy wartości marki. Te działania zagwarantują Grupie Gothaer korzyści biznesowe długoterminowej inwestycji w PTU, jako pierwszej, otwierającej przed niemieckim koncernem drogę do ekspansji na rynki Europy Środkowo – Wschodniej” - podsumowuje Jatelnicki.

Tagi:

Komentarze

2011-03-15 22:35

berbty

chciałbym pracować w tym "polskim" dla niemców za euro