Strona główna  |  Wiadomości  |  Co się dzieje z ubezpieczeniem OC przy sprzedaży samochodu?

Co się dzieje z ubezpieczeniem OC przy sprzedaży samochodu?

Data aktualizacji: 2020-10-01
Kupujesz lub sprzedajesz samochód? Pomyślałeś o wszystkim? Proces sprzedaży pojazdu nie ogranicza się tylko do kwestii ceny oraz stanu technicznego auta. Niemniej ważne są ustalenia odnośnie kwestii ubezpieczeniowych. Problemy z ubezpieczeniem OC są jednymi z najczęstszych przyczyn konfliktów pomiędzy sprzedawcą a kupującym. Wcześniejsza rozmowa obu stron pozwoli ustrzec się przed niepotrzebnym stresem i komplikacjami.

kupno-sprzedaz

Zarówno sprzedający jak i kupujący powinien dysponować podstawową wiedzą na temat tego co się dzieje z ubezpieczeniem przy transakcji kupna-sprzedaży. Wszelkie zasady dotyczące przejęcia ubezpieczenia OC są zapisane w umowie ubezpieczeniowej, którą posiada właściciel pojazdu. Na co powinien zwrócić uwagę sprzedawca samochodu? Co powinien wiedzieć nabywca?

Spis treści:

  1. O czym pamiętać, kupując samochód?
  2. Sprzedaż samochodu - na co zwrócić uwagę?

O czym pamiętać, kupując samochód?

Nowe auto to znaczny wydatek, dlatego przymierzasz się do kupna używanego. Znalezienie dobrego, sprawnego samochodu po przyzwoitej cenie nie należy do najłatwiejszych zadań. Mimo to wytrwale szukasz, oglądasz propozycje sprzedawców, pytasz znajomych czy nie znają kogoś kto sprzedaje auto itd. Gdy wreszcie spotkasz człowieka, który zaoferuje ci rozsądną cenę za samochód, a pojazd po jeździe próbnej i przeglądzie wyda się w dobrym staniem technicznym, uważaj, bo to jeszcze nie wszystko. Została jeszcze kwestia ubezpieczenia OC.

  • Poproś sprzedawcę o przedstawienie polisy OC. Z chwilą gdy kupisz auto, razem z samochodem przejdzie na ciebie także jego ubezpieczenie OC a wraz z nim prawa i obowiązki wynikające z posiadania polisy.

  • Zrezygnuj z kupna pojazdu, jeśli sprzedający nie dostarczy ci umowy ubezpieczenia OC. Może się się okazać, że w ogóle się nie ubezpieczał lub nie opłacił składki. Gdy kupisz taki samochód, będziesz się musiał liczyć z możliwymi konsekwencjami. Nieopłacona składka? Ubezpieczyciel zapuka do Twoich drzwi. Uwierzyłeś sprzedawcy na słowo, że auto było ubezpieczone, a prawda okazała się inna? Zapłacisz karę za brak ubezpieczenia (nie mówiąc już o tym, co by się stało gdybyś jeżdżąc bez ubezpieczenia spowodował wypadek).

  • Upewnij się, że sprzedający opłacił składkę OC – poproś go o dowód wpłaty.

  • Zapoznaj się z umową ubezpieczenia, ponieważ zawarte są w niej informacje dotyczące postępowania w sytuacji kupna-sprzedaży pojazdu.

  • Możesz wypowiedzieć umowę ubezpieczenia OC w dowolnym czasie po nabyciu pojazdu. Wypowiedzenie złóż w formie pisemnej (chyba że dany ubezpieczyciel akceptuje drogę mailową lub faks). Umowa rozwiąże się w dniu złożenia wypowiedzenia - w przypadku wysłania rezygnacji Pocztą Polską liczy się data stempla pocztowego (dowiedz się więcej o wypowiedzeniu OC).

  • Jeżeli postanowisz nie wypowiadać przejętej polisy OC, pamiętaj że ubezpieczyciel po otrzymaniu informacji o zmianie właściciela samochodu może dokonać rekalkulacji składki, uwzględniając zniżki lub zwyżki, jakie przysługują nowemu nabywcy od dnia przeniesienia prawa własności. Nie odpowiada ci taka sytuacja? Skorzystaj z porównywarki ubezpieczeń i sprawdź ile wynosi najtańsze OC dla twojego samochodu.

  • Gdy nie wypowiesz umowy OC nabytej wraz z nowym pojazdem, będzie ona ważna do końca czasu na który została zawarta.

Sprzedaż samochodu - na co zwrócić uwagę?

Kwestie ubezpieczeniowe to nie tylko problem kupującego, ale również sprzedającego. Jeżeli chcesz oszczędzić sobie niepotrzebnych nerwów zadbaj o zamknięcie kwestii ubezpieczeniowych i dogadaj się z kupującym. Nowe przepisy wskazują, że sprzedający ma obowiązek pisemnego powiadomienia ubezpieczyciela o zmianie właściciela pojazdu w terminie 14 dni od dnia przeniesienia prawa własności. Do momentu powiadomienia ubezpieczyciela o sprzedaży pojazdu, obie strony ponoszą odpowiedzialność za płacenie składki. Jeżeli rozłożyłeś składkę OC na raty, to twój obowiązek ich płacenia kończy się dopiero w momencie poinformowania towarzystwa ubezpieczeniowego.

Sprawdź, jak uniknąć płacenia rat OC za nowego właściciela

Jeżeli nowy właściciel auta tuż po zakupie pojazdu spowoduje wypadek, to już nie twój problem. Chyba że nie pofatygowałeś się i nie poinformowałeś ubezpieczyciela o sprzedaży auta. Wtedy ubezpieczyciel w pierwszej kolejności zwróci się do ciebie w związku z konsekwencjami za wyrządzoną szkodę. Oczywiście, gdy udowodnisz, że w momencie wypadku nie byłeś już właścicielem auta, unikniesz odpowiedzialności za cudzą szkodę. Jednak czy warto tracić czas i niepotrzebnie się denerwować? Nie. Dlatego natychmiast po dokonaniu transakcji poinformuj o tym zakład ubezpieczeń i miej problem z głowy.

Jeżeli nabywca zdecyduje się wypowiedzieć umowę OC zawartą przez Ciebie, zyskujesz oczywiście prawo do otrzymania zwrotu niewykorzystanej składki. Ubezpieczyciel powinien dokonać takiego zwrotu w przeciągu 14 dni.

Sprawdź, kto jest odpowiedzialny za ubezpieczenie OC w przypadku współwłasności pojazdu:

Najczęściej zadawane pytania
O czym pamiętać, kupując samochód?

Nowe auto to znaczny wydatek, więc wiele osób decyduje się na kupno używanego. Znalezienie dobrego, sprawnego samochodu po przyzwoitej cenie nie należy do najłatwiejszych zadań. Mimo to wytrwale szukasz, oglądasz propozycje sprzedawców, pytasz znajomych, czy nie znają kogoś, kto sprzedaje auto itd. Gdy wreszcie spotkasz człowieka, który zaoferuje ci rozsądną cenę za samochód, a pojazd po jeździe próbnej i przeglądzie wyda się w dobrym staniem technicznym, uważaj, bo to jeszcze nie wszystko. Została jeszcze kwestia ubezpieczenia OC.

Sprzedaż samochodu - na co zwrócić uwagę?

Kwestie ubezpieczeniowe to nie tylko problem kupującego, ale również sprzedającego. Jeżeli chcesz oszczędzić sobie niepotrzebnych nerwów zadbaj o zamknięcie kwestii ubezpieczeniowych i dogadaj się z kupującym. Nowe przepisy wskazują, że sprzedający ma obowiązek pisemnego powiadomienia ubezpieczyciela o zmianie właściciela pojazdu w terminie 14 dni od dnia przeniesienia prawa własności. Do momentu powiadomienia ubezpieczyciela o sprzedaży pojazdu, obie strony ponoszą odpowiedzialność za płacenie składki. Jeżeli rozłożyłeś składkę OC na raty, to twój obowiązek ich płacenia kończy się dopiero w momencie poinformowania towarzystwa ubezpieczeniowego.
Sprawdź, jak uniknąć płacenia rat OC za nowego właściciela.

