Strona główna  |  Wiadomości  |  Nowe logo PZU

Nowe logo PZU

Nowe logo PZU

Data aktualizacji: 2013-10-09
Dziś na konferencji prasowej PZU zaprezentowało swój nowy logotyp. Odświeżone, rozświetlone logo PZU jest znakiem zmian, jakie zaszły w firmie w ostatnich latach wskutek realizacji nowej strategii najstarszego ubezpieczyciela w Polsce.

Skostniały PZU

PZU (Powszechny Zakład Ubezpieczeń) jest jedną z największych instytucji finansowych w Europie Środkowo-Wschodniej, a jego tradycje sięgają 1803 roku. PZU oferuje swoim klientom najszerszą na polskim rynku gamę produktów ubezpieczeniowych, zapewniając ochronę majątku i życia - w sumie blisko 200 rodzajów ubezpieczeń. PZU ma opinię rzetelnego i solidnego ubezpieczyciela, jednak konserwatywne podejście i przestarzałe procedury w porównaniu do konkurencyjnych firm, które propagują innowacyjne rozwiązania, spowodowały że PZU zyskał opinię zakrzepłego ubezpieczyciela, przy którym obstają wyłącznie wieloletni klienci.

Zmiana logo PZU jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych i silnych marek na rynku, ale boryka się z problemami związanymi z historycznym postrzeganiem, mimo gigantycznych zmian zachodzących w firmie – przyznała w lipcu 2011 roku Marta Życińska, dyrektor biura marketingu w Grupie PZU.

Czas na reformę PZU

PZU postanowił zerwać z tym wizerunkiem i od kilku lat realizuje nową strategię. Ubezpieczyciel uruchomił sprzedaż produktów w systemie direct, przeprowadził restrukturyzację mającą na celu uproszczenie procesów i ograniczenie kosztów, wprowadził nowe systemy wynagrodzeń pracowników oraz prowadzi systematyczne działania mające na celu odświeżenie wizerunku (nowa strona internetowa na początku 2011 roku), początkowo przez agencję Leo Burnett, a od końca roku 2011 przez agencję reklamową PZL.

Cel, który postawiliśmy przed agencją to umacnianie unikalnej na polskim rynku marki PZU. Wierzymy, że agencja z takim doświadczeniem i potencjałem spojrzy na nowo na markę i wniesie kreatywny, odświeżający wkład w realizację strategicznych celów Grupy PZU - powiedziała Marta Życińska, dyrektor biura marketingu w Grupie PZU.

W marcu br. ubezpieczyciel przedstawił nową strategię na lata 2012-2014 nazywaną PZU 2.0. Plan zakłada stworzenie nowej wizji ubezpieczyciela, który jest silnie zorientowany na klienta, efektywny operacyjnie, znany ze swoich kompetencji w zakresie inwestycji i oferujący nowatorskie rozwiązania w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych.

Chcemy być kreatorem rynku ubezpieczeń zdrowotnych. Obecnie 11 mln osób ma z nami relacje i im zaproponujemy nowy produkt. Cel to 5 mld zł przypisu składki brutto w ciągu 5 lat. To niesamowicie ambitny cel i nie da się tego zrobić bez zmian regulacyjnych - komentuje Andrzej Klesyk, Prezes Zarządu PZU S.A.

Nowe logo PZU

Teraz nadeszła pora na zmianę logotypu (dotychczasowy miał ponad 20 lat). Dziś PZU zorganizowało konferencję prasową, której tematem przewodnim był refresh marki, wprowadzenie nowej identyfikacji wizualnej i rozpoczęcie kampanii reklamowej nawiązującej do tych reform. Na konferencji zaprezentowano nowe logo PZU, którego autorem jest Michał Łojewski, współtwórca studia White Cat, odpowiedzialnego także za odświeżenie wizerunków m.in. PKO BP, Netii i stworzenie identyfikacji wizualnej Alior Banku.

Odświeżenie logo to znak zmian, jakie zaszły w firmie w ostatnich latach – mówi Witold Jaworski, wizeprezes PZU.

Nowe logo PZU zgodnie z zapowiedziami nawiązuje do tego z połowy XX wieku. Jest proste i czytelne, pozbawione wszelkich ornamentów i dodatkowych tekstów, a nazwa "PZU" zamknięta jest w granatowej, rozświetlonej obręczy. Pewnie znajdzie się wielu krytyków, którzy spodziewali się czegoś więcej, biorąc pod uwagę poprzednie projekty studia White Cat. Myślę jednak, że do nowego logo PZU przyzwyczaimy się szybciej niż nam się wydaje. Nowe logo PZU uzupełnia odświeżony wizerunek i jest wyraźnym znakiem, że PZU już nie stoi w miejscu, a idzie z duchem czasu chcąc sprostać oczekiwaniom wszystkich grup klientów. Należy jednak pamiętać, że postrzeganie danej marki nie jest zależne wyłącznie od jej identyfikacji wizualnej, a przede wszystkim od jakości obsługi. Czy w tym obszarze PZU również przełamie stereotypowy obraz?

