Strona główna  |  Wiadomości  |  Czy można zmniejszyć karę za brak OC?

Czy można zmniejszyć karę za brak OC?

Data aktualizacji: 2020-12-23
Zapomniałeś wykupić nowe OC po wygaśnięciu polisy poprzedniego właściciela auta? A może jeździłeś kilka lat bez OC, ale przestraszyłeś się rosnącej skuteczności „wirtualnego policjanta” UFG i zastanawiasz się, co teraz zrobić? Sprawdź, jakie dokładnie kary za brak OC Ci grożą i czy można je zmniejszyć.

Pod koniec 2011 r. Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny uruchomił System Wykrywania Nieubezpieczonych Pojazdów zwany „wirtualnym policjantem”. Wyszukuje on samodzielnie przerwy w ubezpieczeniu zarejestrowanych samochodów, uniezależniając UFG od efektów kontroli Policji. Skuteczność programu wzrasta z roku na rok. W 2012 r. wirtualny policjant znalazł 4 500 kierowców bez ważnej polisy OC na zarejestrowane auto. W 2017 r. odnalazł już natomiast ponad 52 000 takich osób.

Spis treści:

  1. Kiedy OC nie przedłuża się automatycznie?
  2. Ile wynosi kara za brak OC?
  3. Czy karę za brak OC otrzyma się za kilka lat?
  4. Czy można wykupić OC z wcześniejszym terminem rozpoczęcia polisy?
  5. Czy da się umorzyć karę za brak OC?
  6. Czy kara za brak OC ulega przedawnieniu?

Skorzystaj z kalkulatora ubezpieczeń ubea

Kiedy OC nie przedłuża się automatycznie?

Wirtualny policjant coraz częściej zastępuję tradycyjne kontrole policyjne

Wzrastająca skuteczność wirtualnego policjanta UFG może wywołać popłoch wśród kierowców, którzy od dawna nie płacili OC, licząc, że nie zostaną zatrzymani przez policję do kontroli. Nie zawsze jednak brak OC jest wynikiem celowego działania. Niekiedy to efekt zwykłego roztargnienia, wynikającego z faktu, że polisa OC, o ile jej nie wypowiesz, przedłuża się zazwyczaj automatycznie na kolejny rok. Od tej zasady są jednak wyjątki:

  • jeżeli kupujesz używane auto i korzystasz z OC poprzedniego właściciela, musisz pamiętać, że nie ulegnie ono automatycznemu przedłużeniu na kolejny rok,
  • Twoja polisa nie zostanie przedłużona także wtedy, kiedy nie zapłaciłeś drugiej lub kolejnej raty za poprzednie ubezpieczenie,
  • przedłużane nie jest także ubezpieczenie krótkoterminowe.

Jeśli jesteś w którejś z tych sytuacji i zapomnisz o wykupieniu nowego OC, UFG będzie mogło nałożyć na Ciebie karę. Stanie się tak, nawet jeśli przerwa w ubezpieczeniu wynosiła zaledwie jeden dzień.

Zobaczmy zatem, ile dokładnie wynoszą kary za brak OC i czy istnieją sposoby na ich ewentualne zmniejszenie.

Ile wynosi kara za brak OC?

Dokładna wysokość kary za brak OC ustalana jest na podstawie stawki płacy minimalnej. W ostatnich latach płaca minimalna rokrocznie wzrasta, co pociąga za sobą także zwiększanie kary za brak OC. Za brak OC samochodu osobowego powyżej 14 dni zapłacisz w 2021 r. aż 5600 zł.

Poniższa tabela prezentuje dokładne informacje o wysokości kar za brak OC w 2021 r.:

Przerwa w ciągłości ubezpieczenia samochód osobowy samochód ciężarowy, autobus lub ciągnik samochodowy inny pojazd (np. motocykl lub motorower)
kara za brak OC powyżej 14 dni (ukarany kierowca płaci 100% stawki) 5600 zł 8400 zł 930 zł
kara za brak OC od 4 do 14 dni (ukarany kierowca płaci 50% stawki) 2800 zł 4200 zł 470 zł
kara za brak OC do 3 dni (ukarany kierowca płaci 20% stawki) 1120 zł 1680 zł 190 zł

Podano stawki z zaokrągleniem do pełnych dziesiątek złotych.

Ile wynosiła kara za brak OC we wcześniejszych latach?

Kara za brak OC od 1 stycznia do 31 grudnia 2020

Przerwa w ciągłości ubezpieczenia samochód osobowy samochód ciężarowy, autobus lub ciągnik samochodowy inny pojazd (np. motocykl lub motorower)
kara za brak OC powyżej 14 dni (ukarany kierowca płaci 100% stawki) 5 200 zł 7 800 zł 870 zł
kara za brak OC od 4 do 14 dni (ukarany kierowca płaci 50% stawki) 2 600 zł 3 900 zł 430 zł
kara za brak OC do 3 dni (ukarany kierowca płaci 20% stawki) 1 040 zł 1 560 zł 170 zł


W 2019 kara za brak OC wynosiła natomiast:

Przerwa w ciągłości ubezpieczenia samochód osobowy samochód ciężarowy, autobus lub ciągnik samochodowy inny pojazd (np. motocykl lub motorower)
kara za brak OC powyżej 14 dni (ukarany kierowca płaci 100% stawki) 4 500 zł 6 750 zł 750 zł
kara za brak OC od 4 do 14 dni (ukarany kierowca płaci 50% stawki) 2 250 zł 3 375 zł 375 zł
kara za brak OC do 3 dni (ukarany kierowca płaci 20% stawki) 900 zł 1 350 zł 150 zł

Czy karę za brak OC otrzyma się za kilka lat?

Dla osób, które od kilku lat nie posiadają OC najważniejsza informacja jest taka, że kara jest nakładana jedynie za okres, w którym nie było ubezpieczenia w roku przeprowadzenia kontroli.

Zatem jeżeli przykładowo kierowca nie miał polisy od października 2014 r. do maja 2016 r., to w wyniku kontroli UFG w 2016 r. otrzyma on jedynie karę za 2016 r.

Czy można wykupić OC z wcześniejszym terminem rozpoczęcia polisy?

Osoby, które przegapiły o kilka dni termin wykupienia OC, mogą zastanawiać się, czy nie mogłyby wykupić polisy wstecz. Czyli wykupują OC np. 17 maja, ale polisa obowiązuje już od 12 maja. Trzeba jednak podkreślić, że takie działania są niedozwolone, nawet jeżeli przez te kilka dni auto stało unieruchomione w warsztacie.

Pozostaje więc jedynie jak najszybsze wykupienie OC i oczekiwanie, czy te kilka dni opóźnienia zostaną dostrzeżone przez UFG.

Czy da się umorzyć karę za brak OC?

Zasadniczo po otrzymaniu wezwania do zapłaty kary za brak OC, pozostaje Ci jedynie sięgnięcie po portfel i wyjęcie potrzebnej gotówki. Jednak zgodnie z art. 94 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych: "w uzasadnionych przypadkach, kierując się przede wszystkim wyjątkowo trudną sytuacją materialną i majątkową zobowiązanego, jak również jego sytuacją życiową, Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny może umorzyć opłatę w całości lub w części albo udzielić ulgi w jej spłacie”.

Jeżeli zatem Twoja sytuacja życiowa rzeczywiście uniemożliwia zapłatę w tym momencie kary za brak OC, warto spróbować wystąpić do UFG z wnioskiem o umorzenie w całości lub w części należnej zapłaty.

Czy kara za brak OC ulega przedawnieniu?

Roszczenia z UFG o zapłacenie kary ulegają przedawnieniu po 3 latach od dnia dokonania kontroli. Musisz jednak pamiętać, że istnieją sytuacje, które przedłużą ten termin.

Bieg przedawnienia zostanie przerwany przez:

1. każdą czynność organu egzekucyjnego podjętą w celu wyegzekwowania opłaty,
2. uznanie przez zobowiązanego niespełnienia obowiązku ubezpieczenia i dochodzonej w związku z tym opłaty,
3. wszczęcie postępowania przed sądem powszechnym w sprawach ustalenia istnienia bądź nieistnienia obowiązku ubezpieczenia,
4. zawieszenie postępowania egzekucyjnego.

Jeżeli wystąpi sytuacja wymieniona w punkcie 1, 2 lub 3 trzyletni termin przedawnienia zacznie naliczać się od początku.

W przypadku wszczęcia postępowania sądowego ponowne obliczanie rozpocznie się dopiero po jego zakończeniu.

Wzrost skuteczności elektronicznego policjanta oraz kar za brak OC sprawia, że coraz mniej opłacalne staje się niewykupywanie polisy. A tak naprawdę wysokość kary jest jeszcze niczym w porównaniu z wielkością ewentualnej sumy, którą kierowca w ramach regresu będzie musiał zapłacić Ubezpieczeniowemu Funduszowi Gwarancyjnemu, jeżeli spowoduje wypadek bez ważnego OC.

Wykupywanie obowiązkowego ubezpieczenia jest więc nie tylko przejawem odpowiedzialności kierowcy, ale i dowodem dbania o swoje finanse. Zwłaszcza jeżeli przed zakupieniem polisy poświęcisz chwilę i sprawdzisz, kto oferuje Ci najtańsze OC.

Odpowiedzi na inne pytania związane z karą za brak OC znajdziecie tutaj:



Artykuły powiązane:

Najczęściej zadawane pytania
Kiedy OC nie przedłuża się automatycznie?

Wzrastająca skuteczność wirtualnego policjanta UFG może wywołać popłoch wśród kierowców, którzy od dawna nie płacili OC, licząc, że nie zostaną zatrzymani przez policję do kontroli. Nie zawsze jednak brak OC jest wynikiem celowego działania. Niekiedy to efekt zwykłego roztargnienia, wynikającego z faktu, że polisa OC, o ile jej nie wypowiesz, przedłuża się zazwyczaj automatycznie na kolejny rok. Od tej zasady są jednak wyjątki:

  • jeżeli kupujesz używane auto i korzystasz z OC poprzedniego właściciela, musisz pamiętać, że nie ulegnie ono automatycznemu przedłużeniu na kolejny rok,
  • Twoja polisa nie zostanie przedłużona także wtedy, kiedy nie zapłaciłeś drugiej lub kolejnej raty za poprzednie ubezpieczenie,
  • przedłużane nie jest także ubezpieczenie krótkoterminowe.

Ile wynosi kara za brak OC?

Dokładna wysokość kary za brak OC ustalana jest na podstawie stawki płacy minimalnej. W ostatnich latach płaca minimalna rokrocznie wzrasta, co pociąga za sobą także zwiększanie kary za brak OC. Za brak OC samochodu osobowego powyżej 14 dni zapłacisz w 2021 r. aż 5600 zł.

Czy karę za brak OC otrzyma się za kilka lat?

Dla osób, które od kilku lat nie posiadają OC najważniejsza informacja jest taka, że kara jest nakładana jedynie za okres, w którym nie było ubezpieczenia w roku przeprowadzenia kontroli.

Czy można wykupić OC z wcześniejszym terminem rozpoczęcia polisy?

Osoby, które przegapiły o kilka dni termin wykupienia OC, mogą zastanawiać się, czy nie mogłyby wykupić polisy wstecz. Czyli wykupują OC np. 17 maja, ale polisa obowiązuje już od 12 maja. Trzeba jednak podkreślić, że takie działania są niedozwolone, nawet jeżeli przez te kilka dni auto stało unieruchomione w warsztacie.

Czy da się umorzyć karę za brak OC?

Zasadniczo po otrzymaniu wezwania do zapłaty kary za brak OC, pozostaje Ci jedynie sięgnięcie po portfel i wyjęcie potrzebnej gotówki. Jednak zgodnie z art. 94 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych: "w uzasadnionych przypadkach, kierując się przede wszystkim wyjątkowo trudną sytuacją materialną i majątkową zobowiązanego, jak również jego sytuacją życiową, Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny może umorzyć opłatę w całości lub w części albo udzielić ulgi w jej spłacie”.

Czy kara za brak OC ulega przedawnieniu?

Roszczenia z UFG o zapłacenie kary ulegają przedawnieniu po 3 latach od dnia dokonania kontroli. Musisz jednak pamiętać, że istnieją sytuacje, które przedłużą ten termin.

Podobne artykuły
komunikacja
Ubezpieczenie samochodu
2021-08-16

Brak ubezpieczenia OC samochodu nieużywanego

Uszkodzone auto stoi od roku w garażu? A może właściciel wyjechał za granicę i samochód tymczasowo nie jest używany? Kusi Cię więc, by zrezygnować z ubezpieczenia OC? Uważaj! Jeśli nieużywany...

Czytaj więcej
komunikacja
Ubezpieczenie samochodu
2020-10-28

Sprawdzenie OC sprawcy – jak sprawdzić OC po kolizji za darmo?

Brak konieczności wożenia ze sobą potwierdzenia ubezpieczenia OC jest z pewnością wygodnym rozwiązaniem dla kierowców. Może jednak rodzić problemy w razie kolizji. Czy sprawdzenie OC sprawcy...

Czytaj więcej
komunikacja
Ubezpieczenie samochodu
2022-12-31

Kara za brak OC w 2023 roku - jak uniknąć?

Kontrole coraz skuteczniej wychwytują kierowców nieposiadających OC. Czy można jeszcze uniknąć kary za brak ubezpieczenia? Ile wynosi kara za brak OC w 2023 roku?