Podobne artykuły
komunikacja
Ubezpieczenie samochodu
2021-08-30

Przejęcie OC

Po zmianie właściciela auta OC przechodzi automatycznie na nabywcę. Mimo to przejęcie OC rodzi wiele pytań. Eksperci Ubea.pl przygotowali więc poradnik, który wyjaśnia wszelkie wątpliwości związane...

Czytaj więcej
komunikacja
Ubezpieczenie samochodu
2020-11-18

Sprzedaż auta wykluczy odszkodowanie z OC?

Niektóre osoby decydują się sprzedać uszkodzony samochód lub motocykl, zamiast go naprawiać. W jaki sposób ustala się wtedy odszkodowanie z OC?

Czytaj więcej
komunikacja
Ubezpieczenie samochodu
2020-10-01

Jakie dokumenty są potrzebne do sprzedaży auta?

W przypadku sprzedaży auta trzeba pamiętać nie tylko o umowie kupna-sprzedaży. Wyjaśniamy, jakie inne dokumenty będą potrzebne przy sprzedaży samochodu.

Czytaj więcej
Komentarze
jANEK
2022-02-17 21:07
IP: 81.219.x.x
Dzień dobry, czy polisa OC przedłuża się automatycznie w związku z tym że sprzedający nie wypowiedział jej przed sprzedażą ani nie poinformował UBEZPIECZYCIELA O FAKCIE SPRZEDAŻY AUTA. POLISA DO 18 GRUDNIA SPRZDAŻ 15 GRUDNIA - NIEPOINFORMAOWANIE O SPRZEDAŻY DO MARCA KOLEJNEGO ROKU I NIEPRZEKAZANIE KUPUJĄCEMU POLISY.
odpowiedz
Danuta
2021-10-06 00:13
IP: 46.204.x.x
Dzień dobry przedalam auto dnia 16.09.2021r. z ważną Polisą- polisę zawarłam w kwietniu i mialam rozłożoną na dwie raty druga rata płatna do dnia 03.10.2021r. Poinformowałam Ubezpieczyciela o sprzedaży auta, i poprosiłam aby mnie z tej Umowy wykreślić czyli zerwałam z Ubezpieczycielem Umowę natomiast nowy nabywca przyszedł i wpłacił ta druga ratę otóż obecny właściciel nie posiada prawo jazdy nam pytanie czy mógł kontynulowac ta polisę Ja zaznaczałam że nie życzę Sobie dalszej kontyuacji tej Polisy natomiast Ubezpieczyciel przyjął ta drugą ratę oczywiście na nazwisko nowego nabywcy tylko wypisał nazwisko wpłacającego bardzo proszę o odpowiedz
odpowiedz
Ubea.pl
2021-10-06 08:34
IP: 178.37.x.x
Dzień dobry, w przypadku sprzedaży auta polisa OC przechodzi automatycznie na nowego właściciela. Sprzedawca auta nie ma prawa wypowiedzieć OC. Ma jedynie obowiązek poinformować ubezpieczyciela o zmianie właściciela, co też Pani uczyniła. Nowy właściciel może albo kontynuować dotychczasową umowę, albo wypowiedzieć ją. Jako że nabywca Pani auta zapłacił drugą ratę, to raczej zamierza skorzystać z tej pierwszej opcji. Fakt, że nowy właściciel nie ma prawa jazdy nic w tej sprawie nie zmienia. Ubezpieczenie OC może być bowiem na właściciela pojazdu, który nie ma prawa jazdy.
odpowiedz
Agnieszka
2021-08-27 00:14
IP: 31.60.x.x
Witam, ubezpieczyciel nie poinformował mnie o rekalkulacji składki po tym jak kupiłam samochód z OC. Minął rok, a na moje konto bankowe wszedł komornik, gdyż nie zapłaciłam rekalkulacji składki o której nikt mnie nie poinformował! Nie poinformował mnie sąd, ubezpieczyciel, ani komornik.Wszystkie pisma zostały wysyłane na adres sprzed 10 lat, którego już dawno nie mam w dowodzie, nie używam, nie mieszkam. Nie rozumiem dlaczego tak się stało, na umowie kupna sprzedaży auta był poprawny adres, pod którym mieszkam. Gdyby korespondencja z rekalkulacją dotarła do mnie, to bym ją opłaciła. To woła o pomstę do nieba!
odpowiedz
Ubea.pl
2021-08-27 06:19
IP: 78.8.x.x
Czy wie Pani może przypadkiem, jakie dane nabywcy podał sprzedawca, kiedy zgłaszał ubezpieczycielowi zmianę właściciela auta?
odpowiedz
Agnieszka
2021-08-27 10:33
IP: 31.60.x.x
Dzień dobry, sprzedający podał moje dane, na umowie i w dowodzie był jeden i ten sam adres, a wyliczenie rekalkulacji i wszelkie pisma wzywające do zapłaty przychodziły na adres sprzed blisko 9 lat. Jest to tak szokujące dla mnie, bo tyle lat przeżyłam, żadnego długu w życiu nie miałam, a teraz komornik wszedł na konto, z powodu rekalkulacji o której nikt mnie nie poinformował.
odpowiedz
Agnieszka
2021-08-27 11:20
IP: 31.60.x.x
Dodam, że ubezpieczyciel to Warta. Na pewno tak tego nie zostawię, bo kest to działanie bezprawne i szalenie krzywdzące
odpowiedz
Ubea.pl
2021-08-27 13:44
IP: 78.8.x.x
Proszę zacząć od skontaktowania się bezpośrednio z ubezpieczycielem i ustalenia, dlaczego pisma były wysyłane na Pani adres. Jeśli ubezpieczyciel nie będzie skłonny do współpracy, warto poprosić o pomoc Rzecznika Finansowego.
odpowiedz
Agnieszka
2021-08-27 18:23
IP: 31.60.x.x
Dziękuje serdecznie pozdrawiam!
odpowiedz
Grzegorz
2021-07-03 20:11
IP: 136.228.x.x
Dzień dobry, chciałem zapytać co dzieje się z ubezpieczeniem OC samochodu, kiedy sprzedający i nabywca są firmami? Czy obowiazuje ten sam mechanizm, jak w przypadku osób fizycznych?
odpowiedz
Ubea.pl
2021-07-05 08:10
IP: 78.9.x.x
Tak, w przypadku ubezpieczenia OC obowiązują te same zasady, niezależnie od tego czy nabywca / sprzedawca są osobami fizycznymi czy firmami.
odpowiedz
Radek
2021-06-19 22:32
IP: 193.25.x.x
Witam, W lutym zakupiłem samochód ze składką OC opłaconą do czerwca (umowa była do grudnia, ale opłacone było 50%). Dostałem pismo, że polisa nie została w całości opłacona. "Składka do zapłaty wynikająca z polisy za okres od dnia nabycia pojazdu wynosi 0,00 zł. Dodatkowo z tytułu przeniesienia prawa własności pojazdu została dokonana rekalkulacja składki na nowego właściciela pojazdu, w wyniku które wysokość dodatkowej składki do zapłaty wynosi 74,75zł." Jednakże po zakupie samochodu zrezygnowałem z aktualnej polisy, ponieważ po wizycie u agenta dowiedziałem się, że dopłata byłaby bardzo wysoka. U agenta byłem kilka dni po zakupie samochodu. Mimo to napisano o rekalkulacji składki. Czy ubezpieczyciel może żądać dopłaty, mimo wypowiedzenia umowy? Jaką ma podstawę prawną? Ta informacja którą dostałem to monit przypominający o konieczności zapłaty. Jednakże wcześniej nie dostałem żadnego pisma ani informacji, że ubezpieczenie będzie rekalkulowane, ani nie zostałem poinformowany o żadnych warunkach.
odpowiedz
Radek
2021-06-19 22:32
IP: 193.25.x.x
... dodam że pismo o ktorym mówię otrzymałem teraz, a wysłane z ubezpieczalni zostało dopiero w maju.
odpowiedz
Ubea.pl
2021-06-21 08:20
IP: 78.10.x.x
