Strona główna  |  Wiadomości  |  Home assistance - kiedy jest przydatne?

Home assistance - kiedy jest przydatne?

Data publikacji: 2020-03-25
Ubezpieczenie assistance to obecnie już standardowy element polisy mieszkaniowej. Kiedy home assistance będzie jednak faktycznie przydatne?

Wizyta hydraulika, naprawa roweru, mieszkanie zastępcze na czas remontu lokalu po powodzi – home assistance może zapewnić różnorodne usługi. Sprawdzamy, co dokładnie proponują ubezpieczyciele w Polsce i jak zgłosić szkodę, by szybko skorzystać z obiecanej usługi.

Spis treści

  1. Na czym polega assistance?
  2. Ile kosztuje home assistance?
  3. Assistance PZU i Generali – jakie usługi oferuje?
  4. Limity i wyłączenia odpowiedzialności w home assistance
  5. Ubezpieczenie assistance - jak zgłosić szkodę?

Na czym polega assistance?

Home assistance - hydraulik Ubezpieczenie assistance to tak naprawdę gwarancja wsparcia w trudnych momentach. Home assistance zapewnia Ci dostęp do różnego rodzaju usług. To na ubezpieczycielu ciąży obowiązek ich organizacji oraz zazwyczaj pokrycia kosztów realizacji.

Ubezpieczenie assistance działa więc nieco inaczej niż inne ubezpieczenia. Zwykle polisa zapewnia wypłatę odszkodowania w razie zajścia zdarzenia określonego w umowie. Assistance tymczasem gwarantuje Ci konkretną usługę. W ten sposób oszczędzasz pieniądze oraz czas.

Obecnie prawie każde ubezpieczenie mieszkania zawiera assistance. Warto jednak pamiętać, że pod tą jedną nazwą mogą kryć się bardzo różnorodne usługi. Zawsze więc należy sprawdzić, co konkretnie proponuje dany ubezpieczyciel.

Home assistance może zawierać takie usługi jak:

  • interwencja specjalisty (ślusarz, elektryk, hydraulik itp.)
  • naprawa sprzętu RTV / AGD / PC
  • assistance medyczny (np. wizyta lekarza lub pielęgniarki, transport medyczny, dostawa leków)
  • pomoc organizacyjna po szkodzie (np. zakwaterowanie w hotelu, dozór nad mieniem, transport ocalałego mienia)
  • usługi concierge
  • infolinie informacyjne
  • assistance rowerowy.

Zakres oferowanych usług ogranicza jedynie wyobraźnia ubezpieczyciela. Najlepiej więc porównać różne oferty ubezpieczenia assistance, by znaleźć tę polisę, która zawiera usługi przydatne właśnie dla Ciebie. Jeśli jesteś rodzicem, może przydać Ci się usługa opieki nad dzieckiem w razie Twojego pobytu w szpitalu. Jeżeli natomiast do pracy dojeżdżasz rowerem, poszukaj polisy zapewniającej assistance rowerowy.

Ile kosztuje home assistance?

Ubezpieczyciele oferują zwykle kilka wariantów home assistance, które różnią się zakresem oferowanych usług. Podstawowe ubezpieczenie assistance otrzymasz często za darmo w ramach polisy mieszkaniowej. Jeśli jednak zależy Ci na bardziej rozbudowanym pakiecie, musisz już dopłacić.

Koszt polisy assistance jest oczywiście różny zależnie od towarzystwa. Zazwyczaj jednak nie jest on zbyt duży. Za home assistance zapłacisz więc zwykle od 30 do 80 zł. Im bardziej rozbudowany pakiet usług, tym ten koszt będzie wyższy. Dlatego tak ważne jest wybranie polisy oferującej takie usługi, które będą dla Ciebie faktycznie przydatne.

Assistance PZU i Generali – jakie usługi oferuje?

Aby dokładniej zobrazować, kiedy może przydać się home assistance, przedstawiamy poniżej usługi zapewniane przez assistance PZU oraz Generali. Zdecydowaliśmy się na analizę ofert tych dwóch towarzystw ubezpieczeniowych, ponieważ są to firmy często wybierane przez osoby szukające kompleksowej ochrony domu lub mieszkania.