Czytaj więcej
Komentarze
Marzena
2018-11-15 16:55
IP: 188.147.x.x
Witam.Moj syn opłacił składkę ale z opóźnieniem po terminie ale po paru dniach składkę mu odesłali i napisali że umowa wygasła więc syn na nowo wykupił polisę i przez to miał 1 miesiąc przerwy dostał karę .co może on w tej sprawie jeszcze zrobić .
odpowiedz
Ubea.pl
2018-11-16 08:23
IP: 81.190.x.x
Rozumiem, że ta polisa nie była automatycznie przedłużonym ubezpieczeniem z poprzedniego roku? W takiej sytuacji pozostaje jedynie wysłanie do UFG pisma, w której opisze się dokładnie sytuację i podkreśli się, że brak polisy wynikał z opóźnienia w opłacie, a nie z tego, że celowo zawarło się później umowę. Można poprosić o rozłożenie płatności kary na raty / umorzenie części kary.
odpowiedz
rrrr
2018-10-01 20:29
IP: 217.99.x.x
Do tego co napisałem poniżej Jak UFC podchodzi do aktu czynnego żalu , czy gdybym sam się przyznał , napisał do nich przed kontrolą czy to ma jakieś znaczenie ze ewentualnie nie wlepią kary ?
odpowiedz
Ubea.pl
2018-10-02 08:43
IP: 81.190.x.x
Każde zarejestrowane auto musi mieć ubezpieczenie OC. Nie ma znaczenia, czy jest ono codziennie używane czy też stoi na prywatnej posesji. Grozi więc niestety Panu kara za brak OC. Nie mamy żadnych potwierdzonych informacji, że kupno nowej polisy sprawia, że UFG uważniej przygląda się temu autu, czego efektem miałoby być większe ryzyko wykrycia braku OC. Teraz tak: jeżeli kara zostanie nałożona, to UFG praktycznie w każdym przypadku zgadza się na rozłożenie płatności kary na raty. Wystarczy poprosić po otrzymaniu pisma. Czynny żal nie spowoduje raczej, że kara nie zostanie nałożona. Może jedynie zwiększy nieco szanse na uzyskanie zgody na umorzenie części kary. A kiedy będzie Pan szukał nowej polisy OC, zapraszamy na kalkulator OC https://kalkulator.ubea.pl Poszukamy najtańszej opcji dla Pana auta.
odpowiedz
rrrr
2018-10-01 20:23
IP: 217.99.x.x
Witam od marca nie posiadam ubezpieczenia na samochód którym w ogolę nie jeżdżę. Auto czeka w garażu az córka będzie mogła zdać prawo jazdy i to będzie jej pierwsze auto.Potrwa to jeszcze ponad rok. teraz dowiedziałem się ze grozi mi kara z ufc. z tego co rozumie to jeżeli zrobią mi kontrole to grozi mi kara 4200 zł. Pytanie czy jeżeli czym prędzej ubezpieczę auto to nie spowoduje to ze gdzieś w systemie im wyskoczy ze była przerwa w ubezpieczeniu, czy nie lepiej poczekać i ubezpieczyć auto od 1 stycznia 2019 bo generalnie w 2018 roku nie ma juz znaczenia czy ja ubezpiecze auto dzis czy 31 grudnia bo jeżeli sprawdzą to i tak dostane kare 4200 zł za 2018 r ? i rozumie ze dla nich nie ma najmiejszego znaczenia ze auto stoi nieuzywane na prywatnej posesji ?
odpowiedz
DM
2018-10-08 23:26
IP: 5.173.x.x
Kupno polisy powoduje że UFG stwierdza brak ciągłości i nakłada karę. Jedynym wyjściem jest poczekać do końca roku i kupić polisę np. 31 grudnia, wtedy UFG nie zdąży przeprowadzić kontroli w bieżącym roku a najwyżej w następnym a wtedy już polisa w roku kontroli już jest i nie może nałożyć kary. pzdr
odpowiedz
Łukasz
2018-08-30 07:33
IP: 94.254.x.x
witam w 2015 roku zawarłem umowe ustna z moim kolegą na sprzedaz samochodu, ubezpieczenie było płacone do 2017 roku ,potem zgłosiłem na policji przwłaszczenie pojazdu poniewaz kupujacy niewywiazał sie z umowy i nie spłacił mi tego auta policja odzyskała pojazd i został mi zwrócony w marcu 18 roku. wtedy opłaciłem ubezpieczenie kontrole przeprowadzili za 18 rok i do zapłaty jest 6200pln Czy umowy ustne rowniez sa traktowane tak samo jak pisemne?moze to byc podstawa do udowodnienia w UFG ze w tym okresie nie byłem włascicielem pojazdu do 20018 (marca).
odpowiedz
Ubea.pl
2018-08-30 08:32
IP: 81.190.x.x
Teoretycznie umowa sprzedaży samochodu może być zawarta w dowolnej formie, także ustnej (przy czym w momencie przerejestrowania auta na siebie trzeba okazać dowód własności pojazdu, więc pisemna umowa się przydaje). Czy nie otrzymał Pan jednak żadnego zaświadczenia z policji potwierdzającego, kiedy auto zostało odzyskane? Taki dokument można by już okazać UFG jako dowód, od kiedy jest Pan ponownie właścicielem.
odpowiedz
Ewa warszakowska
2018-08-01 09:58
IP: 94.254.x.x
Witam, 2003r. zmarł mój mąż na, którego była zarejestrowana przyczepa "Niewiadów" Ponieważ przyczepa była garażowana u znajomego męża, zupełnie o niej zapomniałam .Po paru latach została mi zwrócona, oczywiście bez obowiązkowych ubezpieczeń OC. W 2018r mój syn postanowił ją na nowo zarejestrować na siebie. 9 maja 2018r. wydano mu nowy dowód rejestracyjny z nowym numerem rejestracyjnym, nowymi tablicami i niezwłocznie tego samego dnia ją ubezpieczył (OC ). 30 lipca 2018r. dostał powiadomienie UFG że, została 24. 07. 2018r. przeprowadzona kontrola wyniku której nałożono na niego karę 700zł. Minęło 15 lat, czy jest szansa na umorzenie tej kary ? Serdecznie Pozdrawiam i proszę o odpowiedź. Dziękuję
odpowiedz
Ubea.pl
2018-08-01 15:30
IP: 81.190.x.x
Syn otrzymał karę za brak OC powyżej 14 dni w 2018 r. Poprzednie lata już UFG nie interesują. Karę za 2018 r. trzeba będzie jednak zapłacić. Zawsze można poprosić o rozłożenie płatności kary na raty i z tym zwykle nie ma problemu. Na umorzenie choćby części kary UFG zgadza się o wiele rzadziej, jedynie w wyjątkowo ciężkich sytuacjach materialnych.
odpowiedz
Reksio
2018-07-29 18:35
IP: 95.90.x.x
Witam w maju 2015 zakupiłem samochód od pewnego handlarza. Auto posiadało ważne ubezpieczenie do końca czerwca. Ja nie wiedząc wtedy, że istnieje obowiązek ubezpieczenia samochodu który akurat do końca czerwca mi się zepsuł nie ubezpieczylem go. I teraz mam pytanie bo do tej pory żadne pismo z ufg mi nie przyszło czy istnieje szansa, że sprawa ulegnie przedawnieniu i jeżeli tak to jak taki proces wygląda. I co później z tym samochodem zrobić żeby się go pozbyć. Pozdrawiam
odpowiedz
Ubea.pl
2018-07-30 08:23
IP: 81.190.x.x
UFG może ukarać jedynie za brak OC w roku kontroli. Jeśli do tej pory wezwanie do zapłaty kary nie przyszło, to oznacza to, że UFG do końca 2017 r. takiej kontroli nie przeprowadził. UFG może jednak taką kontrolę przeprowadzić w 2018 r. Jeśli tak się stanie, to otrzyma Pan karę za brak OC w 2018 r. powyżej 14 dni (według stawek podanych tutaj: https://ubea.pl/Kara-za-brak-OC-w-2018-roku%2Cartykul%2C850/ ). Teraz najlepiej byłoby wykupić nowe OC (tu można sprawdzić, gdzie będzie najtaniej: https://kalkulator.ubea.pl ), zezłomować to zepsute auto i następnie je wyrejestrować (tutaj opisujemy dokładnie cały ten proces: https://ubea.pl/Co-powinienes-wiedziec-o-wyrejestrowaniu-samochodu%2Cartykul%2C817/ ). Po wyrejestrowaniu auta może jeszcze zwrócić się Pan do ubezpieczyciela o zwrot składki OC za niewykorzystany okres.
odpowiedz
Reksio
2018-07-30 10:40
IP: 95.90.x.x
A te 3 lata na przedawnienie? Jeżeli zrobiłbym to samo powiedzmy 1 stycznia 2019 roku co Pan napisał to mogę uniknąć kary lub ja zmniejszyć jeżeli do tego momentu nie zostanie wszczete postępowanie administracyjne przez UFG
odpowiedz
Ubea.pl
2018-07-30 15:47
IP: 81.190.x.x
3 lata dotyczą sytuacji, kiedy UFG przyśle już wezwanie do zapłaty kary. Od tego momentu ma 3 lata na wyegzekwowanie zapłaty od kierowcy. Jednak bieg przedawnienia przerywa każda czynność UFG zmierzająca do odzyskania pieniędzy, więc w praktyce rzadko dochodzi do przedawnienia roszczeń. Tak jak jednak napisaliśmy: UFG może ukarać jedynie za brak OC w roku kontroli. Jeśli więc w 2018 r. UFG nie przeprowadzi kontroli, to potem nie może już Pana ukarać. To czy kupi Pan nowe OC teraz czy dopiero 1 stycznia 2019 nie ma tak naprawdę znaczenia. Kupno polisy nie zwiększa prawdopodobieństwa przeprowadzenia kontroli przez UFG.
odpowiedz
Reksio
2018-07-30 22:41
IP: 95.90.x.x
Czy ja dobrze zrozumiałem? Jeżeli Ufg do końca 2018 roku nie przeprowadzi kontroli to powinienem ubezpieczyć samochód teraz jak najszybciej? Wychodzi na to, że źle zrozumiałem to 3 letnie przedawnienie jeżeli bym powiedzmy ubezpieczylem ten samochód w 2016roku to kary za brak OC już bym nie mógł otrzymać?
odpowiedz
Ubea.pl
2018-07-31 08:19
IP: 81.190.x.x
3 lata przedawnienia zaczynają się liczyć dopiero w momencie, jak UFG nałoży karę za brak OC. W Pana przypadku najważniejsze jest jednak to, że UFG może nałożyć karę za brak OC jedynie w roku kontroli. Czyli UFG, przeprowadzając kontrolę w bieżącym roku, nie może ukarać Pana za brak OC w 2015, 2016 czy 2017 roku. Może jedynie ukarać Pana za brak OC w 2018 r. Dla wysokości tej kary nie ma już tak naprawdę znaczenia, czy nowe OC wykupi Pan dzisiaj czy w listopadzie 2018 czy też 31 grudnia 2018. I tak nie miał Pan już OC powyżej 14 dni w 2018 r., więc w razie ewentualnej kontroli zapłaci Pan najwyższą stawkę kary. Natomiast wykupienie OC przed początkiem 2019 r. uchroni Pana przed karą za brak OC w 2019 r. Podsumowując, przy założeniu że wykupi Pan nowe OC do końca 2018 r., to sytuacja jest następująca: jeżeli UFG przeprowadzi kontrolę Pana auta w 2018 r., otrzyma Pan karę za brak OC powyżej 14 dni w 2018 r.; jeżeli UFG przeprowadzi kontrolę dopiero w 2019 r., to nie otrzyma Pan żadnej kary.
odpowiedz
DM
2018-10-08 23:25
IP: 5.173.x.x
"Kupno polisy nie zwiększa prawdopodobieństwa przeprowadzenia kontroli przez UFG" - to kłamstwo. Kupno polisy powoduje że UFG stwierdza brak ciągłości i nakłada karę. Jedynym wyjściem jest poczekać do końca roku i kupić polisę np. 31 grudnia, wtedy UFG nie zdąży przeprowadzić kontroli w bieżącym roku a najwyżej w następnym a wtedy już polisa w roku kontroli już jest i nie może nałożyć kary. pzdr
odpowiedz
UbezpieczenieToKatastrofa
2018-07-26 21:34
IP: 94.100.x.x
Witam czy da się coś zrobić z tą karą gdyż 4200zl gdyż po kupnie auta nie miałem czasu zapłacić ubezpieczenia bo przed upływem ubezpieczenia (które miałem tymczasowego 30-to dniowe bo samochód był sprowadzany i ja to przerejestrowywalem) gdyż wyjechałem za granicę by mieć m.in. na ubezpieczenie tego auta a auto stoi nie użytkowane i nie stwarza zadnego zagrozenia w tym czasie. I zrobię to we wrześniu dopiero. A auto było kupione 24.05.2018 A ubezpieczenie się skończyło 22.06.2018. I tu moje pytanie: czy to jest jakieś usprawiedliwienie w sprawie złożenia wniosku o umorzenie tej kary 4200 bo to już jest pewne A strasznie to nie sprawiedliwe wg. prawa
odpowiedz
Ubea.pl
2018-07-27 08:13
IP: 81.190.x.x