Dzień dobry, w przypadku wypowiedzenia ubezpieczenia przez nabywcę ubezpieczyciel ma prawo żądać dopłaty wynikającej z rekalkulacji składki jedynie za te dni, które upłynęły między zakupem samochodu a dostarczeniem wypowiedzenia OC do towarzystwa ubezpieczeniowego. W tych dniach była bowiem Panu udzielana faktyczna ochrona przez ubezpieczyciela. W Pana sytuacji warto zacząć od skontaktowania się z ubezpieczycielem i ustalenia, czy pismo z wypowiedzeniem na pewno do niego dotarło.
odpowiedz
Marcin
2021-02-19 10:22
IP: 88.156.x.x
Wiatam, skrzydłem samochód z ważnym OC i zgłosiłem jego sprzedaż u ubezpieczyciela . Po tygodniu dostałem zwrot składki około 240pln. Po 3 miesiącach odezwał się ubezpieczyciel z prośba lub wezwaniem zwrotu wypłaconej składki. Ktoś kto kupił odemnie samochód nie zrezygnował z niej i jedli do jej końca, wtedy dopiero złożył jej wypowiedzenie .Wynika żywego ze pracownik ubezpieczenia pospieszył się z jej wypłata dlnie, ewidentny jego błąd. Cz muszę zwracać te pieniądze czy nie?
odpowiedz
Marcin
2021-02-19 10:27
IP: 88.156.x.x
przepraszam za błędy, pisane bez okularów-:)
odpowiedz
Ubea.pl
2021-02-19 15:19
IP: 83.3.x.x
Zwrot składki należy się sprzedawcy auta jedynie wtedy, kiedy nabywca wypowie ubezpieczenie OC przed końcem jego obowiązywania. W opisywanej sytuacji doszło, tak jak Pan pisze, do błędu po stronie pracownika. Nie zmienia to jednak faktu, że zgodnie z prawem te pieniądze Panu nie przysługują, więc powinien Pan zwrócić otrzymaną kwotę.
odpowiedz
Zieba
2021-02-17 17:27
IP: 157.25.x.x
Witam kupiłem auto 01.02.2021 z ubezpieczeniem OC wykupionym na cały rok 12.12.2020 do 12.12.2021 zgłosiłem ten fakt w ubezpieczalni po krótkim czasie dostałem odpowiedz że przyjmują moje zgłoszenie ale muszę zapłacić za oc 1940 zł ponieważ poprzedni właściciel nie zapłacił za to oc ani grosza.Poprostu zawarł umowę z której sie nie wywiązał finansowo Co mam zrobić w tej sytuacji posiadam dokument OC który jest nie ważny ?Czy to nie jest oszustwo byłem zapewniany że oc jest na cały rok opłacone moja wina że nie sprawdziłem proszę o poradę.
odpowiedz
Ubea.pl
2021-02-18 08:09
IP: 83.3.x.x
Po pierwsze, proszę ustalić z ubezpieczycielem, czy ubezpieczenie, mimo że dotąd nie zostało opłacone, jest w ogóle ważne. Może tak być, jeśli np. to obecne OC jest polisą przedłużoną automatycznie po poprzednim okresie obowiązywania. Po drugie, warto skorzystać z kalkulatora OC: https://kalkulator.ubea.pl . Jest bardzo możliwe, że znajdzie Pan tam dla siebie lepszą ofertę. W takim przypadku będzie mógł Pan wypowiedzieć tę obecną umowę OC (jako nabywca auta może Pan to zrobić w dowolnym momencie) i zapłacić jedynie za czas obowiązywania OC do dnia wypowiedzenia.
odpowiedz
kk
2021-02-04 10:32
IP: 5.173.x.x
Witam . kupiłem auto i dostałem kwitek że oc jest ważne 3 miesiące od dnia zakupienia i okazało się że oc nie było opłacane miesiąc przed moim zakupieniem czyli az 4 miesiące, ale dostałem od sprzedającego kwitek że oc jest ważne kara przyszła na mnie, co zrobić?
odpowiedz
Ubea.pl
2021-02-04 15:24
IP: 83.3.x.x
Dzień dobry, czy mógłby Pan uściślić z jaką sytuacją mamy do czynienia: na miesiąc przed zakupem auta przez Pana OC się skończyło i nie zostało przedłużone przez poprzedniego właściciela na kolejne 12 miesięcy czy też OC było, ale nie została opłacona któraś z rat za polisę?
odpowiedz
kk
2021-02-04 16:54
IP: 5.173.x.x
nie było juz oc jak kupowałem samochód, ale dostałam kwitek że oc jest ważne jeszcze 3 miesiące
odpowiedz
Ubea.pl
2021-02-05 08:27
IP: 83.3.x.x
W takim przypadku UFG ma prawo nałożyć karę na Pana za ten okres, kiedy auto nie miało ubezpieczenia, a Pan był już jego właścicielem. Pan jednak ma prawo złożyć pozew przeciwko sprzedającemu, jako że wprowadził Pana w błąd i przedstawił fałszywe dokumenty.
odpowiedz
ss
2020-12-04 13:53
IP: 91.246.x.x
Witam, zakupilem samochód dnia 30.11.2020r wraz z polisą ważną od 12.07.2020-11.07.2020r oplaconą w calości, ja posiadam pełne zniżki natomiast ubezpieczyciel przyslał mi doplatę ponad 300zł, w związku z zaistniałą sytuacją skontaktowałem się z inną firmą ubezpieczeniową i 320zl by mnie kosztowala nowa polisa zawarta na mnie, czy ubezpieczyciel ma prawo żadać aż takiej doplaty?
odpowiedz
ss
2020-12-04 13:54
IP: 91.246.x.x
przepraszam, polisa ważna od 12.07.2020-11.07.2021r
odpowiedz
Ubea.pl
2020-12-04 16:01
IP: 83.3.x.x
Ubezpieczyciel może żądać takiej dopłaty, jakiej będzie chcieć. Jeśli jednak ma Pan pełne zniżki, a inny ubezpieczyciel proponuje nową polisę za 320 zł, to warto spróbować ponegocjować z obecnym towarzystwem. Jeśli nie uda się wynegocjować satysfakcjonującej oferty, to najlepiej skorzystać z prawa do wypowiedzenia OC poprzedniego właściciela i zakupić nową polisę u innego ubezpieczyciela.
odpowiedz
jav
2021-05-24 15:52
IP: 83.28.x.x
Ja w podobnym przypadku za 5 mies otrzymałem dopłatę 200zł a w tej samej firmie rata przy nowym ubezpieczeniu na 6mies wynosi 190zł . Prosiłem wielokrotnie o wyliczenia bym mogł wiedzieć za co płacę i jak grochem o sciane.Na jaki artykuł mogę się połać o zaniechanie zapłaty lub dokładne wyliczenie róznicy i z czego wynikają .
odpowiedz
Ubea.pl
2021-05-25 09:42
IP: 178.36.x.x
Dzień dobry, ubezpieczyciele mogą stosować różne taryfy w przypadku przeliczenia składki dla nowego właściciela i liczenia zupełnie nowego ubezpieczenia. Dlatego jeśli ubezpieczyciel nie chce zaproponować nic korzystniejszego, warto sprawdzić, czy inne towarzystwo nie zaoferuje lepszej polisy. Szybko i prosto może Pan to sprawdzić na kalkulatorze OC: https://kalkulator.ubea.pl
odpowiedz
PCh
2020-11-25 12:18
IP: 158.75.x.x
Dzień Dobry, kupiłem używane auto od handlarza. OC w Axa, ubezpieczenie wypowiedziałem po 2 dniach. Okazało się, że ubezpieczenie jest w ogóle nieopłacone (widocznie handlarze tak mogą?). Co w związku z tym, jeśli Axa do mnie napisze i będzie żadać - właśnie, czego? Kto powinien/musi opłacić składkę za okres w którym auto stało u handlarza i czekało na klienta - ok 2 miesięcy. Będę wdzięczny za odpowiedź.
odpowiedz
Ubea.pl
2020-11-25 15:26
IP: 83.3.x.x
Handlarze mają prawo do krótkoterminowego ubezpieczenia OC, ale nadal ponoszą odpowiedzialność za jego opłatę. Jeśli OC w AXA miało zostać opłacone w całości, to za jego opłatę odpowiedzialność ponosi handlarz. Jeśli płatność OC została podzielona na raty, to Pan może ewentualnie odpowiadać za opłatę raty, której termin płatności mijał między dniem zakupu auta a wypowiedzeniem OC.
odpowiedz
lena
