Kontakt
  • Link4
  • AXA Ubezpieczenia
  • Aviva
  • Liberty Ubezpieczenia
  • Proama
  • PZU
  • Warta

Jak zyskać kupując ubezpieczenie OC online?

Ostatnia aktualizacja: 2013-12-01

Statystyki pokazują, że Polacy coraz częściej i chętniej korzystają z usług internetowych. Powoli przekonują się do zakupów przez internet, aktywnie szukają informacji na rozmaite tematy i biorą udział w wirtualnych dyskusjach na forach tematycznych. Jak wygląda szukanie i kupowanie ubezpieczenia OC przez internet? Co na tym zyskujemy?

Oblicz ubezpieczenie

SAMOCHÓD DOM TURYSTYCZNE ŻYCIE

ubezpieczenie OC online

Jeżeli do tej pory ubezpieczałeś samochód u pobliskiego agenta i nigdy nie próbowałeś zakupu ubezpieczenia OC online, warto dowiedzieć się na czym polega różnica. Rynek ubezpieczeń sprzedawanych przez internet ma się coraz lepiej: Polska Izba Ubezpieczeń oszacowała, że w 2011 roku Polacy wydali na internetowe i telefoniczne ubezpieczenia prawie 1,1 mld zł! A jeszcze parę lat temu, w 2003 roku, gdy pojawiły się pierwsze oferty sprzedaży polis w systemie direct, polscy kierowcy wydali na ubezpieczenie komunikacyjne w internecie zaledwie 40 mln zł.

Polacy coraz częściej szukają informacji o ubezpieczeniach w internecie. W sieci możemy znaleźć też odpowiedzi na takie pytania jak: Czy przepłacam za ubezpieczenie komunikacyjne? Gdzie mogę kupić najtańsze OC dla swojego samochodu? Jakie czynniki wpływają na wysokość płaconej składki OC?

Przepłacam czy nie? Parę słów o internetowych porównywarkach ubezpieczeń

Jaka jest różnica między korzystaniem z internetowej porównywarki ubezpieczeń a odwiedzinami w multiagencji ubezpieczeń? Mniej więcej taka jak między samodzielną organizacją wycieczki a wizytą w biurze podróży. Dzięki porównywarce ubezpieczeń kierowca ma możliwość dowiedzieć się, w której firmie ubezpieczeniowej otrzyma najtańsze OC.

A wszystko wygodnie, bez wychodzenia z domu, w niecały kwadrans. Wystarczy przygotować dowód rejestracyjny, dokument prawa jazdy i najlepiej mieć przed sobą także umowę z obecnym ubezpieczycielem. Następnie należy wypełnić formularz, w którym uzupełniamy dane o samochodzie, historii ubezpieczenia oraz właścicielu pojazdu. I po chwili mamy przed sobą porównanie składek OC dla naszego auta.

Dlaczego zatem wielu kierowców dotąd nie skorzystało z usług kalkulatora OC? Z dwóch powodów. Po pierwsze, niektórzy nadal nie wiedzą o istnieniu takiego narzędzia. Po drugie, mają obawy czy uzyskane w ten sposób wyniki są zgodne ze stanem faktycznym. Czy słusznie? Przy wykonywaniu kalkulacji składki OC musimy pamiętać, że podane przez nas informacje muszą być zgodne ze stanem faktycznym, nie mogą być podawane „na oko”, bo wtedy nie uzyskamy zgodnych z rzeczywistością wartości składek.

Ubezpieczenie OC online - warto?

Dlaczego warto rozważyć kupno polisy OC przez internet? Co możemy zyskać?

  • Ta sama firma ubezpieczeniowa może zaproponować nam inną cenę składki w zależności od tego czy kupujemy bezpośrednio u agenta czy przez internet. Ubezpieczyciele, chcąc zachęcić kierowców do kupna ubezpieczenia OC online, zaoferują kierowcy polisę OC np. o 5% taniej.

  • Ubezpieczenia dostępne do kupienia w internecie mogą być tańsze niż u agentów. Agent ubezpieczeniowy ponosi większe koszty prowadzenia działalności np. musi utrzymać biuro. Firmy sprzedające ubezpieczenia przez telefon oraz internet, mogą zaoszczędzić na takich wydatkach przez co nakładają niższe ceny składek OC niż agenci.

  • Kierowcy, którzy kupują ubezpieczenia od lat u jednego agenta, mogą sporo przepłacać. Tymczasem właściciele samochodów szukający ochrony ubezpieczeniowej dla swojego pojazdu w internecie, podejmują większy wysiłek: szukają, przeliczają składki, porównują ceny. W efekcie kupują znacznie tańsze ubezpieczenie OC.

Tagi:

Komentarze

2012-10-08 11:03

Krystian

W przypadku wybranych firm warto zwrócić uwagę także na jakość obsługi zakładu ubezpieczeń oraz jego stabilność na rynku. http://ubezpieczenia.comperia.pl/jakie-ubezpieczenie-oc-wybrac.html. Załóżmy, że firma zajmuje się przewozem osób. Jeśli spowoduje wypadek, a będzie ubezpieczona w zakładzie o kiepskiej renomie, to może na tym ucierpieć wizerunek firmy.

2014-12-26 12:53

Robert

Co za bzdury w tym artykule. Kto to pisał kierowca ciężarówki ? Matematyka ubezpieczeniowa jest prosta do 40% taryfy to koszty sprzedaży pozyskania klienta.