PZU oferuje swoim klientom home assistance w trzech wariantach:

  • Komfort,
  • Super,
  • Super Plus.

Poniżej przedstawiamy, jakie usługi zapewnia każdy z tych wariantów.

Uwaga! Limity są podane na roczny okres ubezpieczenia.

Wariant Komfort

  • interwencja specjalisty: do 500 zł na każdą interwencję oraz do 4 interwencji w okresie ubezpieczenia
  • informacja telefoniczna w razie wypadku
  • pobyt w hotelu w razie wypadku: do czasu przywrócenia lokalu do stanu umożliwiającego zamieszkanie. Pobyt opłacany przez ubezpieczyciela do sumy 3000 zł. Transport do hotelu opłacany do sumy 500 zł.

Wariant Super

  • interwencja specjalisty: do 500 zł na każdą interwencję oraz do 4 interwencji w okresie ubezpieczenia
  • informacja telefoniczna w razie wypadku
  • diagnoza przyczyny awarii instalacji: do 200 zł na każdą diagnozę oraz do 2 diagnoz w okresie ubezpieczenia
  • pobyt w hotelu w razie wypadku: do czasu przywrócenia lokalu do stanu umożliwiającego zamieszkanie. Pobyt opłacany przez ubezpieczyciela do sumy 3000 zł. Transport do hotelu opłacany do sumy 500 zł
  • pobyt w mieszkaniu zastępczym: do czasu przywrócenia lokalu do stanu umożliwiającego zamieszkanie, ale nie dłużej niż przez 6 miesięcy. Pobyt opłacany przez ubezpieczyciela do sumy 15 000 zł
  • ochrona ocalałego mienia: do czasu naprawy lub założenia nowych zabezpieczeń mienia do kwoty 2000 zł na każdy wypadek ubezpieczeniowy. Przechowywanie mienia do kwoty 1500 zł na każdy wypadek
  • pomoc po szkodzie: uprzątnięcie pozostałości po szkodzie do kwoty 2000 zł na każdy wypadek ubezpieczeniowy. Zabezpieczenie mienia ocalałego do kwoty 2000 zł na każdy wypadek ubezpieczeniowy. Transport i wniesienie materiałów budowlanych lub wykończeniowych do kwoty 2000 zł na każdy wypadek ubezpieczeniowy
  • porada specjalisty ds. zabezpieczeń przeciwkradzieżowych: do 500 zł za każdą poradę
  • deratyzacja lub dezynsekcja, usunięcie gniazd os lub szerszeni: do 500 zł na interwencję oraz 1 interwencja w okresie ubezpieczenia
  • konsultacja lekarska w razie nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku: do 300 zł na konsultację oraz 1 konsultacja w okresie ubezpieczenia
  • opieka pielęgniarska w razie nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku: do 300 zł na wizytę oraz do 2 wizyt w okresie ubezpieczenia
  • konsultacja u psychologa w razie wypadku: do 200 zł na konsultację oraz do 10 konsultacji w okresie ubezpieczenia