2020-11-04 11:45
IP: 195.242.x.x
Witam, sprzedałam samochód w marcu tego roku. ubezpieczyciela poinformowałam w czerwcu telefonicznie o sprzedaży auta - donosząc umowę kupna sprzedaży do oddziału. teraz cały czas dostaję ponaglenia od ubezpieczyciela ze nie opłaciłam składki OC i kierują sprawę do sądu. co mam w tej sytuacji zrobić?
odpowiedz
Ubea.pl
2020-11-04 15:31
IP: 83.3.x.x
Proszę skontaktować się bezpośrednio z ubezpieczycielem, by ustalić, czy umowa kupna sprzedaży zaniesiona do oddziału została przekazana dalej. Niestety, wygląda na to, że ubezpieczyciel nie zarejestrował sprzedaży auta przez Panią.
odpowiedz
Arleta
2020-11-02 14:37
IP: 82.177.x.x
Witam. Mam nietypowe pytanie. Sprzedałam samochód, w przeciągu tygodnia nowy właściciel samochód zezłomował. Czy muszę w dalszym ciągu składać zawiadomienie o zbyciu pojazdu?
odpowiedz
Ubea.pl
2020-11-02 15:38
IP: 83.3.x.x
Dzień dobry, obowiązek poinformowania Wydziału Komunikacji i ubezpieczyciela o zbyciu pojazdu jest niezależny od tego, co nowy właściciel zrobi z samochodem. Lepiej więc dopełnić formalności i złożyć zawiadomienie.
odpowiedz
Magdalena
2020-09-01 06:04
IP: 64.121.x.x
Kupilam samochod w komisie 3 stycznia 2020. Komis przedstawil dowod polisy OC w AXA zawartej 6 grudnia 2019 , w dniu w ktorym auto zostalo zakupione od poprzedniego wlasciciela. Osoba, ktora sprzedala auto Komisowi miala polise w firmie HESTIA i polisa ta wygasla 4 grudnia 2019 roku , 2 dni przed sprzedaza. W maju 2020 dostalam list z firmy windykacyjnej KACZMARSKI ,reprezentujacej HESTIE, ktora domaga sie ode mnie niezaplaconych skladek 2661 zlotych za okres 3 stycznia 2020 do 3 grudnia 2020 z data wymagalnosci skladki 25 marzec 2020. Dzwonilam do komisu w tej sprawie, powiedziano mi, ze samochod zostal zakupiony od poprzedniego wlasciciela 6 grudnia 2019 z wygasla polisa i KOMIS wykupil nowa polise w AXA. Czy firma windykacyjna ma prawo domagac sie od mnie tych zaleglosci? Przeciez polisa nalezala do osoby prywatnej zawarta byla na okres 4 grudzien 2018- 3 grudzien 2019, a przede mna, przez miesaic 6 grudzien 2019 - 3 styczen 2020 wlascicielem auta byl KOMIS. Rozmawialam z przedstawicielem firmy KACZMARSKI, ktory twierdzi, ze polisa przeszla na mnie jako nowego wlasciciela pomimo, ze tlumaczylam,ze KOMIS kupil auto z wygasla polisa i byl wlascicielem pojazdu przez miesiac zanim ja od nich kupilam. Co moge zrobic w tej sprawie? Jak to rozwiazac? Dziekuje za wszystkie porady.
odpowiedz
Ubea.pl
2020-09-01 07:56
IP: 83.3.x.x
Warto by skontaktować się z ERGO Hestią i spróbować ustalić, czy poprzedni właściciel złożył do ubezpieczyciela wypowiedzenie OC trwającego od grudnia 2018 do grudnia 2019. Nawet jednak jeśli takie wypowiedzenie nie zostało złożone i polisa została automatycznie przedłużona, to ERGO Hestia zapłaty składki powinna domagać się od poprzedniego właściciela (chyba że tak naprawdę zawarł on umowę z ERGO Hestią na następny rok i wybrał zapłatę OC w ratach. W takim przypadku zapłata kolejnych rat przeszłaby na Panią). Tak czy inaczej warto skontaktować się bezpośrednio z ERGO Hestią i ustalić dokładny przebieg ubezpieczenia Pani auta w tej firmie.
odpowiedz
Dawid
2020-08-18 13:34
IP: 193.59.x.x
Witam, czy po zakupie auta i zarejestrowaniu w urzędzie komunikacji czyli po zmianie numerów rejestracyjnych muszę zgłaszać do ubezpieczyciela fakt zakupu samochodu w celu zmiany numerów rejestracyjnych w polisie?
odpowiedz
Ubea.pl
2020-08-18 15:42
IP: 83.3.x.x
Nie ma Pan takiego obowiązku. Kluczowe jest, by zgadzał się numer VIN, a jego Pan nie zmieniał. Z ubezpieczycielem warto jednak skontaktować się z innego powodu. Po zmianie właściciela towarzystwo ubezpieczeń ma bowiem prawo dokonać rekalkulacji składki. Niestety bywa tak, że ubezpieczyciel taką rekalkulację robi, ale informuje o tym dopiero pod koniec trwania danej umowy. Lepiej więc samemu szybciej skontaktować się z ubezpieczycielem i ustalić, czy i jaka rekalkulacja będzie przeprowadzana. Jeśli rekalkulacja będzie wyjątkowo niekorzystna, możliwe że lepszym rozwiązaniem będzie wypowiedzenie obecnego OC i zakupienie nowego. Oferty innych ubezpieczycieli sprawdzi Pan szybko na kalkulatorze OC: https://kalkulator.ubea.pl Jeśli natomiast zdecyduje się Pan kontynuować ubezpieczenie, to może Pan poprosić o aneks do polisy, w którym zostanie wpisany numer rejestracyjny auta.
odpowiedz
pg
2020-08-15 18:28
IP: 83.28.x.x
Kupiłem samochód, OC (opłacone na cały rok) przepisałem od razu na siebie, dostałem potwierdzenie z ubezpieczalni. Czy będzie ono kontynuowane z automatu na kolejny rok, czy mam się upominać o przedłużenie?
odpowiedz
Ubea.pl
2020-08-17 07:15
IP: 83.3.x.x
Jako że w trakcie trwania polisy doszło do zmiany właściciela auta, to OC nie będzie kontynuowane automatycznie. Pod koniec trwania ubezpieczenia trzeba więc skontaktować się z ubezpieczycielem i zapytać o nową ofertę. Zachęcamy do sprawdzenia wtedy także na kalkulatorze OC, czy inne towarzystwo nie zaprezentuje korzystniejszej propozycji: https://kalkulator.ubea.pl
odpowiedz
rob
2020-02-19 14:49
IP: 5.173.x.x
List od UFG możesz również dostać wtedy, gdy sprzedałeś samochód wraz z dotychczasową polisą OC (upomnienie dotyczy auta, którego już nie posiadasz). Wówczas do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego wystarczy przesłać umowę kupna-sprzedaży. W ten sposób udowodnisz, że w danym okresie nie miałeś obowiązku posiadania OC, z powodu zbycia pojazdu.Według mojej wiedzy brak skutecznego powiadomienia ubezpieczyciela o sprzedaży pojazdu powoduje TYLKO obowiązek zapłaty należnych składek (wynikających z obowiązującej umowy). Brak powiadomienia o zmianie właściciela nie powoduje, że art.31.1 traci swoją moc prawną i art.28 jednak obowiązuje. Od 2012 roku art. 31 bezwględnie ustanawia, że po zmianie właściciela, nie stosuje się automatyzmu przedłużania umowy. Nie ma żadnych podstaw prawnych do twierdzenia, że z braku skutecznego powiadomienia ubezpieczyciela, umowa zostaje automatycznie przedłużona. Naturalnie nieświadomy ubezpieczyciel ma prawo wystawić dokument ubezpieczenia – to jeszcze nie znaczy, że umowa została zawarta.
odpowiedz
Shadow
2020-02-04 09:36
IP: 89.79.x.x
