W przeprowadzonym przez TNS Pentor "Badaniu satysfakcji z procesu likwidacji szkody z ubezpieczeń komunikacyjnych AC" Warta uzyskała bardzo dobre oceny. „Marka WARTA, częściej niż inne, cieszy się opinią przyjaznej i dbającej o klientów” - czytamy w podsumowaniu badania.
"Likwidacja szkód jest strategicznym procesem dla ubezpieczycieli, a jej jakość niejednokrotnie przekłada się na decyzje klientów o dalszej współpracy. WARTA, której ambicją jest uzyskanie pozycji lidera w tym procesie, od dłuższego czasu podejmuje działania, mające na celu zapewnienie klientom najwyższych standardów obsługi. Zmieniliśmy m.in. organizację likwidacji szkód, znacząco zwiększyliśmy liczbę rzeczoznawców i warsztatów współpracujących, rozwijamy uproszczone procedury likwidacji szkody. Wysokie oceny klientów w badaniu Pentora, które potwierdzają wysoką jakość naszego procesu likwidacji szkód, są więc dla nas ogromną satysfakcją" - mówi Rafał Stankiewicz, Wiceprezes Zarządu WARTY.
Wśród firm biorących udział w badaniu Warta uzyskała najwyższy wskaźnik Net Promoter Score równy 17% w stosunku do średniej 4%*1. Współczynnik wskazuje, że klienci, których szkody były likwidowane w Warcie, skłonni są chętniej polecać usługi z zakresu ubezpieczeń samochodowych Warty swoim przyjaciołom i znajomym, niż w przypadku innych towarzystw.
"Z uwagi na fakt, iż jakość likwidacji szkód ma dla WARTY priorytetowe znaczenie prowadzimy również bieżącą analizę własną wskaźnika NPS w cyklach miesięcznych i wykorzystujemy ją do oceny i doskonalenia procesu oraz motywowania pracowników likwidujących szkody. Zważywszy jak delikatnym i emocjonalnym procesem dla klienta, który właśnie poniósł szkodę, jest sam proces odszkodowawczy, wskaźnik NPS jest dla nas szczególne istotny, gdyż zawiera deklarację, iż otrzymana jakość jest tak dobra, by skłaniać do polecenia usług innym osobom" – dodaje Wiceprezes Stankiewicz.
W badaniach wysoko ocenione zostały również kompetencje pracowników i rzeczoznawców Warty, rzetelność oględzin i przejrzystość wyceny. Warta zajęła również czołowe pozycje w kategoriach: ubezpieczyciel godny zaufania, można na niego liczyć - nie ma problemu z wypłatą odszkodowania, ubezpieczyciel, który stosuje przejrzyste procedury, ubezpieczyciel, który fachowo i szybko likwiduje szkody, ubezpieczyciel wypłacający odszkodowania adekwatne do zaistniałej szkody.
Badanie TNS Pentor
Badanie pt. „Satysfakcja z procesu likwidacji szkody z ubezpieczeń komunikacyjnych AC” zostało przeprowadzone w maju 2011 roku. Objęło 1248 klientów 12 towarzystw ubezpieczeniowych (Allianz, Aviva Direct, Axa Direct, Compensa, Ergo Hestia, Generali, HDI Asekuracja, Interrisk, Link4, Uniqa, Warta, PZU). W badaniu, wzięły udział osoby, których likwidacja szkody została zakończona w okresie od sierpnia 2010 r. do marca 2011 roku.