Według polskiego prawa każde auto zarejestrowane w Polsce musi posiadać ubezpieczenie OC bez jednego dnia przerwy. Nie ma znaczenie, czy auto stoi w garażu czy też jest codziennie używane. Jeśli więc Pana auto jest już zarejestrowane w Polsce, to powinno mieć także polisę OC. Na umorzenie kary, choćby częściowe, UFG zgadza się bardzo rzadko w przypadku naprawdę ciężkich sytuacji materialnych. O wiele łatwiej natomiast uzyskać zgodę na rozłożenie płatności kary na raty.
odpowiedz
zielo3
2018-07-04 06:55
IP: 83.20.x.x
Witam dostałem kare za brak OC na motocykl i czy da się umorzyć opłatę w całości lub w części jej spłacie ? Kupiłem motocykl zimą a ubezpieczyłem go dopiero wiosną jak zacząłem nim jeździć , nie wiedziałem ze są tak wysokie kary. Motor nie był zarejestrowany od 01.01.2018 do 22.04.2018. Czy byłbyś mi wstanie pomóc jakoś ?
odpowiedz
Ubea.pl
2018-07-04 08:19
IP: 81.190.x.x
Każdy zarejestrowany motocykl musi posiadać ubezpieczenie OC. UFG zwykle bez problemu zgadza się na rozłożenie płatności kary na raty, ale umorzenie całości opłaty lub choćby jej części jest już o wiele rzadsze. Zdarza się właściwie jedynie wtedy, kiedy ukarana osoba jest w naprawdę ciężkiej sytuacji finansowej. Oczywiście zawsze można spróbować napisać pismo do UFG i zobaczyć, co się uda osiągnąć.
odpowiedz
Załamany
2018-05-28 19:37
IP: 46.187.x.x
Witam. Mam problem. Zakupiłem auto 22.04.2018r. Przy podpisaniu umowy kupna sprzedaży na prośbę sprzedających podpisałem dokument "Wypowiedzenie umowy OC przez nabywcę pojazdu". Po zakupie kilka razy kontaktowałem się z ubezpieczycielem i oni ze mną w sprawie przepisania polisy na mnie. Pytałem kilkukrotnie czy nie wpłynęło jakieś wypowiedzenie, bo ja nic nie wysyłałem. Usłyszałem, że nic nie wpłynęło, a do mnie zostały wysłane dokumenty dotyczące nowej polisy (przepisanie na mnie i dopłata składki - rekalkulacja). Do dnia dzisiejszego nic do mnie nie dotarło. Więc dzisiaj tj. 28.05 dzwonię do nich gdzie są dokumenty, a miła Pani mówi mi....., że polisa została wypowiedziana bodajże 28.04. Wtf? Przecież ja z nimi rozmawiałem nawet tydzień temu i nic nie mówili o wypowiedzeniu, tylko, że wysłali do mnie nowe wyliczenie itd. I co teraz? Dzisiaj szybko zakupiłem polisę, ważną od jutra. A co z tym miesiącem wstecz? Nie było ważnego OC. Co teraz zrobić? Może warto samemu odezwać się do UFG? Jakieś rady? Jaka jest skuteczność UFG w szukaniu aut bez ważnego OC? Dodam, że złożyłem reklamację w tamtym TU, że mnie wprowadzili w błąd itd. Pytanie jak zakończy się sprawa. Co nie zmienia faktu, że polisy nie mam przez około miesiąc... :((
odpowiedz
Ubea.pl
2018-05-29 07:47
IP: 81.190.x.x
Czy dokument podpisany przez Pana w dniu zakupu auta "Wypowiedzenie umowy OC przez nabywcę pojazdu" zawierał wszystkie potrzebne informacje? (tutaj https://ubea.pl/dokumenty/wypowiedzenie-ubezpieczenia-oc.pdf można sprawdzić, jak takie wypowiedzenie ma wyglądać) Jeśli tak i sprzedawca przesłał takie wypowiedzenie do ubezpieczyciela, to niestety towarzystwo miało prawo zakończyć umowę. Warto jednak jeszcze raz spróbować skontaktować się z ubezpieczycielem, by wyjaśnić dokładny przebieg zdarzeń. Skuteczność UFG w poszukiwaniu aut bez OC jest coraz większa, ale nadal nie jest stuprocentowa. Nie da się jednak przewidzieć, które auto zostanie skontrolowane, a które nie. Skoro samochód ma już ważne ubezpieczenie, to pozostaje czekanie, czy przyjdzie wezwanie z UFG oraz próba kontaktu z poprzednim ubezpieczycielem.
odpowiedz
Załamany
2018-05-29 17:27
IP: 46.187.x.x
Dokument Państwo sprzedający wzięli ze strony ubezpieczyciela. Auto było zarejestrowane na 2 osoby (tata i córka), natomiast na dokumencie widnieje tylko tato - czy to punkt zaczepny? Mój adres także został źle wpisany i zapewne przez to nie dotarły do mnie dokumenty od ubezpieczyciela, bo rzekomo wysłali. Jednakże ubezpieczyciel twierdzi, że wypowiedzenie jest skuteczne. A czy jest mimo, że współwłaścicielka nie została wpisana na wypowiedzeniu? Jest podana w dowodzie rejestracyjnym i umowie kupna-sprzedaży. Na infolinii zostałem wprowadzony w błąd, bo powiedzieli mi, że umowa przeszła na mnie i wysłali mi kalkulację. A umowa wówczas była już wypowiedziana. Wczoraj się o tym dopiero dowiedziałem i wczoraj od razu zawarłem umowę OC. Tylko jak na to patrzy UFG? Dodam, że tamci właściciele wykupili polisę kilka dni przed sprzedażą auta. Polisa była ważna 04.2018-04.2019. Jednakże została wypowiedziana po sprzedaży. Jest jakaś furtka awaryjna?
odpowiedz
Ubea.pl
2018-05-30 08:19
IP: 81.190.x.x
Lepiej by wypowiedzenie było podpisane przez wszystkich współwłaścicieli, ale nie ma takiego wymogu formalnego. Ubezpieczyciel ma więc prawo przyjąć wypowiedzenie podpisane przez jednego ze współwłaścicieli i uznać je za skuteczne. Ewentualnie można się więc jedynie skarżyć u ubezpieczyciela na wprowadzenie w błąd na infolinii.
odpowiedz
Zamałamy
2018-06-14 10:08
IP: 46.187.x.x
Czekam aż do sprawy odniesie się ubezpieczyciel, choć wątpię aby przyznali się do winy, że wprowadzili mnie w błąd. Zapewne będą tłumaczenia, że w firmie jest długi obieg dokumentów, dokumenty były już w firmie, ale nie wprowadzone w system etc. A co w przypadku jak za jakiś czas (w tym roku) sprzedam auto i już nie będę właścicielem? W razie kontroli (po sprzedaży auta) mogę spać spokojnie, bo będzie ewentualna kontrola nowego właściciela (ubezpieczenie), czy mimo wszystko (choć to wątpliwe) mogą żądać także od poprzednich właścicieli (w tym mnie) dokumentacji ubezpieczenia. Wydaje mi się to wątpliwe, gdyż przy sprzedaży auta wraz z dokumentami przekazuję także polisę OC. Czyli po ewentualnym zbyciu auta mogę już spać spokojnie, tak?
odpowiedz
Ubea.pl
2018-06-14 14:36
IP: 81.190.x.x
Jeśli UFG skontroluje auto jeszcze w tym roku, nawet po tym jak już sprzeda Pan auto, to może nałożyć na Pana karę za brak OC w tym czasie kiedy tej polisy nie było.
odpowiedz
Magda_62
2018-05-24 12:10
IP: 178.43.x.x
Samochód z 1996r. OC opłacane do 2010 r. kiedy samochód się zespół i do dziś stoi na "kołku", nie używany od 2010 i nie wyrejestrowany (są stare tablice). W związku z powyższym, ponieważ nie było środków na naprawę i dalsze użytkowanie samochodu, nie wykupywano żadnych ubezpieczeń. Było to po prostu, kolokwialnie rzecz biorąc, bezzasadne i niecelowe. Obecnie auto nie nadaje się do użytku, więc nie można nim jeździć- logiczne. Od pewnego czasu właściciel zastanawia się nad skasowaniem/utylizacją samochodu (złom). Otrzymał wczoraj pismo UFG z wezwaniem do przedstawienia n.... dokumentów (ubezpieczenia, dowody sprzedaży/zakupu, skanu rejestracji itd itp) lub uiszczenia opłaty karnej 4000,00 do 30 dni. Właściciel nie posiada środków pieniężnych nawet na życie i opłaty bieżące, a co dopiero mówić o 4000,00 na opłacenie kary nie wiadomo, w sumie, za co. Co w takim przypadku. W sumie jest to przypadek szczególny. ??? Będę wdzięczna za sugestie jak załatwić sprawę z korzyścią dla osoby, która nie użytkuje samochodu od wielu lat i jednocześnie nie posiada żadnej możliwości/ środków na opłacanie kar. P.S. Oczywiście działania właściciela nie były i nie miały znamion działań celowych.
odpowiedz
Ubea.pl
2018-05-24 16:16
IP: 81.190.x.x
Niestety UFG ma prawo nałożyć karę. Według polskiego prawa każdy zarejestrowany w kraju samochód musi posiadać ubezpieczenie OC, niezależnie od stanu technicznego. W przypadku samochodów osobowych nie ma nawet możliwości czasowego wyrejestrowania pojazdu. UFG może więc nałożyć karę. Jednak niekiedy UFG odstępuje od przynajmniej części kary ze względu na sytuację materialną. Warto więc jak najszybciej napisać do UFG, opisać dokładnie sytuację, wskazać na ciężką sytuację materialną i poprosić o umorzenie kary. Dobrze będzie także wykazać się chęcią rozwiązania całej kwestii, czyli wskazać, że właśnie planuje się zezłomowanie pojazdu (proszę pamiętać, że wydział komunikacji może żądać okazania aktualnej polisy OC w chwili wyrejestrowania pojazdu, więc przed zezłomowaniem najlepiej wykupić nowe OC - w kalkulatorze ubezpieczeń https://kalkulator.ubea.pl można sprawdzić, gdzie będzie najtaniej - zezłomować pojazd, wyrejestrować i poprosić ubezpieczyciela o zwrot składki za niewykorzystany okres).
odpowiedz
rickh
2018-05-05 06:39
IP: 88.156.x.x
Dzień Dobry :-) Mój kuzyn posiada samochód , który trafił do serwisu w sierpniu 2013 roku. Niestety mechanik okazał się bardzo niesolidny i do tej pory nie naprawił samochodu. Na domiar złego nie oddał dowodu wraz z polisą. Polisa była zawsze wystawiana w miesiącu czerwcu. Pojazd cały czas jest zarejestrowany na jednego właściciela. Czy wystarczy wykupić nową polisę w czerwcu czy też jak najszybciej. Z jaką kwotą kary należy się liczyć ?
odpowiedz
Ubea.pl
2018-05-07 08:33
IP: 81.190.x.x
Nową polisę OC należy wykupić jak najszybciej, ponieważ obecnie auto nie ma ubezpieczenia (ubezpieczyciel zapewne przedłużył automatycznie polisę w 2014, ale jeśli nie została ona opłacona, to w następnym roku ubezpieczenie nie zostało już przedłużone). W kalkulatorze OC https://kalkulator.ubea.pl można sprawdzić, gdzie będzie najtańsze ubezpieczenie. Obecnie grozi Panu kara za brak OC w 2018 r. - tutaj https://ubea.pl/Kara-za-brak-OC-w-2018-roku%2Cartykul%2C850/2/ można sprawdzić, jakie dokładnie stawki kar obowiązują obecnie.
odpowiedz
RT
2018-04-19 16:32
IP: 195.47.x.x
Witam, brat posiada przyczepę kempingową, która stoi nad jeziorem i nie została wyrejestrowana. Ostatnia składka była w 2011 lub 2012 roku. Czy istnieje możliwość opłacenia zaległych składek bez poniesienia kary? Jakie są inne ewentualne możliwości?
odpowiedz
Ubea.pl
2018-04-20 07:30
IP: 81.190.x.x
Ubezpieczenia OC nie opłaca się wstecz. Teraz pozostaje jedynie wykupienie nowego ubezpieczenia OC na 2018 r. Proszę pamiętać, że UFG może ukarać jedynie za brak OC w roku kontroli. Czyli jeśli kontrola będzie w 2018 r., to kara także będzie jedynie za ten okres, kiedy nie było OC w 2018 r. (tu można sprawdzić aktualne stawki: https://ubea.pl/Kara-za-brak-OC-w-2018-roku%2Cartykul%2C850/2/). Poprzednie lata kiedy nie było OC nie mają już znaczenia.
odpowiedz
RT
2018-04-23 09:45
IP: 195.47.x.x
dziękujemy bardzo za wyczerpującą odpowiedź :)
odpowiedz
DM
2018-10-08 23:29
IP: 5.173.x.x
Kupno polisy powoduje że UFG stwierdza brak ciągłości i nakłada karę. Jedynym wyjściem jest poczekać do końca roku i kupić polisę np. 31 grudnia, wtedy UFG nie zdąży przeprowadzić kontroli w bieżącym roku a najwyżej w następnym a wtedy już polisa w roku kontroli już jest i nie może nałożyć kary. pzdr
odpowiedz
gg
2018-04-03 19:53
IP: 195.20.x.x