Wariant Super Plus

  • interwencja specjalisty: do 500 zł na każdą interwencję oraz do 4 interwencji w okresie ubezpieczenia
  • informacja telefoniczna w razie wypadku
  • diagnoza przyczyny awarii instalacji: do 200 zł na każdą diagnozę oraz do 2 diagnoz w okresie ubezpieczenia
  • pobyt w hotelu w razie wypadku: do czasu przywrócenia lokalu do stanu umożliwiającego zamieszkanie. Pobyt opłacany przez ubezpieczyciela do sumy 3000 zł. Transport do hotelu opłacany do sumy 500 zł
  • pobyt w mieszkaniu zastępczym: do czasu przywrócenia lokalu do stanu umożliwiającego zamieszkanie, ale nie dłużej niż przez 6 miesięcy. Pobyt opłacany przez ubezpieczyciela do sumy 15 000 zł
  • ochrona ocalałego mienia: do czasu naprawy lub założenia nowych zabezpieczeń mienia do kwoty 2000 zł na każdy wypadek ubezpieczeniowy. Przechowywanie mienia do kwoty 1500 zł na każdy wypadek
  • pomoc po szkodzie: uprzątnięcie pozostałości po szkodzie do kwoty 2000 zł na każdy wypadek ubezpieczeniowy. Zabezpieczenie mienia ocalałego do kwoty 2000 zł na każdy wypadek ubezpieczeniowy. Transport i wniesienie materiałów budowlanych lub wykończeniowych do kwoty 2000 zł na każdy wypadek ubezpieczeniowy
  • porada specjalisty ds. zabezpieczeń przeciwkradzieżowych: do 500 zł za każdą poradę
  • deratyzacja lub dezynsekcja, usunięcie gniazd os lub szerszeni: do 500 zł na interwencję oraz 1 interwencja w okresie ubezpieczenia
  • naprawa sprzętu RTV, AGD, PC: do 500 zł na każdy wypadek ubezpieczeniowy oraz do 2 napraw, 2 przewozów (w obie strony) i 2 ekspertyz w okresie ubezpieczenia
  • zdalna pomoc informatyka w razie awarii oprogramowania: do 12 napraw
  • konsultacja lekarska w razie nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku: do 300 zł na konsultację oraz 1 konsultacja w okresie ubezpieczenia
  • opieka pielęgniarska w razie nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku: do 300 zł na wizytę oraz do 2 wizyt w okresie ubezpieczenia
  • konsultacja u psychologa w razie wypadku: do 200 zł na konsultację oraz do 10 konsultacji w okresie ubezpieczenia

Generali natomiast oferuje ubezpieczenie mieszkania w dwóch wariantach: od ryzyk nazwanych lub od wszystkich ryzyk. Poniżej prezentujemy usługi zapewniane przez home assistance oferowane w ramach tych dwóch wariantów.

Uwaga! Limity są podane na roczny okres ubezpieczenia.

Opcja dla ryzyk nazwanych

  • interwencja specjalisty w razie awarii, uszkodzenia, stłuczenia lub pęknięcia mienia: 2 interwencje do kwoty 500 zł
  • interwencja ślusarza w razie kradzieży z włamaniem: 1 interwencja do kwoty 1000 zł
  • awaryjne otwarcie drzwi przez ślusarza w razie zatrzaśnięcia drzwi, zacięcia się zamka lub zagubienia kluczy: 1 interwencja do kwoty 500 zł
  • dozór lub transport mienia w razie zdarzenia losowego / kradzieży z włamaniem (ubezpieczony wybiera jedno ze świadczeń): dozór mienia dostępny dwukrotnie przez 48 h i do kwoty nie wyższej niż 500 zł. Transport mienia dostępny dwukrotnie i do kwoty nie wyższej niż 1000 zł
  • interwencja specjalisty w razie awarii sprzętu RTV / AGD / PC: 2 interwencje do kwoty 500 zł
  • pomoc w zastrzeżeniu karty, organizacja przeglądu instalacji kominowej, gazowej lub elektrycznej, organizacja wizyty projektanta od aranżacji wnętrz: usługi bez limitu
  • wizyta lekarza w razie nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku (w tym wypadku komunikacyjnego): 1 wizyta do kwoty 250 zł
  • transport medyczny w razie nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku (w tym wypadku komunikacyjnego): 2 świadczenia do kwoty 500 zł
  • wizyta pielęgniarki w razie nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku (w tym wypadku komunikacyjnego): 1 wizyta do kwoty 250 zł
  • indywidualne korepetycje w razie nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku (w tym wypadku komunikacyjnego): 1 świadczenie do 5 godzin lekcyjnych
  • infolinia medyczna: 5 usług informacyjnych
  • usługi concierge: 5 usług
  • usługi informacyjne: 5 usług