Witam. Kupiłem auto w maju, auto było ubezpieczone (OC) świeża polisa zawarta pół miesiąca wcześniej rozłożona na 2 raty. Zadzwoniłem do ubezpieczyciela by sprawdzić ubezpieczenie i okazało się że mogę zerwać ubezpieczenie lub dopłacić 160 zł i jeździć na OC sprzedającego jeszcze przez pół roku. tak też zrobiłem. po pół roku przychodzi do mnie wezwanie od firmy windykującej abym opłacił ponad 1000zł ponieważ sprzedający nie opłacił 1 raty. Gdyby ubezpieczyciel poinformował mnie o tym to zerwał bym ubezpieczenie ponieważ za roczne oc płacę dużo mniej ponieważ posiadam maksymalne zniżki. Czy ubezpieczyciel wprowadzając mnie w błąd za co po poł roku pisemnie przeprosił może żądać uregulowania zaległości od dnia w którym kupiłem pojazd mimo że nie wypowiedziałem ważnej umowy poprzedniego właściciela ?
odpowiedz
Ubea.pl
2020-02-04 15:38
IP: 81.190.x.x
Jako że korzysta Pan z tego OC, firma ubezpieczeniowa ma prawo żądać zapłaty za tę polisę. Jednakże Panu przysługuje prawo do złożenia roszczenia na ubezpieczyciela, jeśli towarzystwo ubezpieczeniowe wprowadziło Pana w błąd. Radzimy skontaktować się Rzecznikiem Finansowym i poprosić go o poradę w tej sprawie.
odpowiedz
Janusz
2020-01-30 19:46
IP: 83.26.x.x
Witam. Sprzedałem motor 10.07.2018r. Zgłosiłem ubezpieczycielowi 18.12.2019r. Ubezpieczyciel oddał sprawę do firmy windykacyjnej. Żądają zapłaty polisy oc za rok 2018-2019 oraz 2019-2020. Polisa kończyła się 26.08.2018r. Mają prawo żądać zapłaty? Proszę o poradę co robić?
odpowiedz
Ubea.pl
2020-01-31 09:42
IP: 81.190.x.x
Ze względu na fakt, że ubezpieczyciel został powiadomiony o sprzedaży auta dopiero w grudniu 2019, miał jak najbardziej prawo przedłużyć polisę na czas od sierpnia 2018 do sierpnia 2019. Nie powinien już jednak przedłużać polisy na następny rok (od sierpnia 2019 do sierpnia 2020), jako że nie otrzymał zapłaty za poprzednie ubezpieczenie. Jeśli sprawa została już zgłoszona do firmy windykacyjnej, kontaktowanie się z ubezpieczycielem już zbytnio nie pomoże. Może Pan jeszcze spróbować zwrócić się po pomoc do Rzecznika Finansowego (taka pomoc jest bezpłatna).
odpowiedz
Aniela
2019-12-12 12:59
IP: 31.60.x.x
Witam. Sprzedałam 10.08.2019 auto bratu, a ponieważ jeszcze z tego auta korzystałam postanowiłam wykupić polisę na siebie (stara kończyła się 10.10.2019). Brat miał wypadek i auto zostało zezłomowane. Teraz chciałam wypowiedzieć polisę, ale pani w ubezpieczalni powiedziała, że muszę pisać podanie do ubezpieczyciela, ponieważ skoro sprzedałam auto to nie mogłam go ubezpieczyć. Chyba najważniejsze,że auto ma ubezpieczenie a kto opłacił powinno być nieważne. nie wiem co mam teraz robić . Proszę o poradę
odpowiedz
Ubea.pl
2019-12-12 15:07
IP: 81.190.x.x
Zgodnie z prawem jedynie właściciel pojazdu może wykupić OC danego samochodu. Czy obecny ubezpieczyciel został w momencie zakupu ubezpieczenia w ogóle powiadomiony, że już ktoś inny jest właścicielem samochodu? Czy Pani brat jest wymieniony w umowie ubezpieczenia jako właściciel auta czy w ogóle nie ma o nim wzmianki?
odpowiedz
Magda
2019-11-26 08:44
IP: 194.165.x.x
witam. kupiłam samochód w grudniu 2017 roku razem z OC wykupionym w październiku 2017 i opłaconą pierwszą ratą. samochód sprzedałam po 2 miesiącach w lutym 2018 roku. poprzedni właściciel zgłosił sprzedaż auta ale ja nic nie otrzymałam od ubezpieczalni. druga rata była do zapłaty w kwietniu 2019 roku ale w tym czasie właścicielem auta był już ktoś inny. ja nie poinformowałam ubezpieczalni o sprzedaży bo nie wiedziałam że musze. Najwyraźniej następny właściciel też nie bo teraz dostałam wezwanie do sądu o zapłatę ubezpieczenia z odsetkami. Czy obowiązek opłaty ciąży na mnie ?
odpowiedz
magda
2019-11-26 11:49
IP: 194.165.x.x
nadmieniam, że kwote wymagalną zapłaciłam i napisałam pismo do ubezpieczalni o wycofanie sprawy z sadu bo ma termin dopiero na grudzień żeby uniknąć dodatkowych kosztów na co dostałam odpowiedź negatywną
odpowiedz
Ubea.pl
2019-11-26 15:41
IP: 81.190.x.x
W przypadku ubezpieczenia na raty wygląda to tak, że jeśli termin zapłaty kolejnej raty mija już po sprzedaży auta, ale jeszcze przed poinformowaniem ubezpieczyciela o zmianie właściciela, towarzystwo ubezpieczeniowe może żądać zapłaty raty od poprzedniego lub obecnego właściciela. To do niego należy wybór, do kogo zgłosi się po zapłatę raty. Z tego co Pani pisze, w Pani przypadku doszło do właśnie takiej sytuacji, więc ubezpieczyciel może żądać zapłacenia zaległej raty (a także odsetek za opóźnienie w jej zapłacie) od Pani. Takie ubezpieczenie nie może natomiast zostać przedłużone na następny rok, więc ubezpieczyciel nie może już żądać od Pani zapłaty za ewentualną kolejną polisę.
odpowiedz
magda
2019-11-28 10:09
IP: 194.165.x.x
dobrze, kwotę wymagalną zapłaciłam. odsetek nie bo nie ma żądania w pozwie ani oznaczonej kwoty żądanej. opłaciłam kwotę z wezwania do zapłaty dołączonego do pozwu. Przedsądowe wezwanie zapłaty zostało wysłane listem zwykłym na błędny adres rok temu. dostaje pozew dopiero teraz. z pozwu dopiero dowiedziałam się o konieczności zapłaty. a ubezpieczyciel nie chce odpuścić odsetek, które powstały nie z mojej winy.
odpowiedz
Ubea.pl
2019-11-28 16:26
IP: 81.190.x.x
W takim przypadku radzimy skontaktować się telefonicznie z Rzecznikiem Finansowym i poprosić o darmową poradę, co można zrobić.
odpowiedz
Ewa
2019-11-23 18:27
IP: 31.178.x.x
Witam, Chciałabym sprzedać samochód, w listopadzie wykupiłam na rok ubezpieczenie, czy mogę przenieść ubezpieczenie z jednego auta na drugie bądź wymówić ubezpieczenie i wycofać proporcjonalnie zapłaconą składkę? czy po prostu składka przechodzi na kupującego a mi nie należy się nic.
odpowiedz
Ubea.pl
2019-11-25 08:17
IP: 81.190.x.x
Ubezpieczenie OC przechodzi automatycznie na nowego właściciela. Pani nie może ani przenieść tej polisy na inne auto ani wypowiedzieć tego ubezpieczenia (wyjątkiem jest sytuacja, w której wykupiła Pani to OC przez Internet lub telefon - w takim przypadku może Pani wypowiedzieć OC w ciągu 30 dni od jego zawarcia). Kupujący może jednak wypowiedzieć kupione przez Panią OC i wtedy to Pani należy się zwrot niewykorzystanej składki. Może więc Pani dogadać się z kupującym, że po zakupie auta ma wypowiedzieć tę polisę i kupić nową. Może też Pani doliczyć koszt polisy do ceny auta.
odpowiedz
Kazik
2019-08-07 10:26