Dzień dobry Mam pytanie co będzie gdy ubezpieczenie zakończyło się 1 kwietnie i jest to święto Wielkanocne nie udało mi się ubezpieczyć znalazłem osobę u której wykupiłem ubezpieczenie 2 kwietnia. Co z karą jak to były święta i jeden dzień bez ubezpieczenia?
odpowiedz
Ubea.pl
2018-04-04 08:34
IP: 81.190.x.x
Czy to ubezpieczenie, które zakończyło się 1 kwietnia, było wykupione przez Pana i opłacone w całości? W takim przypadku umowa ubezpieczenia przedłuża się automatycznie, co oznacza, że teraz Pana auto miałoby dwie polisy OC (można wtedy zrezygnować z tej przedłużonej automatycznie). Jeśli natomiast OC, które zakończyło się 1 kwietnia było wykupione jeszcze przez poprzedniego właściciela, to taka umowa nie przedłuża się automatycznie. Grozi Panu wtedy kara w minimalnej stawce (brak OC do 3 dni - tu https://ubea.pl/Kara-za-brak-OC-w-2018-roku%2Cartykul%2C850/2/ można sprawdzić stawki). Fakt, że ubezpieczenie zakończyło się w święta nie będzie argumentem dla UFG, ponieważ polisę można wykupić wcześniej.
odpowiedz
P.S.
2018-03-26 03:13
IP: 94.254.x.x
Witam ! Wypowiedziałem oc na dzień przed jej zakończeniem tuż przed północą przez Internet. Nie dostałem od ubezpieczyciela potwierdzenia o przyjęciu wypowiedzenia, więc pomyślałem że się nie udało... Po kilku dniach zadzwoniłem do ubezpieczyciela i dowiedziałem się że umowa została rozwiązana, a nowa może zostać zawarta z datą bieżącą. Postanowiłam spróbować anulować wypowiedzenie i na infolinii dwukrotnie powiedziano mi że jest taka możliwość, niestety tam gdzie mnie dalej przekierowano takiego rozwiązania mi odmówiono... Ustawa przewiduje 3 formy wypowiedzenia: w oddziale ubezpieczyciela, u dowolnego agenta i pisemnie za pośrednictwem poczty, nie ma natomiast w przypadku wypowiedzenia online. Pytanie 1. Czy powołując się na ustawę można uznać wypowiedzenie za nieskuteczne ? Nową polisę zawarłem już z innym ubezpieczycielem, ale wiadomo że po terminie... Pod koniec 2017r. podczas rutynowej kontroli drogowej nie przyznałem się, że nie mam oc. W toku dalszego postępowania policja wystąpiła (dopiero w drugiej połowie stycznia 2018r.) do UFG o sprawdzenie stanu na dzień kontroli... Pod koniec lutego otrzymałem pismo z UFG. Pytanie 2. Czy można mnie ukarać za brak OC w roku ubiegłym ? Pytanie 3. Gdzie w ustawie jest zapis o tym że UFG nie może kontrolować i karać w miniony rok kalendarzowy ? Jak w takim przypadku należy interpretować datę kontroli, czy przyjąć należy datę: - kontroli drogówki, - wniosku policji po ponad miesiąc od kontroli na drodze, - wszczęcia postępowania przez UFG ? Dostałem 30 dni na przedstawienie dowodu posiadania polisy pod rygorem uznania jej braku i obowiązku zapłaty przewidzianej kary w całkowitym wymiarze... Pytanie 4. Czy UFG ma prawo do karania nie uwzględniając faktycznego okresu w jakim była przerwa, chociaż mają dostęp do danych dotyczących przynajmniej okresu bezspornego ?
odpowiedz
Ubea.pl
2018-03-26 08:19
IP: 81.190.x.x
Czy może Pan wskazać, w którym miejscu ustawy są wymienione dokładne możliwe formy wypowiedzenia? Według naszej wiedzy ustawa mówi tylko o konieczności zachowania formy pisemnej. Wypowiedzenie złożone online, o ile zawiera własnoręczny podpis właściciela auta, jest uznawane za ważne wypowiedzenie. Art. 90 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych mówi: "Po przeprowadzeniu kontroli przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny lub po otrzymaniu zawiadomienia, o którym mowa w art. 87, Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny wzywa osoby obowiązane do zawarcia umowy ubezpieczenia do uiszczenia, w terminie 30 dni od dnia doręczenia wezwania, opłaty, o której mowa w art. 88 ust. 1, albo do przedstawienia dokumentów potwierdzających spełnienie w roku kontroli obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej." Mowa jest więc o tym, że należy okazać dokumenty potwierdzające posiadanie OC jedynie w roku kontroli. W Pana przypadku pierwsza kontrola policji odbyła się w 2017 r. i w tym momencie zaczęła się sprawa. Tę datę trzeba więc raczej uznać za datę kontroli.
odpowiedz
P.S.
2018-03-26 13:16
IP: 94.254.x.x
Dokładnie nie pamiętam w którym miejscu ustawa przewiduje wspomniane przeze mnie 3 formy wypowiedzenia, ale ubezpieczyciel w swoim piśmie wysłanym do mnie przed zakończeniem poprzedniej umowy, (14-dniowego terminu nie dochowano) zgodnie z ustawą informuje m.in. o możliwości wypowiedzenia umowy. W informacji tej powołuje się tylko na art. 28 ust. 1 ustawy z dnia 22 mają 2003r. informując dodatkowo że za datę złożenia wypowiedzenia uznaje się: - datę złożenia w dowolnej placówce, - datę nad. listu poleconego, - datę złożenia wypowiedzenia agentowi. Tym samym, nie przewiduje innej formy. Poza tym, nawet jeżeli uznaje wypowiedzenie, to czy nie ma obowiązku potwierdzenia ? Czy mogą tu mieć zastosowanie przepisy np k.c. czy k.p.a. ? Czy jeśli konsultanci na infolinii zgodnie twierdzą że nie ma przeciwwskazań do anulowania wypowiedzenia, podają wytyczne dotyczące przesłania takiego pisma, a w rezultacie otrzymujemy odpowiedź odmowną, to czy nie ma tu sytuacji w której można uznać że sytuacja sporna powinna raczej zostać rozstrzygniętą na korzyść konsumenta jako strony słabszej ? Czy można ubezpieczyciela pozwać za spowodowanie swymi działaniami szkody wobec ubezpieczonego ? To przynajmniej wstrzymuje okres 30-dni na odpowiedź do UFG. Poza tym określenie "raczej" nie ma odzwierciedlenia ani u ustawach, ani orzecznictwie Sądów Powszechnych, Sądów Administracyjnych czy Sądu Najwyższego. Czy mam jakikolwiek punkt zaczepienia w sprawie odwołania ? Bardzo proszę o dokładne i rzeczowe odpowiedzi na pytania wszystkie moje pytania.
odpowiedz
Ubea.pl
2018-03-26 15:38
IP: 81.190.x.x
Art. 28 ust. 1 ustawy, na który powołuje się ubezpieczyciel mwi jasno: "Jeżeli posiadacz pojazdu mechanicznego nie później niż na jeden dzień przed upływem okresu 12 miesięcy, na który umowa ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych została zawarta, nie powiadomi na piśmie zakładu ubezpieczeń o jej wypowiedzeniu, uważa się, że została zawarta następna umowa na kolejne 12 miesięcy, z zastrzeżeniem ust. 2." Wypowiedzenie złożone przez Pana zostało dostarczone z zachowaniem tego terminu na piśmie. Spełnia więc ono wszystkie warunki wymagane przez ustawodawcę. W przypadku przesłania wypowiedzenia mailem liczy się data wysłania maila. Można oczywiście poprosić ubezpieczyciela o przesłanie potwierdzenia otrzymania wypowiedzenia. Ustawa nie nakłada jednak na towarzystwo takiego obowiązku. Od tej strony nie ma więc punktu zaczepienia. Jeżeli jednak konsultanci na infolinii poinformowali, że anulowanie wypowiedzenia jest możliwe, a potem ubezpieczyciel się z tego wycofuje, to można spróbować poprosić o pomoc Rzecznika Finansowego.
odpowiedz
Z.S
2018-03-08 10:45
IP: 89.78.x.x
Samochód kupiony z drugiej ręki w 06.2016 (polisa zbywcy do 27.05.2017), w maju 2017 właściciel trafił do szpitala. Zmarł w czerwcu 2017. Żona nie posiadająca prawa jazdy, nie miała pojęcia o ubezpieczeniu. Samochód stoi w garażu. Jak wyjść z tej sytuacji?
odpowiedz
Ubea.pl
2018-03-08 12:54
IP: 81.190.x.x
Za OC samochodu, którego właściciel zmarł, odpowiadają spadkobiercy zmarłego. Tutaj https://ubea.pl/Ubezpieczenie-OC-po-smierci-wlasciciela%2Cartykul%2C1166/ piszemy dokładnie, co krok po kroku należy zrobić w takiej sytuacji.
odpowiedz
art
2018-02-17 20:15
IP: 37.47.x.x
a jeszcze jedno polisa zakupiona u tego samego ubezpieczyciela co poprzedni właściciel ubezpieczał
odpowiedz
Ubea.pl
2018-02-19 08:40
IP: 81.190.x.x
Niestety może Pan otrzymać karę za brak OC. Do 15 lutego faktycznie mógł Pan korzystać z OC poprzedniego właściciela, jednak potem musi już Pan mieć własną polisę. Nie jest ważne czy jest ona zawierana u tego samego czy innego ubezpieczyciela. Dzięki temu jednak, że szybko się Pan zorientował, grozi Panu jedynie najmniejsza stawka kary (brak OC do 3 dni). Pozostaje czekać, czy wezwanie do zapłaty kary przyjdzie.
odpowiedz
art
2018-02-17 20:14
IP: 37.47.x.x
Witam, auto kupione wrzesień 2017, następnego dnia pojechałem do ubezpieczyciela przepisać polisę , ubezpieczyciel stwierdził ze nie ma sensu przepisywać polisy tylko jak polisa będzie się kończyć to dopiero wtedy trzeba założyć nową na nowe dane. No i zapomniałem dokładnie spóźniłem się z polisą jeden dzień i parę godzin polisa ważna do 15.02.2017 nowa zakupiona 17.02 2018, więc chyba możliwe jest otrzymanie kary :-((((
odpowiedz
And
2018-02-14 12:10
IP: 94.254.x.x
Witam zakupiłem auto w marcu 2016r umowa OC kończyła się 07.09.2016r. w dniu 09.09.2016. roku otrzymałem poczta od ubezpieczyciela nowe warunki OC które tego samego dnia opłaciłem (piatek) bank zaksięgował opłatę w dniu 12.09.2016r. W dniu 19.09.2016r. ubezpieczyciel wrócił mi pieniądze na konto czego nie zauważyłem. Nową polisę wykupiłem dopiero w marcu 2017r. W dniu 04.12.2017r przeprowadzono kontrole w UFG ze brak było polisy w okresie od 01.01.2017 do 26.03.2017 i kara 4000 zł. Czy jest szansa na częściowe umorzenie kary do okresu 3 dni to kwoty 800 zł. Czy mogą doliczyć dodatkową karę za 2016r. Nadmieniłam, że byłem przekonany że posiadam polisę OC, nie zauważyłem zwrotu środków na konto. Proszę o poradę.
odpowiedz
Ubea.pl
2018-02-14 15:54
IP: 81.190.x.x
UFG nie doliczy kary za brak OC w 2016 r., ale są niestety małe szanse na zmniejszenie kary za brak ubezpieczenia w 2017 (na umorzenie części płatności UFG zgadza się tylko w wyjątkowych przypadkach ze względu na złą sytuację materialną).Czy wie Pan jednak dlaczego ubezpieczyciel w ogóle zwrócił Panu pieniądze na konto? Towarzystwo ubezpieczeniowe nie może bez powodu wypowiadać OC.
odpowiedz
And
2018-02-14 16:07
IP: 94.254.x.x
W tytule przelewu zwrotu w dn. 19.09.2016r. widnieje wpis, że polisa nie została opłacona w terminie. Nie dali też w żaden sposób znać, że tak zrobili. Proszę o poradę.
odpowiedz
Ubea.pl
2018-02-15 08:51
IP: 81.190.x.x
Ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych mówi następująco: "Odpowiedzialność zakładu ubezpieczeń rozpoczyna się z chwilą zawarcia umowy i zapłacenia składki ubezpieczeniowej lub jej pierwszej raty, z zastrzeżeniem ust. 1a, 2 i 3." (Art. 39 ust. 1). Art 39 ust. 2 dodaje natomiast: "Jeżeli w umowie ubezpieczenia zakład ubezpieczeń wskazał późniejszy termin płatności składki lub jej pierwszej raty, odpowiedzialność zakładu ubezpieczeń rozpoczyna się z chwilą zawarcia umowy." Żeby umowa była ważna, to trzeba jednak dotrzymać tego terminu opłacenia składki. Pytanie więc czy w umowie był określony jakiś termin opłaty składki. Sprawa jest dość skomplikowana, a dodatkowo utrudnia ją fakt, że już trochę czasu minęło. Można jednak jeszcze poprosić o poradę Rzecznika Finansowego. Karę jednak najprawdopodobniej i tak będzie musiał Pan zapłacić, bo rzeczywistość jest taka, że od stycznia do marca 2017 nie miał Pan OC. UFG ma więc prawo nałożyć karę.