Opcja All Risk

  • interwencja specjalisty w razie awarii, uszkodzenia, stłuczenia lub pęknięcia mienia: 2 interwencje do kwoty 1500 zł
  • interwencja ślusarza w razie kradzieży z włamaniem: 1 interwencja do kwoty 1500 zł
  • awaryjne otwarcie drzwi przez ślusarza w razie zatrzaśnięcia drzwi, zacięcia się zamka lub zagubienia kluczy: 1 interwencja do kwoty 500 zł
  • dozór lub transport mienia w razie zdarzenia losowego / kradzieży z włamaniem (ubezpieczony wybiera jedno ze świadczeń): dozór mienia dostępny dwukrotnie przez 72 h i do kwoty nie wyższej niż 1000 zł. Transport mienia dostępny dwukrotnie i do kwoty nie wyższej niż 1500 zł
  • interwencja specjalisty w razie awarii sprzętu RTV / AGD / PC: 2 interwencje do kwoty 1000 zł
  • pomoc w zastrzeżeniu karty, organizacja przeglądu instalacji kominowej, gazowej lub elektrycznej, organizacja wizyty projektanta od aranżacji wnętrz: usługi bez limitu
  • wizyta lekarza w razie nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku (w tym wypadku komunikacyjnego): 1 wizyta do kwoty 500 zł
  • transport medyczny w razie nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku (w tym wypadku komunikacyjnego): 2 świadczenia do kwoty 1000 zł
  • wizyta pielęgniarki w razie nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku (w tym wypadku komunikacyjnego): 1 wizyta do kwoty 500 zł
  • indywidualne korepetycje w razie nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku (w tym wypadku komunikacyjnego): 1 świadczenie do 10 godzin lekcyjnych
  • infolinia medyczna: 5 usług informacyjnych
  • naprawa i transport roweru w razie jego awarii lub uszkodzenia w związku z amatorskim uprawianiem sportu: 1 świadczenie do kwoty 1500 zł
  • usługi concierge: 5 usług
  • usługi informacyjne: 5 usług

Limity i wyłączenia odpowiedzialności w home assistance

Rozdział „Wyłączenia odpowiedzialności” jest zazwyczaj jednym z najważniejszych w ogólnych warunkach ubezpieczenia. Nie inaczej jest w przypadku home assistance. Czytając zasady polisy, zwróć więc uwagę na:

  • limity odpowiedzialności – określają, ile razy w okresie ubezpieczenia przysługuje Ci dana usługa oraz do jakiej kwoty ubezpieczyciel zapewni pomoc;
  • wyłączenia odpowiedzialności – wskazują sytuacje, w których usługi nie będą świadczone mimo zajścia wypadku.

W przypadku assistance PZU usługi nie zostaną zorganizowane na przykład wtedy, kiedy:

  • wypadek ubezpieczeniowy został wyrządzony umyślnie lub na skutek rażącego niedbalstwa ubezpieczonego. Nie dotyczy to sytuacji, gdy mimo rażącego niedbalstwa zapłata odszkodowania odpowiada względom słuszności. Co ważne, to wyłączenie nie dotyczy usług zapewnianych w ramach assistance medycznego;
  • wypadek ubezpieczeniowy powstał wskutek długotrwałej i postępującej nieszczelności instalacji lub przenikania wód podziemnych;
  • polegają na naprawie objętej gwarancją producenta;
  • wynikają z naturalnego zużycia się części lub materiałów eksploatacyjnych;
  • są wynikiem niewłaściwej lub niezgodnej z instrukcją producenta instalacji, naprawy, przeróbki, zmiany konstrukcyjnej, której dokonał ubezpieczony.

Ubezpieczenie assistance w PZU nie obowiązuje też, jeśli wypadek ubezpieczeniowy wystąpił w związku z pozostawaniem przez ubezpieczonego w stanie:

  • nietrzeźwości,
  • po użyciu alkoholu,
  • pod wpływem środków odurzających, substancji psychotropowych, nowych substancji psychoaktywnych, środków zastępczych, w rozumieniu przepisów o przeciwdziałaniu narkomanii.

To wyłączenie nie obowiązuje jednak, jeśli taki stan ubezpieczonego nie miał wpływu na wystąpienie wypadku.