IP: 79.188.x.x
Witam. Zakupiłem auto w zeszłym roku tj. 14.05.2018 z potwierdzeniem zawarcia polisy OC na cały rok 2018. Teraz mamy sierpień 2019 i po upłynięciu 14 miesięcy od zakupu, i 7 miesięcy od wygaśnięcia polisy poprzedniego sprzedawcy, Ubezpieczyciel po takim czasie chce abym mu zapłacił za nieważną już zeszłoroczną polisę. Czy powinienem zapłacić?
odpowiedz
Ubea.pl
2019-08-07 15:38
IP: 81.190.x.x
Czy ubezpieczyciel przysłał wezwanie do zapłaty zaległej składki za ubezpieczenie z 2018 roku czy jest to wezwanie do zapłacenia dopłaty wynikającej z rekalkulacji składki z powodu zmiany właściciela auta?
odpowiedz
Kazik
2019-08-08 08:36
IP: 79.188.x.x
Witam. Dostałem normalnie kontynuację polisy OC Zbywcy (tylko że już wygasłą z dniem 01.01.2019) i mam ją sobie zachować jako dowód posiadanego OC, i że mogę ją wypowiedzieć. W piśmie jest napisane "Składka za to ubezpieczenie nie została w pełni opłacona przez poprzedniego właściciela" Najlepiej to bym Państwu przesłał te pisma na jakiegoś meila.
odpowiedz
Kazik
2019-08-08 08:39
IP: 79.188.x.x
polisa bez rekalkulacji - taki zapis znalazłem
odpowiedz
Ubea.pl
2019-08-08 15:36
IP: 81.190.x.x
Jeśli składka nie została w pełni opłacona, a ubezpieczenie było używane do końca, to ubezpieczyciel jak najbardziej ma prawo domagać się zapłaty zaległej składki.
odpowiedz
szurubur
2019-07-26 08:39
IP: 31.179.x.x
Kupiłem auto w dniu 28 czerwca, w dniu zakupu sprzedawca opłacił OC na kolejny rok, dostałem potwierdzenie wpłaty i kwitek informujący mnie, że ubezpieczenie jest ważne przez cały rok, czy w takiej sytuacji ubezpieczyciel ma prawo nie przedłużyć ubezpieczenia nikogo o tym nie informując? Okazało się w dniu wczorajszym, że auto od lipca nie ma ubezpieczenia a pieniądze z OC zostały zwrocone parę dni temu sprzedającemu. Jak rozwiązać sytuację? Skoro miałem informacje o tym, że OC jest opłacone, kontaktowałem się również z ubezpieczycielem żeby poinformować że zakupiłem auto z opłaconą polisą na cały rok, czy mieli obowiązek mnie poinformować, że nie przedłużyli tego OC mimo wpłaty?
odpowiedz
Ubea.pl
2019-07-26 13:33
IP: 81.190.x.x
Takie postępowanie ubezpieczyciela jest dość kontrowersyjne, dlatego radzimy zwrócić się do Rzecznika Finansowego po darmową opinię w Pana sprawie.
odpowiedz
Kensi
2019-06-29 18:12
IP: 217.97.x.x
Witam, w kwietniu kupiliśmy trzecie auto w rodzinie, z ważną polisą OC, zawartą przez poprzedniego właściciela(brak długu). Parę dni temu dostaliśmy list z informacją o tym, że do uregulowania jest 6000 zł. Dowiedzieliśmy się, że jest to w związku, iż były w przeszłości były 2 małe stłuczki (jedna kilka lat temu i druga półtora roku temu) mamy do zapłaty właśnie taką kwotę wynikającą z umowy OC sprzedawcy auta. Nasze umowy z ubezpieczycielami mają zapisy że w przypadku 1 stłuczki na rok nie tracimy zniżek. Na umowach nie mamy żadnych długów/kar. Tutaj 2 pytania, dlaczego ubezpieczyciel przysyła list w takim odstępie czasu (2 miesiące), nie dając ustawowego czasu 31 dni na rezygnację i czy w przypadku rezygnacji z obecnego ubezpieczenia i zawarcia nowej polisy, nadal obowiązkowym będzie uregulowanie tej kwoty. Ubezpieczyciel broni się tym, że kwota ta wynosi tyle tylko i wyłącznie z tytułu posiadania 3 aut i 2 stłuczek w przeszłości. Kwota dziwi wielkością ze względu, iż auto kupione było za 2500 zł a sam właściciel teraz ma maksymalne zniżki.
odpowiedz
Ubea.pl
2019-07-01 08:40
IP: 81.190.x.x
Ochrona zniżek w razie jednej szkody działa jedynie w tym towarzystwie, w którym się taką umowę zawrze. Jeśli więc to trzecie auto jest ubezpieczone w innej firmie niż Państwa dwa pozostałe auta, to ochrona zniżek nic nie da. Ubezpieczyciel tego trzeciego auta weźmie pod uwagę przy rekalkulacji składki wszystkie stłuczki, które miały miejsce w ostatnich latach. Ubezpieczyciel ma prawo do rekalkulacji składki i ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych nie określa, że musi ona zostać dokonana od razu po zmianie właściciela auta (możliwe zresztą, że sprzedawca auta poinformował ubezpieczyciela z opóźnieniem o zmianie właściciela samochodu). Dobra wiadomość jest jednak taka, że zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami nabywca auta ma prawo wypowiedzieć OC w dowolnym momencie. Mogą więc Państwo i dzisiaj wypowiedzieć to OC. Tutaj znajdą Państwo wzór takiego wypowiedzenia: https://ubea.pl/dokumenty/wypowiedzenie-ubezpieczenia-oc.pdf W takim przypadku będą musieli Państwo zapłacić kwotę wynikającą z rekalkulacji od dnia zakupu auta do dnia wypowiedzenia OC. Proszę jednak pamiętać, aby zanim wypowiedzą Państwo dotychczasowe OC, kupić nowe w innej firmie (np. w tej, w której mają Państwo wykupioną ochronę zniżek). Przy pomocy kalkulatora OC https://kalkulator.ubea.pl mogą Państwo szybko sprawdzić, gdzie będzie najtańsze OC.
odpowiedz
Alka
2019-06-28 10:30
IP: 83.17.x.x
Witam, kupiłam pierwsze auto.Poprzedni właściciel zapłacił ubezpieczenie na cały rok, 30 dni po podpisaniu umowy kupna dostałam wezwanie do dopłaty na prawie 4000zł. Rozumiem że to rekalkulacja, jestem młodym kierowcą i nie mam zniżek. Samochód nie był przerejestrowany od pierwszego właściciela(a było ich kilku po drodze). Jak to możliwe że cały czas ubezpieczenie było robione na właściciela pojazdu bez jego wiedzy i podpisu? Bo z tego co czytam, polisa jest wystawiona na właściciela,który jest wpisany w dowodzie rejestracyjnym. Co mam zrobić, żeby tego nie płacić? Za samochód dałam mniej...
odpowiedz
Ubea.pl
2019-06-28 15:46
IP: 81.190.x.x
Nie znając dokładniejszych informacji, trudno nam powiedzieć, dlaczego ubezpieczenie było cały czas wystawiane na pierwszego właściciela (możliwe że pierwszy właściciel nie poinformował ubezpieczyciela o sprzedaży auta). Przechodząc do kwestii dotyczącej ściśle Pani. Ubezpieczyciel faktycznie dokonał rekalkulacji składki. Pani jako nabywca auta ma jednak prawo zrezygnować z tej polisy i zawrzeć nowe ubezpieczenie w innym towarzystwie (tylko trzeba uważać, aby nie mieć ani jednego dnia przerwy w OC!). W takim przypadku dotychczasowemu ubezpieczycielowi zapłaci Pani jedynie dopłatę za te dni, kiedy faktycznie korzystała z tej polisy. Zachęcamy do sprawdzenia na kalkulatorze OC, który ubezpieczyciel zaproponuje najkorzystniejszą ofertę: https://kalkulator.ubea.pl. Aby uzyskać korzystniejszą ofertę, warto pomyśleć nad współwłasnością pojazdu z doświadczonym kierowcą.