odpowiedz
Poszkodowany
2018-02-10 09:19
IP: 83.28.x.x
to że nie masz oc nie znaczy ze nim jeździsz......!
odpowiedz
Jacky
2018-01-22 23:32
IP: 193.34.x.x
Witam, moje OC kończy się 26.01.2018, jeśli nową umowę OC zawrę 27.01.2018r. niekoniecznie od północy ale w ciągu dnia u brokera ubezpieczeniowego to brak ciągłości przez kilka/kilkanaście godzin może skutkować karą finansową z UFG?
odpowiedz
Ubea.pl
2018-01-23 09:38
IP: 81.190.x.x
Ubezpieczenie OC należy zawrzeć najpóźniej w dniu rozwiązania się dotychczasowej umowy ubezpieczenia OC, czyli w Pana przypadku 26 stycznia. Warto także pamiętać, że jeżeli najpóźniej 25 stycznia 2018 nie wypowie Pan OC kończącego się 26 stycznia 2018, to taka polisa przedłuży się automatycznie na następny rok (chyba że było to OC kupione jeszcze przez poprzedniego właściciela lub nie opłacił Pan tego ubezpieczenia w całości). Zachęcamy do sprawdzenia w kalkulatorze OC https://kalkulator.ubea.pl czy online nie znajdzie Pan tańszego ubezpieczenia. Wtedy nie miałby Pan problemów z zawarciem polisy w odpowiednim terminie.
odpowiedz
Mirek
2018-01-18 19:06
IP: 91.227.x.x
Witam, mam pytanie , dwa tygodnie temu kupiłam auto z autokomisu niby z ważną polisą OC poprzedniego właściciela ,po zarejestrowaniu skontaktowałem się z ubezpieczycielem by przepisać OC na siebie, ku mojemu zdziwieniu okazało się że właściciel komisu wypowiedział polisę.Po skontaktowaniu się z nim twierdził że OC powinno być ważne , że on nic nie wysyłał i będzie sprawę wyjaśniał z ubezpieczycielem, kto wysłał wypowiedzenie niewiadomo . Faktem jest że auto ponad dwa tygodnie nie jest ubezpieczone .Co mam zrobić w tej sytuacji i czy będę musiał zapłacić karę . Pozdrawiam.
odpowiedz
Ubea.pl
2018-01-19 08:46
IP: 81.190.x.x
Czy kupując auto, otrzymał Pan potwierdzenie polisy? Czy była to zwykła całoroczna polisa czy też 30-dniowe krótkoterminowe OC? Wypowiedzieć OC można tylko w szczególnych przypadkach. Sprzedaż auta nie należy do takich sytuacji, ponieważ OC przechodzi na nowego właściciela (chyba że sytuacja była taka, że OC kupił jeszcze poprzedni właściciel, potem auto trafiło do komisu i właściciel komisu, jako nowy właściciel auta, skorzystał z prawa do wypowiedzenia polisy - taka wersja zgadzałaby się więc z wersją przedstawioną przez ubezpieczyciela). Aby wypowiedzenie OC było ważne, musi być na nim własnoręczny podpis właściciela auta, więc jeśli ubezpieczyciel twierdzi, że to właściciel komisu wypowiedział OC, to zapewne to niestety prawda. W takim przypadku należałoby jak najszybciej kupić nowe OC - tutaj https://kalkulator.ubea.pl może Pan sprawdzić, gdzie będzie dla Pana najtańsze OC. Kara Panu grozi, ale dopóki nie otrzyma Pan wezwania od UFG do zapłaty kary, to nie musi Pan nic robić w tej kwestii.
odpowiedz
Agnieszka
2018-01-12 12:01
IP: 145.237.x.x
Witam. Jeżeli w 2017 roku nastąpiła przerwa (5 dni) w zapłacie OC po zakupie samochodu to czy w tym roku można się spodziewać kary, czy jeżeli do końca roku nie było kontroli to już nie ma możliwości nałożenia kary?
odpowiedz
Ubea.pl
2018-01-12 15:39
IP: 81.190.x.x
UFG może nałożyć karę jedynie za brak OC w roku kontroli. Może być jednak tak, że kontrola odbyła się jeszcze w 2017 r. (np. w grudniu), tylko że wezwanie do zapłaty kary jeszcze do Pani nie dotarło. Trzeba więc jeszcze nieco poczekać i sprawdzić, czy takie wezwanie przyjdzie.
odpowiedz
Fil
2018-01-03 17:34
IP: 83.23.x.x
Witam. Kupiłem trzy lata temu motorower .Nie zarejestrowałem go ani nie wykupiłem polisy OC. Czy jest jakaś możliwość dokonania rejestracji i opłacenia OC?
odpowiedz
Ubea.pl
2018-01-04 09:23
IP: 81.190.x.x
Oczywiście, zarejestrować motorower na siebie i wykupić OC można w dowolnym momencie. Niezależnie jednak od tego, jeżeli motorower był wcześniej zarejestrowany przez innego właściciela, to grozi Panu kara za brak OC. Jeśli kupi Pan OC w najbliższych dniach, to będzie Pan przynajmniej pewny, że ewentualna kara za brak polisy w 2018 będzie nieco niższa (stawka za brak OC od 4 do 14 dni: https://ubea.pl/Kara-za-brak-OC-w-2018-roku%2Cartykul%2C850/)
odpowiedz
HERAN
2018-01-01 18:55
IP: 188.146.x.x
(!) I oto nadszedł ten szczególny dzień (01.01.2018) w którym można UNIKNĄĆ kary za jakąkolwiek przerwę w OC posiadanego przez siebie pojazdu, jeżeli do dnia dzisiejszego nie zostało się poddanym żadnej kontroli (urzędowej,policyjnej,wirtualnej UFG) jej wykrywającej. Zgodnie z Ustawą, karę za brak OC można nałożyć jedynie za okres braku OC "w roku kalendarzowym kontroli", a więc wykupując polisę DZIŚ, do północy, można powrócić do systemu OC bez ż-a-d-n-y-c-h konsekwencji. (Nie licząc zapłaty absurdalnej stawki ubezpieczenia OC). Zawarcie nowej polisy - wywołujące automatycznie jej kontrolę w UFG - nie będzie mogło dotyczyć już żadnego dnia z 2017 i lat poprzednich. Jeżeli zdarzyła się Wam przerwa, lub jeżeli posiadacie nieużywanego i niewyrejestrowanego grata - dziś jest szansa by wyjść z tego bez dodatkowych rządowych haraczy. Wszystkiego najlepszego w nowym roku. H Nie ma za co.
odpowiedz
NAREH
2018-01-22 19:03
IP: 94.254.x.x
Otrzymałem listy datowany 02-01-2018 r. z informacja, że kontrola była przeprowadzona 16-10-2017 r. . Data pisma nic nie znaczy, ważne jest podanie daty kontroli, więc to żaden szczególny dzień ten - 01.01.2018 r. Rok kontroli 2017 i za ten rok muszę udowodnić że miałem OC, w tym momencie ich 2018 rok nie interesuje.
odpowiedz
Ubea.pl
2018-01-23 09:29
IP: 81.190.x.x
Wykupienie OC 1 stycznia 2018 uchroni kierowcę na pewno przed karą za brak OC za 2018 r., więc jest to jednak pewien szczególny dzień. Jednak faktycznie, jeżeli kontrola została przeprowadzona jeszcze w 2017 r., to trzeba zapłacić za brak OC w 2017 r. (o czym zresztą @Heran pisał w pierwszym zdaniu).
odpowiedz
Adek
2017-12-17 10:22
IP: 83.9.x.x
Witam moje pytanie czy jeżeli w okresie od 4.11.2017 była przerwa w OC do 14.12.2017 i ufg założymy skontroluje dopiero w styczniu 2018r to nałoży kare.?
odpowiedz
Ubea.pl
2017-12-18 08:48
IP: 81.190.x.x
UFG karze za brak OC w roku kontroli. Jeżeli więc UFG skontroluje auto dopiero w styczniu 2018 r., to nie będzie mogło nałożyć kary za brak OC w 2017 r. Może się jednak zdarzyć tak, że UFG skontroluje auto jeszcze w grudniu 2017 r., ale wezwanie do zapłaty kary przyjdzie dopiero w pierwszych miesiącach 2018 r. Wtedy trzeba będzie niestety zapłacić karę.
odpowiedz
Robert
2017-12-12 10:36
IP: 91.229.x.x
Witam. Kilka dni temu zauważyłem, że w dniu 29.09.2017 roku skończyła się polisa OC na mój samochód. Samochód kupiłem w komisie i jeździłem na tej polisie. Czy system UFG to wychwyci?? Jak spawdzić czy jestem "typowany" do zapłaty kary?
odpowiedz
Ubea.pl
2017-12-12 12:51
IP: 81.190.x.x
Jeżeli korzystał Pan z polisy kupionej jeszcze przez komis, to niestety takie ubezpieczenie nie przedłużyło się automatycznie. Od 29 września nie miał więc Pan OC i jest Pan narażony na karę za brak OC. Możliwe jednak, że system nie skontroluje akurat Pana auta. Pozostaje kupno nowej polisy OC (w kalkulatorze OC https://kalkulator.ubea.pl może Pan sprawdzić, gdzie będzie najtaniej) i oczekiwanie, czy przyjdzie wezwanie do zapłaty kary. UFG karze jedynie za brak OC w roku kontroli. Jeżeli zatem kontrola nie nastąpi do końca grudnia 2017 r., to nie zostanie Pan ukarany (oczywiście pod warunkiem, że kupi Pan już nową polisę OC i w 2018 r. będzie już Pan ją miał).
odpowiedz
nie
2017-12-07 02:39
IP: 46.215.x.x
czyli jak kupilem auto 1 grudnia i od razu tego samego dnia ubezpieczylem oc to ja jestem czysty tj moga sie przylepic co najwyzej do poprzedniego wlasciciela ale zeby jemu nie komplikowac zycia to nie lepiej pojsc go przerejestrowac na poczatku stycznia przyszlego roku tj 2018 ??
odpowiedz
Ubea.pl
2017-12-07 09:05
IP: 81.190.x.x
Pan jako właściciel samochodu jest odpowiedzialny za OC samochodu od dnia zakupu. Jeżeli kupił Pan polisę tego samego dnia, w którym kupił Pan auto, nie może dostać Pan kary za brak OC. Data przerejestrowania samochodu nie ma zbyt dużego znaczenia, ponieważ wirtualny policjant UFG może skontrolować auto i stwierdzić wcześniejszy brak OC w dowolnym momencie.
odpowiedz
bleee
2017-12-04 19:23
IP: 31.11.x.x
Witam, dzisiejszego dnia 04.12.2017 dostalem pismo z ufg iz dopatrzyli w 2016 roku iz robiac ok komisowe dwukrotnie agent przesprzelil sie w terminie i wyszla sytuacja iz zabrakl 1 dzien. Jak sie ma do tego prawo iz kare mozna otrzymac tylko za rok kontroli a to ze maja 3 lata na dochodzenie swoich roszczen
odpowiedz
Ubea.pl
2017-12-05 08:49
IP: 81.190.x.x
Kluczowe pytanie brzmi, kiedy została przeprowadzona sama kontrola?
odpowiedz
bleee
2017-12-05 10:43
IP: 31.11.x.x
A jak sie tego dowiedziec ... pismo dostalem tak jak pisalem 4.12.2017.... wiec domniemam ze w tym roku a dotyczy roku 2016. Co robic w takim przypadku ?
odpowiedz
Ubea.pl
2017-12-05 16:12
IP: 81.190.x.x
Można ewentualnie napisać do UFG z pytaniem o datę kontroli. Do tego warto dołączyć dokumenty potwierdzające posiadanie ubezpieczenia OC w tym roku.
odpowiedz
bleee
2017-12-05 21:41
IP: 31.11.x.x
jedna kontrola byla w 2016 roku na własciciela pojazdu zaczynala sie na opl/2016/xxxx i dotyczyla jednego terminu z ktorego sie wybronilem bo bylo ubezpieczenie , wyszedl blad urzednika obecne pismo przeslane pod tym samym nr sprawy opl/2016/xxxx co dziwniejsze przeslany na adres wspolwlasciciela a nie jak poprzednio wlasciciela auta i juz z innymi terminami z 2016 roku. Pismo napisane 20.11.2017 roku otrzymane 4.12.2017. Mozliwe by po kontroli napisali dopiero po roku czasu dopatrujac sie jakis innych terminow ... wyglada to jakby ktos nadgorliwie czegos sie doszukiwal. Co robic w tej sytuacji ...mozna powolac sie na przewlekly termin albo jakies inne rady ??
odpowiedz
Ubea.pl
2017-12-06 08:22
IP: 81.190.x.x
Niestety, jeśli wszystko jest pod jednym numerem sprawy zaczętej jeszcze w 2016 r., to raczej trzeba będzie zapłacić karę za brak OC przez ten jeden dzień.
odpowiedz
bleee
2017-12-06 19:25
IP: 31.11.x.x
ten nr sprawy jakby specjalnie byl przypisany do tego starego a inna osoba typowo jakby naciagali sprawy, to gdzie byli caly ubieglu rok i caly 2017