Ubezpieczenie assistance - jak zgłosić szkodę?

Jeśli już posiadasz home assistance, pamiętaj, by z niego korzystać. Jak zatem się zachować, kiedy dojdzie do wypadku?

Przede wszystkim szkoda powinna zostać jak najszybciej zgłoszona telefonicznie w Centrum Pomocy ubezpieczyciela. Nie podejmuj żadnych działań, zanim nie poinformujesz o zdarzeniu swojego towarzystwa.

Jeśli bowiem samodzielnie zorganizujesz usługę (nawet taką wchodzącą w zakres ubezpieczenia assistance), towarzystwo ubezpieczeniowe nie zwróci Ci poniesionych kosztów. Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy zgłoszenie szkody było niemożliwe z przyczyn niezależnych od Ciebie. W takim przypadku zbieraj wszystkie paragony i faktury potwierdzające poniesione koszty, by potem przedstawić je ubezpieczycielowi.

Dzwoniąc na infolinię Centrum Pomocy, podaj następujące informacje:

  • imię i nazwisko ubezpieczonego,
  • adres miejsca ubezpieczenia,
  • numer telefonu, pod którym Centrum Pomocy może się z Tobą skontaktować,
  • opis wypadku ubezpieczeniowego i rodzaj potrzebnej pomocy.

Znając te wszystkie informacje, ubezpieczyciel będzie mógł szybko udzielić Ci dokładnie takiej pomocy, jakiej potrzebujesz.

Awaryjne otwarcie drzwi, naprawa sprzętu AGD przez specjalistę, wizyta pielęgniarki – home assistance może przydać się w najróżniejszych sytuacjach. Jeśli dopiero zastanawiasz się nad taką polisą, sprawdź dokładnie, co oferują poszczególne towarzystwa. A jeśli już posiadasz ubezpieczenie assistance, przeczytaj, jakie usługi zapewnia, by wiedzieć, kiedy konkretnie możesz liczyć na pomoc ubezpieczyciela.

Najczęściej zadawane pytania
Jak działa Home Assistance?

Home Assistance to gwarancja wsparcia w trudnych momentach. W razie zdarzenia uwzględnionego w polisie ubezpieczyciel zorganizuje odpowiednią pomoc. Dokładny zakres ubezpieczenia zależy od ubezpieczyciela oraz wybranego wariantu.

Jak kupić Home Assistance?

Home Assistance możesz kupić jako dodatek do ubezpieczenia mieszkania.

Ile kosztuje Home Assistance?

Dokładny koszt Home Assistance zależy od wybranego wariantu. Podstawowe assistance często jest dołączane za darmo do polisy mieszkaniowej. Bardziej rozbudowane warianty kosztują zwykle od 30 do 80 zł.

Podobne artykuły
nieruchomosci
Ubezpieczenie nieruchomości
2021-06-10

Najtańsze ubezpieczenie mieszkania

Pragniesz chronić swoje cztery kąty, ale jednocześnie chcesz jak najbardziej zaoszczędzić? Dobrze trafiłeś! W tym artykule odkrywamy sposoby na najtańsze ubezpieczenie domu. Sprawdź, jak nie...

Czytaj więcej
nieruchomosci
Ubezpieczenie nieruchomości
2021-06-02

Co obejmuje ubezpieczenie mieszkania?

Ubezpieczenie mieszkania chroni Twoją nieruchomość oraz domowników. Przed jakim jednak dokładnie ryzykiem zabezpiecza ta polisa? Na jaką pomoc ubezpieczyciela możesz liczyć?

Czytaj więcej
nieruchomosci
Ubezpieczenie nieruchomości
2021-05-25

Ubezpieczenie mieszkania – potrzebne dokumenty

Kupujesz pierwszy raz ubezpieczenie mieszkania? Zastanawiasz się, jakich dokumentów będziesz potrzebować? Obawiasz się stosu formalności? Spokojnie, zakup ubezpieczenia domu nie jest wcale skomplikowany....

Czytaj więcej
Komentarze