odpowiedz
Jan
2019-06-19 21:43
IP: 83.22.x.x
Witam, kupiłem samochód w sierpniu 2018 z polisą ważna do końca marca 2019. Korzystałem z tej polisy a od 1 kwietnia wykupiłem nową po czym od poprzedniego ubezpieczyciela nagle dostałem rachunek z rekalkulacją składki. Czy skoro termin obowiązywania OC upłynął ubezpieczyciel może wymagać ode mnie zwrotu pieniędzy? Ewentualnie czy nie powinienem zapłacić tylko za okres od którego sprzedający poinformował zakład ubezpieczeń o sprzedaży (tj. początek marca)?
odpowiedz
Ubea.pl
2019-06-21 08:43
IP: 81.190.x.x
Ubezpieczyciel ma prawo dokonać rekalkulacji za okres od dnia zakupu przez Pana auta. Ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych nie określa natomiast, w jakim czasie ubezpieczyciel powinien poinformować o rekalkulacji składki. Tak późną rekalkulację można jednak uznać za nadużycie. Radzimy zatem zgłosić sprawę do Rzecznika Finansowego i poprosić go o wyrażenie swojej opinii w tej kwestii. Pomoc Rzecznika Finansowego jest darmowa.
odpowiedz
Jan
2019-06-22 15:13
IP: 83.22.x.x
Dziękuje za odpowiedź. :)
odpowiedz
dorota
2019-06-14 18:36
IP: 31.182.x.x
Witam mam pytanie. obecne ubezpieczenie mam do 1 lipca. od 2 lipca powinnam zawrzec nowe. i teraz mam pytanie bo na dzien dzisiajszy ubezpieczyciele naliczają mi jeden rok zniżki a ubezpieczenia zawieram od 2 lipca 2017. Tak więc od jakiego dnia będą miała dwa lata tak aby wskoczyć na większe zniżki?
odpowiedz
Ubea.pl
2019-06-17 08:25
IP: 81.190.x.x
Ubezpieczyciele, wyliczając koszt OC, patrzą na całą historię ubezpieczeniową zawartą w bazie UFG. Już teraz powinni więc widzieć, że od 2 lipca 2017 posiada Pani OC bez żadnej szkody (jak rozumiem z Pani postu). Jedyne zagrożenie jest takie, że któraś z polis nie została zaraportowana przez ubezpieczyciela do UFG i w efekcie Pani historia ubezpieczeniowa w bazie jest krótsza niż w rzeczywistości. Może Pani wejść na stronę UFG i poprosić o przesłanie swojej historii ubezpieczeniowej, aby przekonać się, czy Pani dane w bazie są kompletne. Pani historię ubezpieczeniową w bazie UFG może też sprawdzić nasz konsultant, jeśli wypełni Pani kalkulator OC i zamówi kontakt: https://kalkulator.ubea.pl
odpowiedz
ania
2019-05-29 13:44
IP: 91.196.x.x
witam. zostałam oszukana - zakupiłam samochód i zostałam poinformowana ze do końca maja obowiązuje ubezpieczenie - oraz potwierdzenie, niestety teraz gdy chciałam ubezpieczyc samochód okazało sie ze od dwóch lat nie był on ubezpieczony - czy to możliwe?
odpowiedz
Ubea.pl
2019-05-29 15:51
IP: 81.190.x.x
Radzilibyśmy udać się z potwierdzeniem OC otrzymanym od poprzedniego właściciela do ubezpieczyciela, gdzie powinna być ta polisa. W towarzystwie ubezpieczeniowym będzie mogła Pani ustalić, czy ostatecznie ta polisa była czy też potwierdzenie polisy było np. podrobione.
odpowiedz
Małgorzata
2019-05-29 12:42
IP: 5.173.x.x
Kupiłam auto w ostatnim dniu trwania polisy 25.05.2019.Sprzedawca podpisał nową polisę(dużo wcześniej) od 26.05.2019 jednak na dzień 26.05.2019 ja już formalnie byłam właścicielką pojazdu.Sprzedający wypowiedział mi ubezpieczenie z 30-dniowym terminie.Zawarłam nową polisę już w poniedziałek 27.05.2019 jednak obawiam się ,że ubezpieczyciel nie uzna polisy poprzedniego właściciela na ten nowy okres i w wyniku powstanie jedniodniowa przerwa w ubezpieczeniu tj.na dzień 26 .05.2019 a ja zostanę obciążona kosztami karnymi.Dodam że zakupu dokonałam w sobotę,a nowa polisę podpisałam w poniedziałek.Co z dniami świątecznymi?Czy ma to jakieś znaczenie?Czy jest prawdopodobieństwo nałożenia na mnie kary?
odpowiedz
Michał
2019-05-10 13:01
IP: 155.158.x.x
Kupuję samochód z dniem (niedziela), kiedy kończy się OC co mam zrobić?
odpowiedz
Ubea.pl
2019-05-10 15:41
IP: 81.190.x.x
Przez Internet można zakupić OC dowolnego dnia o każdej porze. Zapraszamy w dniu zakupu auta na kalkulator OC: https://kalkulator.ubea.pl Znajdziemy najlepszą opcję ubezpieczenia dla Pana nowego auta. Polisę będzie mógł Pan zakupić online w kilka minut.
odpowiedz
luki
2019-05-06 15:29
IP: 213.25.x.x
Hej, kupiłem samochód miesiąc temu z OC na rok w przód. Po rejestracji na siebie dostanę wezwanie do zapłaty wyrównania? Nie mam tyle zniżek co poprzednia osoba.
odpowiedz
Ubea.pl
2019-05-08 09:20
IP: 81.190.x.x
Jeśli poprzedni właściciel wypełnił swój obowiązek i poinformował ubezpieczyciela o sprzedaży auta, to już teraz może Pan dostać wezwanie do zapłaty wyrównania. Najlepiej samemu skontaktować się z ubezpieczycielem i ustalić, czy i jaka rekalkulacja jest planowana. Jeśli rekalkulacja będzie niekorzystna, zapraszamy do sprawdzenia w kalkulatorze OC https://kalkulator.ubea.pl , czy nie lepiej wypowiedzieć to obecne OC i kupić nową polisę gdzie indziej. Inaczej może Pan zostać zaskoczony wezwaniem do zapłaty wyrównania na koniec obowiązywania umowy, kiedy nie będzie już można z niej zrezygnować.
odpowiedz
luki
2019-05-08 10:02
IP: 213.25.x.x
Jeśli nie zgłosił, to po rejestracji jest szansa, że nie zgłoszą się po wyrównanie czy lepiej wcześniej samemu do nich zadzwonić? Co wtedy z kwotą, którą została zapłacona przez poprzedniego ubezpieczyciela?
odpowiedz
Ubea.pl
2019-05-08 15:38
IP: 81.190.x.x
Jak ubezpieczyciel zorientuje się, że samochód zmienił właściciela (czyli np. po tym jak go przerejestrujesz), to jest duże prawdopodobieństwo, że zrobi rekalkulację składki i każe dopłacić Panu brakującą kwotę. Lepiej więc samemu wcześniej zadzwonić, aby wiedzieć, na czym się stoi.
odpowiedz
krzyleszcz
2019-04-17 08:15
IP: 89.171.x.x
Dzień dobry, w związku z zakupem na początku kwietnia 2019 roku auta automatycznie przeszła na mnie polisa OC ważna do lipca 2019 roku. Gdybym teraz ją wypowiedział (polisa jest już przepisana na mnie), do kogo wróci kwota nadpłaty? Do mnie, jako obecnego jej posiadacza, czy może do sprzedawcy auta, który ją opłacił? Pozdrawiam, Krzysztof.
odpowiedz
Ubea.pl
2019-04-18 08:27
IP: 81.190.x.x
Jeżeli wypowiada Pan ubezpieczenie OC zawarte przez poprzedniego właściciela, to zwrot niewykorzystanej części składki otrzymuje sprzedawca auta.
odpowiedz
artur
2019-03-20 06:04
IP: 83.29.x.x