odpowiedz
GUN-freedom
2017-11-25 17:19
IP: 176.101.x.x
Jaki ma cel karanego typu? Auto może stać na prywatnej posesji- w garażu. Surowe kary, ale za zupełny brak OC gdy ktoś zostanie złapany, gdy używa tego auta. A kara 800zł w górę za nawet 1 dzień spóźnienia. To jest CHORE! CHORY KRAJ!
odpowiedz
Ubea.pl
2017-11-27 08:53
IP: 81.190.x.x
Aby móc wprowadzić takie rozróżnienie, trzeba by najpierw wprowadzić możliwość czasowego wyrejestrowania samochodu osobowego z ruchu. Wtedy właściciele aut stojących w garażu (bo są one np. zepsute) mogliby wyrejestrować swój pojazd do czasu naprawy.
odpowiedz
Excik
2017-11-15 22:31
IP: 94.254.x.x
Co to za ochrona jak remontuje samochód i nie posiadam aktualnych badań technicznych. Ubezpieczyciel i tak wypnie się na mnie jak auto w warsztacie spadnie sąsiadowi na nogę. Państwo napędza klientów firmom ubezpieczeniowym. Nie wystarczyło by karać tylko tych co uczestniczą w ruchu? Nawet więzieniem!
odpowiedz
Ubea.pl
2017-11-16 08:29
IP: 81.190.x.x
Obecnie polskie prawo mówi, że każde zarejestrowane auto, niezależnie od stanu technicznego, musi posiadać OC (pomijając już kwestię aut zabytkowych). W tym roku pojawiał się w sejmie pomysł wprowadzenia możliwości czasowego wyrejestrowania auta osobowego z ruchu, ale nie zyskał poparcia i na razie sprawa przycichła. Zobaczymy, czy w przyszłości ktoś wróci do tego pomysłu.
odpowiedz
Łukasz
2017-11-09 19:06
IP: 94.254.x.x
Kupiłem auto sprowadzone z Niemiec. W związku z tym że przebywam na kursie w miejscowości oddalonej od miejsca zamieszkania o 260km zleciłem zarejestrowanie auta firmie zajmującej się tym. Niestety firma nie ubezpiecza aut a jedynie rejestruje a ja jestem na weekendy w domu kazałem zarejestrować auto w piątek żebym jak najszybciej mógł ubezpieczyć auto. Niestety nie mogę mieć ze sobą żadnych urządzeń elektronicznych (jednostka wojskowa) więc ubezpieczenie przez internet odpadalo. Liczyłem że wrócę przed północą i w domu ubezpiecze przez internet. Niestety ponieważ wypuscili mnie dużo po godzinie 16 i trafiłem na wszystkie możliwe korki oraz wypadek do domu dotarłem dopiero po północy. W związku z tym ubezpieczenie zawarłem już u mojego ubezpieczyciela w sobotę zaraz po odbiorze dokumentów od firmy rejestrujące. Oczywiście ubezpieczyciel nie zgodził się na ubezpieczenie jeden dzień wstecz. Po paru tygodniach dostałem ufg pismo o karze za jeden dzień zwłoki. W odpowiedzi wyjaśniłem im powód dokumentujac to papierami z kursu oraz informacjami jakie udało mi się wydobyć z neta o korkach i wypadku a dodatkowo dokumentujac ciężka sytuację finansową. Niestety w odpowiedzi dostałem tylko rozbicie kary na 10rat.czy mogę się jeszcze jakoś od tego odwołać? Ewentualnie starać choć o częściowe umorzenie? Dodam że w obecnej sytuacji zostaje mi około 150zl miesięcznie na jedzenie dla mnie i żony w zagrożone ciąży. Nie stać mnie na zapłacenie nawet w ratach
odpowiedz
Ubea.pl
2017-11-10 08:31
IP: 81.190.x.x
Na całkowite umorzenie kary UFG zgadza się bardzo rzadko. Można ewentualnie spróbować poprosić jeszcze o częściowe umorzenie albo np. przesłać własną propozycję harmonogramu spłat, taką na którą będzie Pana stać.
odpowiedz
aza
2017-11-28 18:19
IP: 77.115.x.x
Gość pisze, że pozostaje mu 150 zł na życie a ufg żeby napisał swój harmonogram spłat. Podli ludzie ! Niechby spróbowali przeżyć za taką kwotę !!!
odpowiedz
Stara niedouczona "baba"
2018-01-09 09:07
IP: 91.218.x.x
Witam. Znalazłam się w podobnej sytuacji. Z niewiedzy a nie z chęci naciągnięcia Państwa. Na 25 rocznicę ślubu po wcześniejszym oddaniu do zakladu mechanicznego samochodu ( robili mi filtry paliwa i i inne rzeczy) pojechalam wraz z męzem na wycieczkę na Węgry. Samochód rozkraczył nam się na jednej ze stacji. Koniec nie odpalił. Ściągneli nas do ich mechanika, za pomocą kobiety - polki ktora tam mieszkała powiedzieli, że to duża usterka. Nie zrobią tego. Co robić? Zamówiliśmy lawetę z Polski, a sami przedłużyli ( nieudany pobyt) o dwa dni i powrót autokarem. laweta + dodatkowy powrót to prawie 2 tys zlotych. Samochód zostal zostawiony na posesji mojej siostry. Czekał, aż uzbieramy trochę pieniędzy, aż 4 tys - tyle kosztował remont silnika. Od końca września do końca grudnia stal sobie grzecznie na podwórku. Następna laweta i z końcem grudnia do mechanika tu stal sobie ok. 3 tygodni. W międzyczasie skończylo się ubezpieczenie, po naprawie przegląd i ubezpieczenie i wczoraj pismo z karą 4 tys. zlotych. Nadmieniam, że pracuję i pewnie jak nie zaplacę to komornik wejdzie mi na pensje. Ja nawet nie bylam świadoma, że skoro auto jest unieruchomione to muszę mieć i tak oc. Nie mam co spieniężyć i zdobyć w 14 dni 4 tysięcy. Mam inny kredyt prawie 600 zł raty, opłat za mieszkanie około 1100 - 1200 zl, ratę za pralkę i kuchenkę gazową i nie mam możliwości wzięcia pożyczki w banku bo już spłacam. Mąż ma rentę czasową. Może jestem w lepszej sytuacji niż Pan ale i tak wyć mi się chce. Nadmienię, że "zapier...." całe życie, placę podatki i wszystko na czas. Nie jeżdzilam na wczasy wcześniej, bo nigdy nie bardzo mialam za co, a ta wycieczka na "srebrne gody" widzę ze będzie kosztować mnie z 10 - 12 tys. Uwieżcie mi też nie wiem co mam robić i jak napisać pismo. Pozdrawiam Was. Pana i małżonkę również.
odpowiedz
Stara niedouczona "baba"
2018-01-09 09:30
IP: 91.218.x.x
Dodam że auto sprzedałam jesienią 2017 r. Czy coś to zmiania?
odpowiedz
Ubea.pl
2018-01-09 10:32
IP: 81.190.x.x
Niestety, każde zarejestrowane w Polsce auto powinno mieć ubezpieczenie OC, także to nieuruchomione. Właściciel auta jest jednak odpowiedzialny za ubezpieczenie OC do momentu sprzedaży auta. Pytanie teraz, kiedy dokładnie skończyło się ubezpieczenie a kiedy auto zostało sprzedane. Jeśli okres braku OC w czasie kiedy Pani była właścicielem był krótszy niż 14 dni, to kara dla Pani będzie mniejsza (tu jest podana dokładna wysokość kar: https://ubea.pl/Kara-za-brak-OC-w-2018-roku%2Cartykul%2C850/). Należałoby wtedy przesłać do UFG dokument udowadniający od kiedy nie jest już Pani właścicielem auta. Druga sprawa to taka, że jeśli nie wypowiedziała Pani umowa poprzedniego OC, było ono opłacone w całości i kupione przez Panią, to taka polisa powinna przedłużyć się automatycznie. Warto więc skontaktować się z ubezpieczycielem, czy ubezpieczenie nie zostało jednak przedłużone. Po trzecie, zawsze można napisać pismo do UFG, z dokładnym opisem całej sytuacji oraz opisem sytuacji finansowej (tu więcej o tym: https://ubea.pl/Co-trzeba-wiedziec-o-UFG%2Cartykul%2C1067/). Może uda się choć trochę zmniejszyć karę lub przynajmniej rozłożyć płatność na raty.
odpowiedz
zenek
2017-10-25 18:53
IP: 94.254.x.x
a w 2018r wirtualny policjant moze doczepic sie luki w ubezpieczeniu 2017 r i z tego tytulu mozna miec nalozona kare czy nie sprawdzaja wczesniejszych lat
odpowiedz
Ubea.pl
2017-10-26 10:02
IP: 81.190.x.x
Karę można otrzymać jedynie za brak OC w roku kontroli. W 2018 r. wirtualny policjant sprawdza zatem, czy dane auto miało OC w 2018 r.
odpowiedz
dawid
2017-10-24 16:41
IP: 37.123.x.x
witam dostałem kare od ugf 4.000tyś zł za auto sprowadzone nigdzie nie zarejstrowane z dniem rejstracji wykupiłem oc na rok po przedstawieniu ugf dowodu rej umowy kupna i polisy oc przysłali odwołanie od nałożonej na mnie kary czy moge ubiegać sie o jakieś zadość uczynienie od ugf za to ze nie słusznie nałozyli na mnie kare
odpowiedz
Ubea.pl
2017-10-25 08:42
IP: 81.190.x.x
Ustawa nie przewiduje żadnego zadośćuczynienia za niesłusznie nałożoną karę. Po otrzymaniu wezwania do zapłaty kary właściciel auta ma 30 dni na zapłatę kary lub przedstawienie dokumentów świadczących, że dana kara została nałożona niesłusznie.
odpowiedz
Madame
2017-10-18 22:36
IP: 178.219.x.x
Witam. W maju 2015 roku spalilo się moje auto. Była straż pożarna, dostałam wszystkie dokumenty ze samochód spłonął. Firma która zabierala mi je na złom również dała mi dokument potwierdzający zezlomowanie. W trakcie rozmowy zrozumialam ze to oni zgłaszają ten fakt i ja go już nie muszę wyrejestrowywac. Teraz wiem po czasie ze to ja powinnam bo wyrejestrować. Czy w takim przypadku grozi mi kara skoro fizycznie tego samochodu już nie ma? W trakcie wypadku samochód był ubezpieczony. O fakcie spalenia poinformowałam towarzystwo ubezpieczeniowe ze nowa polisa nie będzie mi już potrzebna. Dziękuję za odpowiedź.
odpowiedz
Ubea.pl
2017-10-19 08:32
IP: 81.190.x.x
Trzymając się ściśle litery prawa, auto powinno mieć OC do dnia wyrejestrowania a nie zezłomowania. Jednak ciężko byłoby płacić polisę za coś, czego już fizycznie nie ma. Jeżeli otrzyma Pani wezwanie do zapłaty kary za brak OC, najlepiej więc przesłać do UFG dokument potwierdzający zezłomowanie i wyjaśnić całą sytuację. Urząd raczej wtedy odstąpi od kary. I oczywiście jeśli auto jeszcze nie jest wyrejestrowane, to proszę to zrobić jak najszybciej.
odpowiedz
Rovert
2017-10-17 02:37
IP: 94.254.x.x
Witam Ubezpieczenie mi się kończyło w lipcu oddałem samochód tacie a mu sie nie przedłużyła polisa od lipca nie mamy ubezpieczenia. Ci teraz dzis ide ubezpieczyć szybko samochód. Czeka nas kara 4tys
odpowiedz
Robert
2017-10-17 02:38
IP: 94.254.x.x
Samochód sprzedałem tacie w lutym
odpowiedz
Ubea.pl
2017-10-17 08:20
IP: 81.190.x.x
W takiej sytuacji Pana tata był odpowiedzialny za OC samochodu od lutego. Do lipca mógł korzystać z OC wykupionego przez Pana, ale potem powinien już wykupić nowe ubezpieczenie. Zapraszamy na stronę kalkulatora OC https://kalkulator.ubea.pl gdzie szybko sprawdzą Państwo, kto ma najtańsze OC. Można też od razu zakupić online wybrane ubezpieczenie. Natomiast co do kary: czy Pana tata otrzymał już wezwanie z UFG do zapłaty? Jeżeli nie, to dopóki takie wezwanie nie przyjdzie, nie trzeba nic robić. Jeżeli już jednak wezwanie przyszło, można napisać do UFG z prośbą o rozłożenie płatności na raty / zmniejszenie kary.
odpowiedz
Tomasz
2017-10-10 15:47
IP: 89.64.x.x
Witam,od kilku lat (5) mam auto zarejestrowane ale nie ubezpieczone,jaka kara mi grozi??i co zrobic zeby miec najnizszy wymiar kary?
odpowiedz
Ubea.pl
2017-10-10 16:15
IP: 81.190.x.x
