Kontakt
  • Link4
  • AXA Ubezpieczenia
  • Aviva
  • Liberty Ubezpieczenia
  • Proama
  • PZU
  • Warta

Nowe logo PZU

Ostatnia aktualizacja: 2013-10-09

Dziś na konferencji prasowej PZU zaprezentowało swój nowy logotyp. Odświeżone, rozświetlone logo PZU jest znakiem zmian, jakie zaszły w firmie w ostatnich latach wskutek realizacji nowej strategii najstarszego ubezpieczyciela w Polsce.

Oblicz ubezpieczenie

SAMOCHÓD DOM TURYSTYCZNE ŻYCIE

Liberty Direct w porównywarce Ubea.pl

Skostniały PZU

PZU (Powszechny Zakład Ubezpieczeń) jest jedną z największych instytucji finansowych w Europie Środkowo-Wschodniej, a jego tradycje sięgają 1803 roku. PZU oferuje swoim klientom najszerszą na polskim rynku gamę produktów ubezpieczeniowych, zapewniając ochronę majątku i życia - w sumie blisko 200 rodzajów ubezpieczeń. PZU ma opinię rzetelnego i solidnego ubezpieczyciela, jednak konserwatywne podejście i przestarzałe procedury w porównaniu do konkurencyjnych firm, które propagują innowacyjne rozwiązania, spowodowały że PZU zyskał opinię zakrzepłego ubezpieczyciela, przy którym obstają wyłącznie wieloletni klienci.

PZU jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych i silnych marek na rynku, ale boryka się z problemami związanymi z historycznym postrzeganiem, mimo gigantycznych zmian zachodzących w firmie – przyznała w lipcu 2011 roku Marta Życińska, dyrektor biura marketingu w Grupie PZU.

Czas na reformę PZU

PZU postanowił zerwać z tym wizerunkiem i od kilku lat realizuje nową strategię. Ubezpieczyciel uruchomił sprzedaż produktów w systemie direct, przeprowadził restrukturyzację mającą na celu uproszczenie procesów i ograniczenie kosztów, wprowadził nowe systemy wynagrodzeń pracowników oraz prowadzi systematyczne działania mające na celu odświeżenie wizerunku (nowa strona internetowa na początku 2011 roku), początkowo przez agencję Leo Burnett, a od końca roku 2011 przez agencję reklamową PZL.

Cel, który postawiliśmy przed agencją to umacnianie unikalnej na polskim rynku marki PZU. Wierzymy, że agencja z takim doświadczeniem i potencjałem spojrzy na nowo na markę i wniesie kreatywny, odświeżający wkład w realizację strategicznych celów Grupy PZU - powiedziała Marta Życińska, dyrektor biura marketingu w Grupie PZU.

W marcu br. ubezpieczyciel przedstawił nową strategię na lata 2012-2014 nazywaną PZU 2.0. Plan zakłada stworzenie nowej wizji ubezpieczyciela, który jest silnie zorientowany na klienta, efektywny operacyjnie, znany ze swoich kompetencji w zakresie inwestycji i oferujący nowatorskie rozwiązania w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych.

Chcemy być kreatorem rynku ubezpieczeń zdrowotnych. Obecnie 11 mln osób ma z nami relacje i im zaproponujemy nowy produkt. Cel to 5 mld zł przypisu składki brutto w ciągu 5 lat. To niesamowicie ambitny cel i nie da się tego zrobić bez zmian regulacyjnych - komentuje Andrzej Klesyk, Prezes Zarządu PZU S.A.

Nowe logo PZU

Teraz nadeszła pora na zmianę logotypu (dotychczasowy miał ponad 20 lat). Dziś PZU zorganizowało konferencję prasową, której tematem przewodnim był refresh marki, wprowadzenie nowej identyfikacji wizualnej i rozpoczęcie kampanii reklamowej nawiązującej do tych reform. Na konferencji zaprezentowano nowe logo PZU, którego autorem jest Michał Łojewski, współtwórca studia White Cat, odpowiedzialnego także za odświeżenie wizerunków m.in. PKO BP, Netii i stworzenie identyfikacji wizualnej Alior Banku.

Odświeżenie logo to znak zmian, jakie zaszły w firmie w ostatnich latach – mówi Witold Jaworski, wizeprezes PZU.