Podobne artykuły
komunikacja
Ubezpieczenie samochodu
2019-09-13

Czy w Polsce mamy niewielu ubezpieczycieli?

Polska, w stosunku do swojej populacji, cechuje się niezbyt dużą liczbą ubezpieczycieli. Jakie są tego przyczyny? Czy z perspektywy kierowców jest to złe zjawisko?

Czytaj więcej
komunikacja
Ubezpieczenie samochodu
2019-07-16

Czy ubezpieczeniowi giganci tracą rynek OC?

Polski rynek ubezpieczeń komunikacyjnych jest dość mocno skoncentrowany wokół kilku liderów. Sprawdzamy, jak zmienił się rynkowy udział tych firm przez ostatnie lata.

Czytaj więcej
zycie
Ubezpieczenie na życie
2016-12-02

W ubezpieczeniach nadal dominuje zagraniczny kapitał

Znaczenie zagranicznego kapitału na krajowym rynku ubezpieczeń jest nieco mniejsze niż 5-6 lat temu. Mimo tego PZU nadal pozostaje jedynym liczącym się ubezpieczycielem bez dominującego inwestora...

Czytaj więcej
Komentarze
roman
2013-01-29 14:25
bardzo dobre logo, proste i przejrzyste
odpowiedz
pp
2013-01-10 14:19
Za bardzo toporny. Wyglądem przypomina oznaczenie klozeta. Firma schodzi faktycznie na samo dno
odpowiedz
grafik
2012-09-21 09:55
słabe... też tworzę logotypy. ale... obręcz za gruba jest. czcionka nijaka.
odpowiedz
jelcyn
2012-09-05 13:09
Ale klienta nadal olewają, sprawy przeciągają a likwidatorzy często nie wiedzą o co chodzi w sprawach które prowadzą
odpowiedz
felek
2012-08-27 21:54
logo fatalne , a oklejony samochód całkowita porażka, wstyd. Panie Prezesie jakich Pan ma ludzi. To całkowity objaw bezguścia, Jak Pan to zatwierdził, Jakie logo taka firma
odpowiedz
Znaczek
2012-08-02 13:21
moim zdaniem wygląda jak znak drogowy;) hahahaha
odpowiedz
Marcin87
2012-06-20 22:49
logo wydaje się mało poważne i nie wzbudza zaufania
odpowiedz
nermak
2012-06-06 14:39
ciekawe ile dostał kasy za stworzenie takiego logo??? może ze 3 miliony złotych jak Szymon Majewski za wygłupianie sie w reklamach PKO BP...
odpowiedz
Maciek
2012-06-02 15:42
Przecież nie chodziło o zmianę logo, tylko o kasę dla jakiegoś kolesia, który nie mając pojęcia o tym co robi, miał zarobić swoje. Dał zadanie swojemu kilkuletniemu dziecku i efekt widzimy.
odpowiedz
mm
2012-06-01 14:30
koszt nowego logo obciązy klienta, będzie drożej i wygląda gorzej, prostotę dobrze wprowadzić w zasadach obsługi,
odpowiedz
poki
2012-05-31 08:52
na pierwszy plan wyszło ,,Z" jak złodziej :)
odpowiedz
m.s.
2012-05-27 20:53
rodem z prl - tak mi się kojarzy
odpowiedz
marcin
2012-05-25 15:34
poprzednie logo bylo bardzo dobre jedno z najlepszych a nowe to nadaje sie na guziki, sam projektuje logotypy i nie podpisalbym sie pod takim szajsem
odpowiedz
WJ
2012-05-22 14:39
Dla tych co nie rozumieją. Pan Łojewski wyjaśnia konkretnie i rzeczowo. Trudno się z nim nie zgodzić. http://admonkey.pl/jak-ci-sie-podoba-nowe-logo-pzu-wywiad-z-michalem-lojewskim-white-cat-studio-tworca-nowego-znaku/
odpowiedz
MT
2012-05-21 02:08
badziewie i właściwie nic więcej dodawać nie trzeba, prostackie logo, teraz to mi się kojarzy z prymitywizmem, wcześniejsze to chociaż się dobrze kojarzyło - nowe to bez wyrazu i pewnie autor jeszcze zgarnął grubą kasę za to.., to się pewnie chłop napracował
odpowiedz
niezaowolony
2012-05-17 00:10
te logo to chyba przedszkolak wymyślił,po co zmieniać logo które ma tradycje i było ponad 200 lat na naszych oczach ,a te nowe to od razu kojarzy się z raczkująca firmą tak jak niemowle ,jakie logo taka firma czyli będzie zmiana na gorsze
odpowiedz
ronaldo
2012-05-16 21:42
Bardzo dobre i odwazne posuniecie ze strony PZU. Kompletnie nie rozumiem ludzi nie rozumiejacych tego logo. Nowy system klasa.
odpowiedz
folg
2012-08-09 21:17