Dzień dobry, UFG może ukarać jedynie za brak OC w roku kontroli, więc grozi Panu kara za brak OC w 2017 r. W tym roku stawka kary za brak polisy powyżej 14 dni to 4 000 zł. Pozostaje kupno ubezpieczenia OC - korzystając z kalkulatora OC https://kalkulator.ubea.pl może Pan sprawdzić, gdzie będzie najtaniej i kupić od razu wybraną ofertę - i liczenie na to, że UFG nie skontroluje Pana do końca grudnia 2017 r. Jeżeli jednak UFG przyśle wezwanie do zapłaty kary, można poprosić o rozłożenie płatności na raty / zmniejszenie wymiaru kary ze względu na sytuację ekonomiczną. Z rozłożeniem na raty zwykle nie ma problemu. Natomiast zmniejszenie wymiaru kary zdarza się już rzadziej.
odpowiedz
Tomasz
2017-10-10 17:08
IP: 89.64.x.x
a jesli ubezpiecze auto 04.01.2018 kara bedzie taka sama?a co z ciagłoscia a pozostale lata nie bede musial płacic?
odpowiedz
Ubea.pl
2017-10-11 08:30
IP: 81.190.x.x
Lepiej kupić OC tak, aby już od 1 stycznia 2018 r. obowiązywało. Ubezpieczając 4 stycznia, naraża się Pan jeszcze na karę za brak OC w 2018 r. Karę płaci się za brak OC w roku kontroli. Jeżeli zatem UFG skontroluje Pana jeszcze w 2017 r., to zapłaci Pan 4 000 zł kary (brak OC powyżej 14 dni w 2017 r.). Za pozostałe lata nie będzie Pan płacił kary. Jeżeli UFG skontroluje Pana w 2018 r., to zapłaci Pan karę za brak ubezpieczenia w 2018 r. Dokładna wysokość kary będzie zależała od tego, przez ile dni w 2018 nie będzie miał Pan OC (tu znajdzie Pan stawki obowiązujące w 2017 r.: https://ubea.pl/Akcyza-i-kara-za-brak-OC-ile-zaplaci-kierowca-w-2017%2Cartykul%2C1115/ Stawki w 2018 r. najprawdopodobniej będą nieco wyższe).
odpowiedz
Peee
2017-10-04 22:06
IP: 193.41.x.x
Jeżeli poprzednia polisa była płacona w dwóch ratach, to czy też powinna się przedłużyć automatycznie? Czy dzaiała to tylko w przypadku wpłaty całości kwoty jednorazowo?
odpowiedz
Ubea.pl
2017-10-05 08:17
IP: 81.190.x.x
Jeżeli obie raty zostały opłacone w całości i poprzednie ubezpieczenie było kupione przez Panią, polisa powinna zostać przedłużoina automatycznie. Jeżeli nie otrzymała Pani pisma od swojego ubezpieczyciela z propozycją nowej składki, to proszę się z nim skontaktować i sprawdzić, czy przedłużył ubezpieczenie. Jeżeli natomiast nie opłaciła Pani którejś z rat / złożyła wypowiedzenie poprzedniej polisy / poprzednie ubezpieczenie było kupione jeszcze przez innego właściciela auta, to niestety ubezpieczenie się nie przedłuży automatycznie. W takiej sytuacji grozi Pani kara za brak OC, o ile UFG wykryje tę przerwę w ubezpieczeniu (wirtualne kontrole są coraz skuteczniejsze, ale nadal nie wszyscy dostają kary). Odpowiadając na pytanie z poprzedniego posta: zgodnie z prawem nie można wykupić polisy ze wsteczną datą jej rozpoczęcia.
odpowiedz
Peee
2017-10-04 21:58
IP: 193.41.x.x
Witam! Dzisiaj zauważyłam,że spóźniłam się z OC 4 dni. Czy to oznacza,że otrzymam karę ?Czy istnieje mozliwość, iż takiej kary nie otrzymam? Czy można wykupić polisę, tak by liczyła się od 2.10?
odpowiedz
Artur
2017-10-03 18:25
IP: 94.197.x.x
Witam, mam pytanko, posiadam auto stary dobry fiat 125 który remontuje auto nie jeździ .Posiadam je ok sześciu lat i przez ten okres go nie ubezpieczyłem. Chciałbym je ubezpieczyć, dodam że nie otrzymałem żadnego pisma z UFG. Jeśli zawrę umowę na początku roku powiedzmy drugiego stycznia to otrzymam najniższą karę 740 zł czy najwyższą 3700 zł. Oczywiście liczę że do tej nie będę miał kontroli z UFG
odpowiedz
Ubea.pl
2017-10-04 08:15
IP: 81.190.x.x
Jeśli polisę OC kupi Pan 2 stycznia i w przyszłym roku zostanie Pan skontrolowany, to otrzyma Pan karę za brak OC w 2018 r., a zatem za brak polisy przez jeden dzień. Zapłaci Pan więc najmniejszą stawkę (nie jesteśmy w stanie powiedzieć teraz, ile ona wyniesie, ponieważ na każdy rok są ustalane nowe stawki kar. Kwot na 2018 r. jeszcze nie ogłoszono). Natomiast jeśli kontrola zostanie przeprowadzona jeszcze w tym roku, to otrzyma Pan najwyższą stawkę kary.
odpowiedz
Monika
2017-11-30 13:55
IP: 90.207.x.x
Za co facet dostanie karę? Za to że remontuje starego fiata??? Nie jeździ nim, więc nie spowoduje wypadku. Dlaczego ma płacić ubezpieczenie? A jeśli będzie go remontował jeszcze przez 3lata? Jeśli wszystko opłaci,a w trakcie długiego remontu jakieś części mu zardzewieją, czy ubezpieczalnia zwróci mu za to pieniądze? Przepraszam... czy tylko ja widzę, że to jest bezprawne wyciąganie od ludzi pieniędzy? A właściwie prawne - bo takie prawo ktoś ustanowił... Wyjeżdżam na drogę, muszę mieć obowiązkowe ubezpieczenie - to rozumiem! Ale cała reszta... kary za to, że samochód stoi w garażu? Kto ustalił wysokość kwoty? 8000?niektórzy pracują na to pół roku! Kara za to, że chorował np. przez 2tyg? Albo był tak zapracowany, że zwyczajnie nie dopatrzył, a do pracy jeździł tramwajem!!! Rzeczywiście rośnie nam liczba bandytów, których trzeba słono karać!!! Proponuję jeszcze obowiązkowe wykupywanie chleba! Jeden dzień spóžnienia - 8tys zł. Nie musisz tego chleba jeść,ale jest potrzebny do życia! A jak ktoś umrze z głodu, rodzina zapłaci poczwórnie!
odpowiedz
Ubea.pl
2017-11-30 15:36
IP: 81.190.x.x
Na początku roku pojawił się w sejmie projekt zakładający wprowadzenie możliwości czasowego wyrejestrowania samochodu osobowego. Nie zyskał jednak poparcia posłów i został odrzucony. Na razie więc zostało tak, jak było: każde zarejestrowane auto musi mieć cały czas polisę OC, a jeśli wyrejestruje się samochód, to nie można już go z powrotem zarejestrować.
odpowiedz
Zenon
2017-09-27 16:22
IP: 37.47.x.x
Dzień dobry, jeśli OC na samochód osobowy nie miałem w br. zapłacone od 2 (dzień rejestracji w urzędzie) do 16 marca, to kara nałożona przez UFG będzie wynosić 2 000 zl czy też 4 000zl? Czy przekroczyłem 2 tygodnie?
odpowiedz
Ubea.pl
2017-09-28 07:52
IP: 81.190.x.x
Pytanie brzmi, czy obecną polisa OC ma Pan ważną od 16 marca czy dopiero od 17 marca (na dokumencie polisy znajdzie Pan termin jej rozpoczęcia)? Jeśli 16 marca miał już Pan OC, to nie miał Pan polisy przez 14 dni i wtedy grozi Panu kara w wysokości 2000 zł. Jeśli jednak polisa rozpoczęła się dopiero 17 marca, to nie miał Pan ubezpieczenia przez 15 dni. Za to grozi już pełna stawka kary.
odpowiedz
Maja
2017-09-27 16:11
IP: 37.47.x.x
Dzień dobry, z końcem grudnia roku 2016 zakupiłam w naszym kraju auto sprowadzone z Niemiec , które zarejestrowałam. Z racji wyjazdu w trakcie przerwy świąteczno-noworocznej OC opłaciłam OC dopiero w pierwszym tygodniu stycznia 2017 (całkowity okres braku OC nie przekroczył 14 dni). Właśnie otrzymałam pismo z informacją, iż podlegam karze za brak OC. Z pisma nie wynika, jaka będzie jego wysokość. Czy kara dotyczyć będzie roku 2016 i 2017 czy tylko 2017, skoro rokiem kontroli jest 2017?
odpowiedz
Ubea.pl
2017-09-28 07:47
IP: 81.190.x.x
Jeśli kontrola odbyła się w 2017, to otrzyma Pani karę jedynie za brak OC w 2017 r. Jednak jeśli w 2017 r. nie miała Pani OC przez co najmniej cztery dni, to tak naprawdę nie ma znaczenia, za które lata jest kara. Za brak OC od 4 do 14 dni jest bowiem jedna stawka kary.
odpowiedz
karo
2017-08-28 11:26
IP: 5.172.x.x
dzien dobry dostalam kare za brak oc wyslalam pismo o umorzeniu tej kary ze wzgledu na trudna sytuacje materialna i zyciowa dostalam odpowiedz ze moga jedynie rozlozyc na raty nie mialam ubezpieczenia 10 dni nie jest mnie stac zeby im tyle zaplacic ta kara jest o 3razy wyzsza niz cena zakupionego przeze mnie samochodu wypadku nie spowodowalam to czemu az takie kwoty sobie naliczaja co mam teraz zrobic zeby chociaz zmniejszyli mi ta kare prosze o odpowiedz
odpowiedz
Ubea.pl
2017-08-28 13:17
IP: 81.190.x.x
W takiej sytuacji pozostaje jedynie dalsza negocjacja z UFG o zmniejszenie kary. Radzimy napisać do UFG pismo, w którym dokładniej opisze Pani swoją sytuację materialną i powody braku OC, można też spróbować wskazać na wartość samego auta.
odpowiedz
Włodek
2017-08-28 11:20
IP: 31.178.x.x
Dzień dobry. W 2015 roku zmarł mój ojciec. Miał samochód osobowy ale nie spisał testamentu. Ja, mój brat i moja siostra potwierdziliśmy notarialnie, że wszystko przechodzi na naszą mamę (włącznie z samochodem) i czekaliśmy na sprawę w sądzie OC tego samochodu kończyło się w październiku 2015 roku i w tym dniu mój brat udał się do ubezpieczyciela i poinformował go ,że nie przedłużamy polisy bo właściciel zmarł. Sprawa spadkowa zakończyła się w czerwcu tego roku i mama jest prawowitym właścicielem samochodu po ojcu. Moja mama ma 81 lat i czy w związku z tym , że nie płaciła OC w roku 2016 i 2017 może ponieść jakieś konsekwencje i czy można to z uwagi na jej emeryturę i wiek jakoś załatwić polubownie aby nie płaciła kary?
odpowiedz
Ubea.pl
2017-08-28 13:12
IP: 81.190.x.x
Może przyjść jedynie wezwanie do zapłaty kary za brak OC w 2017 (UFG wystawia karę za brak OC w roku kontroli). Radzimy znaleźć przez kalkulator OC https://kalkulator.ubea.pl najtańsze ubezpieczenie i je wykupić, a następnie liczyć na to, że UFG nie dostrzeże wcześniejszego braku OC. Jeśli jednak wezwanie do zapłaty kary przyjdzie, najlepiej napisać do UFG pismo wyjaśniające całą sytuację, opisujące warunki ekonomiczne i poprosić o zmniejszenie kary / rozłożenie jej na raty (o całkowite umorzenie będzie niestety trudno, ale zawsze można spróbować).
odpowiedz
Włodek
2017-08-28 13:29
IP: 31.178.x.x
Dziękuje za wyjaśnienie. Mam też pytanie czy jak bym zastosował taki trik jak opisuje Pan HERAN tzn.ubezpieczyć auto 31 grudnia? Czy jak do końca tego roku nic by nie przyszło z UFG to wszystko było by w porządku?Jak dotąd przez prawie 2 lata nic z UFG moja mama nie otrzymała.
odpowiedz
Ubea.pl
2017-08-28 15:43
IP: 81.190.x.x
Kara (w takim samym wymiarze, czyli za brak OC powyżej 14 dni) może przyjść niezależnie od tego, czy ubezpieczy Pan auto teraz, w październiku czy 31 grudnia. To, czy nie przyjdzie wezwanie do Pana mamy, będzie Pan jednak wiedział dopiero mniej więcej w lutym przyszłego roku. Kontrola musi się odbyć do 31 grudnia, by UFG mógł dać karę za brak OC w 2017, ale wezwanie, wysyłane pocztą, przychodzi niekiedy nieco później. Dla przykładu UFG robi kontrolę 30 grudnia i wysyła wezwanie, które przychodzi dopiero w połowie stycznia. W takiej sytuacji karę trzeba będzie zapłacić, bo kontrola była jeszcze w 2017
odpowiedz
HERAN
2017-08-28 18:47
IP: 188.146.x.x
Panie Włodku - na Panu, Nas i tysiącach innych posiadaczy nieużywanych aut bez OC wisi przez chore prawo ten miecz Demoklesa i nic z tym nie możemy zrobić. Jak system wykryje pojazd to i tak i siak płacimy pełną stawkę. Liczenie na projekt posła Marca (interpelacja 7171) o zmianę tych przepisów czy kajanie sie o umorzenie po fakcie do UFG raczej nic nie da, bo Państwo ma dziś za zadanie łupić nas ile wlezie bo budżet sie nie zgadza i zgadzać się jeszcze długo nie będzie. Jedynym dniem możliwie pewnej 'amnestii' i powrotu do systemu OC bez płacenia kary jest zawarcie jej internetowo lub przed agentem 31 grudnia. I tak proszę postąpić. A auto do grudnia - na kołek.