Nowe logo PZU zgodnie z zapowiedziami nawiązuje do tego z połowy XX wieku. Jest proste i czytelne, pozbawione wszelkich ornamentów i dodatkowych tekstów, a nazwa "PZU" zamknięta jest w granatowej, rozświetlonej obręczy. Pewnie znajdzie się wielu krytyków, którzy spodziewali się czegoś więcej, biorąc pod uwagę poprzednie projekty studia White Cat. Myślę jednak, że do nowego logo PZU przyzwyczaimy się szybciej niż nam się wydaje. Nowe logo PZU uzupełnia odświeżony wizerunek i jest wyraźnym znakiem, że PZU już nie stoi w miejscu, a idzie z duchem czasu chcąc sprostać oczekiwaniom wszystkich grup klientów. Należy jednak pamiętać, że postrzeganie danej marki nie jest zależne wyłącznie od jej identyfikacji wizualnej, a przede wszystkim od jakości obsługi. Czy w tym obszarze PZU również przełamie stereotypowy obraz?

Tagi:

Komentarze

2012-05-10 11:12

garmani

Spodziewałem się czegoś lepszego. Widać, że twórca stworzył też logo PKO. Ta czcionka nie ma nic wspólnego z nowoczesnością o którą im chodziło.

2012-05-10 11:15

Zenek

Wg mnie porażka. Owszem stare kojarzyło się tradycyjnie, ale było naprawdę całkiem całkiem. A te? Ta obręcz za gruba. Też bym tak umiał projektować haha

2012-05-10 11:44

d!

Tragedia, jakby żywcem zerżnięte z inteligo. Ktoś tu się wyraźnie nie popisał :(

2012-05-10 12:06

margolcia

a mi nowe logo pzu przypomina pieczątkę :) nie jest tak źle!

2012-05-10 12:06

el.

Hmn, odczucia mam ambiwalentne. Z jednej strony kształt liter kojarzy się ze starym logo, ale kolorystyka dodaje im nowoczesności, tak więc za to duży plus. Z drugiej zaś cały efekt psuje bardzo gruba obręcz, co bardzo przytłacza. Cóż, zobaczymy, jak się przyjmie.

2012-05-10 13:09

słodki_czerwony_banan

Przy małych wielkościach będzie słabo wyglądało. Ten gradient w rogu jest tandetny. Powinni więcej popracować nad nim, zebrać więcej opinii przed podjęciem tak waznej decyzji.

2012-05-10 15:40

orzeł

PZU jest zbyt "poważną" firmą, aby radykalnie zmienić logo. Ten pierścień jest nieco toporny w tym wszystkim. Dla klienta najważniejsze są stawki składek, a jak już dojdzie do usuwania szkód to ważne jest szybkie i rzetelne podejście to rekompensaty - na to logo już wpływu nie ma :)

2012-05-11 15:17

lier

paskudne i amatorka

2012-05-11 15:32

pzu

Oni nie logo powinni zmienić tylko podejście do klienta. Myślą, że będą zarabiać większe pieniądze jak zmienią wizerunek na nowocześniejszy.

2012-05-11 15:34

tiiiaa

coraz gorzej z projektantami graficznymi, pewnie gruba kasa poszła za projekt tego logosa a firmę która to projektowała prowadzi syn prezesa pzu

2012-05-12 00:35

x

dla mnie jest fajne, widać, że firma się stara i wprowadza zmiany, coś jest na rzeczy

2012-05-13 11:45

krke

Dyrektora od komuńikacji co zatwierdził to logo powinni wyleć na bruk. Logo jest dramatycznie słabe. Nawiązuje co prawda do minimalistycznych logotypów niemickich z lat 30-tych, ale został oszpecone gradientem. Jednym słowem koszmar.

2012-05-13 16:35

zxc

Widziałem je w aplikacjach. Wygląda naprawdę nieźle. Kolory tylko są zupełnie inne niż tu w necie. Z każdym dniem coraz bardziej się do niego przekonuję a mam wrażenie, że niedługo je polubię ;))

2012-05-13 22:14

obciach

Chyba na prezentacjach w PZU.

2012-05-13 22:13

klio

Logo, niestety jest kalką z logo DELL-a ubogaconą dziwacznym liternictwem. Jednym słowem koszmarek.

2012-05-14 08:51

Romano

Większego brzydactwa nie można było wymyślić, nie wiem o co chodzi w tej firmie, którą cały czas ktoś niszczy.........

2012-05-14 15:36

carioka1

Beznadzieja za ciężką kasę !!! Przypomina stary znak drogowy .Firma schodzi na psy a konkurencja nie śpi. Wiedzialam kiedy odejść z tej firmy - miliony na nowe logo a prowizje po staremu !

2012-05-14 16:30

Karol

PZU nie namówi juz młodych i inteligentnych ludzi do ich dziadowskiej obsługi, traktowania jak śmiecie. Sorry, tylko emeryci wam zostali, zbliża sie koniec PZU...

2012-05-14 19:29

holik

Widziałem samochód PZU z nowym logo. Srebrny avensis kombi wyglądał jak samochód dostawczy GS-u spod Ostródy.

2012-05-16 13:51

herbert

lepsze logo robie za 100 zlotych w pol godziny.