chłopie, a likwidowałeś szkodę w ostatnim czasie PZU ? jedna z najgorszych firm ubezpieczeniowych na rynku zaraz po warcie
odpowiedz
herbert
2012-05-16 13:51
lepsze logo robie za 100 zlotych w pol godziny.
odpowiedz
holik
2012-05-14 19:29
Widziałem samochód PZU z nowym logo. Srebrny avensis kombi wyglądał jak samochód dostawczy GS-u spod Ostródy.
odpowiedz
Karol
2012-05-14 16:30
PZU nie namówi juz młodych i inteligentnych ludzi do ich dziadowskiej obsługi, traktowania jak śmiecie. Sorry, tylko emeryci wam zostali, zbliża sie koniec PZU...
odpowiedz
carioka1
2012-05-14 15:36
Beznadzieja za ciężką kasę !!! Przypomina stary znak drogowy .Firma schodzi na psy a konkurencja nie śpi. Wiedzialam kiedy odejść z tej firmy - miliony na nowe logo a prowizje po staremu !
odpowiedz
Romano
2012-05-14 08:51
Większego brzydactwa nie można było wymyślić, nie wiem o co chodzi w tej firmie, którą cały czas ktoś niszczy.........
odpowiedz
klio
2012-05-13 22:13
Logo, niestety jest kalką z logo DELL-a ubogaconą dziwacznym liternictwem. Jednym słowem koszmarek.
odpowiedz
zxc
2012-05-13 16:35
Widziałem je w aplikacjach. Wygląda naprawdę nieźle. Kolory tylko są zupełnie inne niż tu w necie. Z każdym dniem coraz bardziej się do niego przekonuję a mam wrażenie, że niedługo je polubię ;))
odpowiedz
obciach
2012-05-13 22:14
Chyba na prezentacjach w PZU.
odpowiedz
krke
2012-05-13 11:45
Dyrektora od komuńikacji co zatwierdził to logo powinni wyleć na bruk. Logo jest dramatycznie słabe. Nawiązuje co prawda do minimalistycznych logotypów niemickich z lat 30-tych, ale został oszpecone gradientem. Jednym słowem koszmar.
odpowiedz
x
2012-05-12 00:35
dla mnie jest fajne, widać, że firma się stara i wprowadza zmiany, coś jest na rzeczy
odpowiedz
tiiiaa
2012-05-11 15:34
coraz gorzej z projektantami graficznymi, pewnie gruba kasa poszła za projekt tego logosa a firmę która to projektowała prowadzi syn prezesa pzu
odpowiedz
pzu
2012-05-11 15:32
Oni nie logo powinni zmienić tylko podejście do klienta. Myślą, że będą zarabiać większe pieniądze jak zmienią wizerunek na nowocześniejszy.
odpowiedz
aplus
2012-05-11 15:18
brzydkie
odpowiedz
lier
2012-05-11 15:17
paskudne i amatorka
odpowiedz
orzeł
2012-05-10 15:40
PZU jest zbyt "poważną" firmą, aby radykalnie zmienić logo. Ten pierścień jest nieco toporny w tym wszystkim. Dla klienta najważniejsze są stawki składek, a jak już dojdzie do usuwania szkód to ważne jest szybkie i rzetelne podejście to rekompensaty - na to logo już wpływu nie ma :)
odpowiedz
słodki_czerwony_banan
2012-05-10 13:09
Przy małych wielkościach będzie słabo wyglądało. Ten gradient w rogu jest tandetny. Powinni więcej popracować nad nim, zebrać więcej opinii przed podjęciem tak waznej decyzji.
odpowiedz
el.
2012-05-10 12:06
Hmn, odczucia mam ambiwalentne. Z jednej strony kształt liter kojarzy się ze starym logo, ale kolorystyka dodaje im nowoczesności, tak więc za to duży plus. Z drugiej zaś cały efekt psuje bardzo gruba obręcz, co bardzo przytłacza. Cóż, zobaczymy, jak się przyjmie.
odpowiedz
margolcia
2012-05-10 12:06
a mi nowe logo pzu przypomina pieczątkę :) nie jest tak źle!
odpowiedz
d!
2012-05-10 11:44
Tragedia, jakby żywcem zerżnięte z inteligo. Ktoś tu się wyraźnie nie popisał :(
odpowiedz
Zenek
2012-05-10 11:15
Wg mnie porażka. Owszem stare kojarzyło się tradycyjnie, ale było naprawdę całkiem całkiem. A te? Ta obręcz za gruba. Też bym tak umiał projektować haha
odpowiedz
garmani
2012-05-10 11:12
Spodziewałem się czegoś lepszego. Widać, że twórca stworzył też logo PKO. Ta czcionka nie ma nic wspólnego z nowoczesnością o którą im chodziło.
odpowiedz