odpowiedz
Włodek
2017-08-28 23:39
IP: 31.178.x.x
I tak zrobię. Czyli moja mama pójdzie 31 grudnia do ubezpieczalni i go ubezpieczy.Chyba wyrok sądowy wystarczy aby mogła go ubezpieczyć?Wszystko jest przepisane na nią. Samochód może warty z 1000zł a miała by za niego zapłacić z 4 tys. kary? To jest chore.Prędzej bym go spalił, pokroił i wywiózł na złom. Nikt nie patrzy na to że ludzie w takiej sytuacji jak my już ponoszą koszta notarialne i sądowe. Skąd kobieta z cieniutką rentą miała by wziąć taką sumę. Sami ją wspomagamy finansowo jak możemy. A może lepiej było by go zezłomować. Nikomu on nie jest potrzebny a tylko same problemy.
odpowiedz
Ubea.pl
2017-08-29 08:31
IP: 81.190.x.x
Zapraszamy zatem w grudniu na stronę kalkulatora OC https://kalkulator.ubea.pl Pomożemy znaleźć najtańsze ubezpieczenie. Jeżeli zdecyduje się Pan na zezłomowanie samochodu, trzeba pamiętać, że w momencie wyrejestrowania pojazdu (a po zezłomowaniu trzeba wyrejestrować samochód), urzędnik może poprosić o okazanie ważnej polisy OC.
odpowiedz
HERAN
2017-08-28 06:24
IP: 188.146.x.x
(!) Przeczytałem CAŁA Ustawę i proszę mi powiedzieć CZY SIĘ MYLĘ? NIE ZAPŁACĘ ŻADNEJ KARY, jeżeli swój pojazd bez wymaganego OC (nieużywany od lat staruch z garażu), ubezpieczę w dniu 31 GRUDNIA, po godzinach pracy UFG. Dlaczego? Ponieważ ewentualna kontrola mogąca nałożyć na mnie karę (jakakolwiek - praktyczna i elektroniczna) będzie mogła mieć miejsce dopiero 2 STYCZNIA roku kalendarzowo następnego. Możliwa KARA zaś, dotyczyć może JEDYNIE okresu braku ubezpieczenia W ROKU KALENDARZOWYM PRZEPROWADZENIA KONTROLI - czyli liczonym od 1 stycznia. Zatem z momentem upływu końca dnia 31 GRUDNIA (dnia zawarcia ubezpieczenia) KOŃCZY SIĘ jednocześnie możliwość nałożenia kary za brak ubezpieczenia OC za j-a-k-i-k-o-l-w-i-e-k poprzedni okres czasu przed 31 Grudnia roku, który właśnie minął. TAK CZY NIE?
odpowiedz
Ubea.pl
2017-08-28 08:22
IP: 81.190.x.x
Ma Pan rację pod tym względem, że jeżeli kontrola UFG zostanie przeprowadzona w styczniu, to nie może otrzymać Pan kary za brak OC w poprzednim roku. Jednakże nic nie stoi na przeszkodzie, by wirtualny policjant przeprowadził elektroniczną kontrolę np. w tym roku w październiku. Wtedy otrzyma Pan karę za brak OC w tym roku.
odpowiedz
HERAN
2017-08-28 13:36
IP: 188.146.x.x
Ale co to dla za różnica? Jeżeli rozmawiamy w dacie PO 14 STYCZNIA danego roku (a rozmawiamy) to nie ma to już ŻADNEGO znaczenia, kiedy luka w OC zostanie wykryta. Czy w pazdzierniku, wrześniu, jutro czy za godzinę. Kara tak czy tak zostanie już nałożona w PEŁNYM WYMIARZE. O ile dalszy brak OC dla tego trupa w czasie to już NIEZMIENNE z perspektywy konsekwencji ryzyko, o tyle 'elektroniczny policjant' NA PEWNO zostanie wezwany do weryfikacji pojazdu z automatu w momencie przesłania informacji o zawarciu NOWEJ polisy do UFG. Nie ważne czy stanie się to z ubezpieczeniowego automatu czy też z uprzejmości ambitnej Pani z Urzędu Komunikacji. Sprawdzanie przez system danych historycznych to jedno, a danych bieżących - to drugie. Po 14 stycznia każdego roku, dylemat czy kupić polisę OC czy nie (aspekt moralny nas nie dotyczy, bo pojazd się nie porusza i nikomu nie zagraża), kompletnie traci sens. Tak czy Nie?
odpowiedz
Ubea.pl
2017-08-28 15:39
IP: 81.190.x.x
Zgadza się, że po 14 stycznia danego roku (w sytuacji w której od początku roku nie mamy OC) ewentualna kara grożąca za brak polisy jest taka sama, niezależnie od tego, kiedy wykupimy ubezpieczenie.
odpowiedz
Ela
2017-08-24 03:39
IP: 31.0.x.x
W kwietniu br. Skonczyla mi sie roczna polisa, postanowilam stare auto wystawic na sprzedaz, nie zawierajac nowej umowy, auto wciaz nie sprzedane, choc wystawione za grosze, zastanawial mnie ten fakt bo auto dobre i zadbane, dopoki, dopoty nie zaczelam czytac o oc i karach. Jestem zalamana ze bede musiala zaplacic tak duze dla mnie pieniadze za moja niewiedze!!!i dlaczego nie zostalam poinformowana ze strony firmy oc o wygasnieciu polisy. Nie wiem co mam dalej robic, uplynelo kawal czasu. Tak czy siak trzeba bedzie zaplacic bo nikt glupi takiego auta nie kupi.Ale czy czekac na wezwanie czy samej mam isc "pod mlotek"?Totalna zalamka:,-((
odpowiedz
Ubea.pl
2017-08-24 08:37
IP: 81.190.x.x
Dopóki nie przyjdzie wezwanie do zapłaty kary, nie trzeba nic robić. Pytanie jednak: czy ta polisa która się Pani skończyła, była wykupiona przez Panią? Jeśli tak, to czy przesłała Pani do ubezpieczyciela wypowiedzenie ubezpieczenia OC? Jeśli nie przesłała Pani takiego wypowiedzenia, a poprzednie OC było wykupione w całości, powinno się ono przedłużyć automatycznie. W takiej sytuacji proszę skontaktować się ze swoim ubezpieczycielem, by dowiedzieć się, ile ma Pani zapłacić za tę polisę. Jeśli natomiast złożyła Pani wypowiedzenie polisy OC, to niestety grozi Pani kara za brak OC. Najlepiej jak najszybciej wykupić nowe OC (na kalkulatorze OC https://kalkulator.ubea.pl może Pani sprawdzić, gdzie będzie najtaniej). Aha, i co do sprzedaży auta bez OC: potencjalnych nabywców auta nie powinien odstraszać brak OC. Nowy właściciel auta jest odpowiedzialny za OC dopiero od dnia zakupu. Jeśli więc nowy właściciel od razu w dniu zakupu zawrze umowę ubezpieczenia OC, nie grozi mu żadna kara.
odpowiedz
Katr
2017-08-23 23:20
IP: 94.254.x.x
Witam,mam pytanie odn oczywiscie OC - 30.04 zakonczyla sie 30 dniowa polisa - po sprowadzeniu auta przez sprzedajacego (auto kupione z poczatkiem kwietnia)- 1maja auto nie zostalo jeszcze przerejestrowane i nie zostala zakupiona polisa - bo nie da sie wykupic polisy na niemieckie tablice. Okres urlopowy - dlugi weekend i auto do czasu rejetracji (2 tydzien maja) nie bylo uzytkowane. Przerwa 7 dni od zakonczenia polisy 30 dniowej a terminem rejestracji pojazdu - w tym samym dniu co rejestracja zostala wykupiona polisa, bo nadany nr rejestracyjny. Co w takiej sytuacji??
odpowiedz
Ubea.pl
2017-08-24 08:31
IP: 81.190.x.x
Tak jak piszemy tutaj: https://ubea.pl/Jak-zarejestrowac-i-ubezpieczyc-auto-z-zagranicy%2Cartykul%2C1048/ już od pierwszego dnia sprowadzenia do Polski zarejestrowanego za granicą auta powinno mieć ono ważne ubezpieczenie OC. Dopóki auto ma zagraniczne tablice, powinno być to oczywiście krótkoterminowe OC. Te 30 dni kiedy ono obowiązuje jest właśnie czasem na dokonanie wszelkich formalności związanych z rejestracją. Po wygaśnięciu polisy 30-dniowej trzeba od razu wykupić normalne, roczne OC. Za te 7 dni przerwy grozi więc niestety otrzymanie kary za brak OC, ale nie jest pewne, czy ten brak zostanie dostrzeżony. Dopóki nie przyjdzie wezwanie do zapłaty, nie trzeba nic robić.
odpowiedz
Katr
2017-08-24 23:50
IP: 94.254.x.x
Ok dzieki
odpowiedz
NATJACEK
2017-08-20 21:28
IP: 31.1.x.x
Mając kiedyś samochód nie mogłem zapłacić drugiej raty bo firma zbankrutowała wiec musiałem zrobić nowa polisę w innej firmie.Niestety po dwóch latach musiałem zapłacić tą ratę syndykowi. Czułem się okradziony w imię prawa ,i pewno nabiłem jakimś posłom czy senatorom kasę chociaż to oni zbankrutowali.Jeżdzenie bez ubezpieczenia oc uważam za naganne to delikatnie powiedziane.To idiotyczne i tylko człowiek niespełna rozumu będzie jeżdził bez ubezpieczenia bo w razie wypadku i w dodatku z ofiarami sprawcy wypadków nie spłacą się do końca życia. ALE TO ZE PO KUPNIE SAMOCHODU ,ALBO Z PRZYCZYN WAZNIEJSZYCH NIŻ UBEZPIECZENIE SAMOCHODU MAM PRZERWĘ JESTEM KARANY JAK PRZESTĘPCA I MUSZE ZAPŁAĆIC KARĘ TO NIE JEST SPRAWIEDLIWY WOLNY KRAJ CI CO JEŻDZĄ MUSZĄ BYĆ SOLINIE KARANI NO CÓŻ NIKT SOBIE MIEJSCA NARODZIN NIE WYBIERAŁ ALE DOBRZE ŻE MOŻNA BEZ PROBLEMU ZAMIESZKAĆ W NORMALNYM KRAJU A CO ZROBIĄ PANOWIE POSŁOWIE I SENATOROWIE JAK WSZYSCY NORMALNI I UCZCIWI WYJADĄ SAMI CHYBA WEZMĄ SIĘ ZA ŁOPATY I DO PRACY
odpowiedz
Marcin
2017-08-16 15:38
IP: 37.47.x.x
Tak na pewno zrobię. Dziękuję.
odpowiedz
Marcin
2017-08-14 12:21
IP: 37.47.x.x
Kupiłem samochód, który nie miał ubezpieczenia OC 27 lipca. Zarejestrowałem go 11 sierpnia, a ubezpieczyłem 14 sierpnia. Czy w takiej sytuacji grozi mi kara 4000 tys. czy 800zl?
odpowiedz
Marcin
2017-08-14 12:36
IP: 37.47.x.x
Dodam jeszcze, że samochód nie miał ważnego przeglądu rejestracyjnego w dniu zakupu.
odpowiedz
Ubea.pl
2017-08-16 09:03
IP: 81.190.x.x
Czy 11 sierpnia Pan jedynie przerejestrował to auto na siebie czy zarejestrował to auto po raz pierwszy w Polsce? Jeśli to pierwsze, to niestety grozi Panu kara za brak OC od 27 lipca do 14 sierpnia, czyli 4 tys. zł. Według prawa polisę OC musi posiadać każde auto zarejestrowane w Polsce (ważność przeglądu rejestracyjnego nie gra tu roli), a nabywca auta jest odpowiedzialny za ubezpieczenie od razu od dnia zakupu (a nie przerejestrowania samochodu na siebie).
odpowiedz
Marcin
2017-08-16 10:56
IP: 37.47.x.x
Niestety przerejestrowałem.. Przyznam, że tjbdla mnie chory przepis, o którym nie wiedziałem. Szczegolnie, że samochód od dnia zakupu ani razu nie wyjechał na drogę. Orientuje się Pan jaką mają skuteczność w wykrywaniu takich przypadków jak mój? Dziękuję za odpowiedź.
odpowiedz
Ubea.pl
2017-08-16 13:17
IP: 81.190.x.x
Skuteczność wirtualnego policjanta UFG, który może wykryć przerwę w OC w Pana przypadku, cały czas rośnie, ale nadal nie jest to stuprocentowo działające narzędzie. Pozostaje więc czekać, czy wezwanie przyjdzie. Warto pamiętać, że UFG może ukarać Pana jedynie, jeśli kontrolę przeprowadzi do końca 2017 r. (może się jednak zdarzyć tak, że wezwanie z takiej kontroli przyjdzie np. dopiero w styczniu 2018). Jeśli wezwanie przyjdzie, to tak jak pisaliśmy w artykule, można jeszcze próbować poprosić o rozłożenie płatności na raty / umorzenie części spłaty.
odpowiedz
Arek
2017-08-08 06:12
IP: 81.190.x.x
"Sprzedaż samochodu powinniśmy zgłosić w właściwym wydziale komunikacji w terminie do 30 dni od momentu zawarcia umowy". A jeżeli sprzedałem auto bez ważnego OC i pójdę zgłosić sprzedaż, to czy wydział komunikacji sprawdza datę na umowie sprzedaży, porównuje z datą wygaśnięcia polisy i donosi do Funduszu, żeby nałożył karę?
odpowiedz
Ubea.pl
2017-08-14 09:20
IP: 83.3.x.x
UFG korzysta z informacji Wydziału Komunikacji, ale to czy urząd będzie się tak dokładnie przyglądał dokumentom to już zależy od danego oddziału. Prawda jest jednak taka, że korzystając z wirtualnego policjanta, UFG może stwierdzić brak OC u Pana bez pomocy urzędu.
odpowiedz