Witam mam pytanie zakupiłem auto 23 03 2019 roku i sprzedałem 24 03 2019 marca auto w tym samym dniu pojechało na ukraine w dniu zakupu od właściciela auta pisemnie mu wypowiedziałem polise ubezpieczeniową i w umowie wpisałem że auto zakupiłem 23 03 a 26 03 wypowiadam polisę właścicielowi auto prowadze auto handel sprzedałem auto 24 03 2019 roku pojechało na ukrainę kupującemu przekazałem informacje na temat oc że jest 26 03 i gośc podał mnie na policje o oszustwo bo ubezpieczalnia nie wypłaciła mu zwrotu pieniędzy co dalej pozdrawiam
odpowiedz
Ubea.pl
2019-03-20 08:26
IP: 81.190.x.x
W trakcie pisania posta pomylił się Pan zapewne przy wpisywaniu dat. Poprosilibyśmy o informację, jakie są poprawne daty. I jeszcze jedno pytanie: kto podał Pana na policję? Osoba, od której kupił Pan auto czy osoba, której sprzedał Pan samochód?
odpowiedz
artur
2019-03-20 10:20
IP: 83.29.x.x
Przepraszam 23 03 2018 rok zakup auta sprzedaż 24 03 2018 rok auto sprzedana na fakturę a sprzedający właściciel chciał bym mu wypowiedział polisę z dniem 26 03 2018 roku i tak wpisałem w umowie , posiadam auto handel i auto w tym samym dniu wyjechało na ukraine a nie wiem kto mnie podał na policje dostałem wezwanie z art 286 na 27 03 2019 roku byłem na policji dziś ale pan który prowadzi sprawę jest na urlopie i dalej nic nie wiem dziękuje bardzo pozdrawiam
odpowiedz
Ubea.pl
2019-03-20 15:47
IP: 81.190.x.x
Niestety, nie jesteśmy w stanie nic doradzić, jeśli nie wiadomo, kto podał Pana na policję i za co dokładnie. Musi Pan poczekać na powrót policjanta prowadzącego sprawę.
odpowiedz
Władek
2019-03-15 09:43
IP: 78.131.x.x
Witam. Kupiłem w styczniu auto z ważnym ubezpieczeniem OC , zgłosiłem fakt nabycia do Towarzystwa Ubezpieczeniowego , własciwego do polisy , na drugi dzień roboczy. Wiem , że ubezpieczenie OC , przeszło na mnie. Po dwóch tygodniach listownie dostałem pismo odnośnie nabycia i ważności polisy z informacją , że na polisie nie ma żadnych zaległości. Polisa jest ważna do 17 marca br. Mam pytanie , czy muszę , wypowiedzieć umowę do tej polisy ? , której ważność wygasa 17 marca. Nadmieniam , że od 18 marca wchodzi w życie nowa polisa OC , zawarta u innego ubezpieczyciela.
odpowiedz
Ubea.pl
2019-03-15 15:52
IP: 81.190.x.x
Nie, nie musi Pan wypowiadać tej polisy. Jako że była ona kupiona przez poprzedniego ubezpieczyciela, wygaśnie ona automatycznie 17 marca.
odpowiedz
Władek
2019-03-16 06:58
IP: 37.47.x.x
Dziękuję bardzo za informację. Pozdrawiam.
odpowiedz
Justyna~
2019-03-13 20:38
IP: 37.47.x.x
witam, ja mam inny problem, sprzedałam samochód, a nabywca nie podał numeru PESEL w umowie, moje przeoczenie, zgłosiłam sprzedaż do PZU, maja serie i numer dowodu oraz adres zamieszkania nabywcy, w PZU dostałam pieczątke ze sprzedaż przyjeta i zgłoszona , po czym Pani z multiagencji do mnie zadzwoniła, ze brak PESEL, zadzwoniłam do PZU okazało sie , ze nie ma nawet mojego zgłoszenia (chciałam sie dopytać ponieważ nie mam kontaktu z nowym nabywcą nie odpisuje na SMS oraz nie odbiera telefonu) co ja mam zrobić? wysłałam ponownie zgłosznie do PZU, z pieczątką przyjęcia i zgłoszenia sprzedaży.
odpowiedz
Ubea.pl
2019-03-14 09:10
IP: 81.190.x.x
Możliwe, że w PZU Pani dokumenty gdzieś się zagubiły. Niestety niekiedy się to zdarza. Najważniejsze jednak, że otrzymała Pani wcześniej pieczątkę, że sprzedaż została zgłoszona. Wysłanie ponownego zgłoszenia z dowodem, że jest to już ponowne zgłoszenie powinno załatwić sprawę.
odpowiedz
nina
2019-01-30 17:13
IP: 94.254.x.x
Dzień dobry .Dziękuję za szybką odpowiedz ,akurat mieszkam poza miastem (małym) i faktycznie nie zgadzam się z jakąkolwiek dopłatą skoro miałam ubezpieczenie poprzedniego właściciela i wypowiedzenie złożyłam 2 tygodnie wcześniej.Ale jak widać firmy muszą jakoś zarabiać .Pozdrawiam
odpowiedz
nina
2019-01-29 18:15
IP: 5.173.x.x
Witam kupiłam samochód dnia 19.11.2018 z ubezpieczeniem w Axie poprzedni właściciel płacił w ratach i miał opłaconą ostatnią ostatnią składkę do 12-01-2019 ja wypowiedzenie umowy wysłałam meilowo do AXY 29.12.2018 i wykupiłam w PZU .Axa teraz chce zapłaty z tytułu obowiązkowego ubezpieczenia OC w kwocie 76,80 ,dodam że mam 60% zniżki.Proszę o podpowiedz co robić.
odpowiedz
Ubea.pl
2019-01-30 08:22
IP: 81.190.x.x
Dzień dobry, podejrzewam, że AXA dokonała rekalkulacji składki i te 76,80 zł to dopłata za okres od 19.11.2018 do 29.12.2018 (czyli za okres kiedy AXA udzielała Pani ochrony). W przypadku zmiany właściciela ubezpieczyciel ma prawo do takiej rekalkulacji, jeśli uważa, że w wyniku transakcji ryzyko wypadku się zwiększyło. Historia dotychczasowego ubezpieczenia i uzbierane zniżki to nie jedyny czynnik, na który patrzy ubezpieczyciel, wyliczając składkę. Możliwe, że mieszka Pani np. w większym mieście niż poprzedni właściciel. Jeśli nie zgadza się Pani z rekalkulacją i wysokością dopłaty, można spróbować poprosić AXA o wyjaśnienie, dlaczego wyliczała akurat taką dopłatę.
odpowiedz
Mariusz
2019-01-25 19:33
IP: 87.207.x.x
Witam, |Sprzedałem Auto w wrześniu 2018 sprzedaż zgłosiłem do WK, ale nie poinformowałem TU, które teraz domaga się ode mnie kontynuacji ubezpieczenia , dodam ze ubezpieczenie był kupione na cały rok i trwało do końca października 2018r. TU oddało sprawę do KRUK który chce ze mnie zedrzeć 600zł. czy mają do tego prawo?
odpowiedz
Ubea.pl
2019-01-28 08:29
IP: 81.190.x.x
Faktycznie nie dopełnił Pan obowiązku poinformowania TU o sprzedaży auta w ciągu 14 dni, ale przesłanie do towarzystwa umowy kupna-sprzedaży zazwyczaj sprawia, że ubezpieczyciel przestaje się domagać zapłaty składki za przedłużone ubezpieczenie. Czy kontaktował się Pan z ubezpieczycielem i okazywał mu umowę udowodniającą, że już od września nie posiada Pan tego auta? Jeśli tak i to nie pomogło, radzimy zgłosić się do Rzecznika Finansowego i poprosić o jego opinię w tej sprawie.
odpowiedz
leon
2019-01-09 17:01
IP: 89.186.x.x
upadl skok wolomin syn mial kredyt z chwila upadku wszystkie placowki zostaly zamkniete po uplywie poltora roku dostal pismo od komornika ze zalega ze splatami naliczone odsetki dlaczego nie dostal powiadomienia od syndyka i numeru konta na ktore dalej moglby wplacac raty tylko wszystko zostalo przeciagniete w czasie bez mozliwosci obrony sprawy sadowe byly zrobione bez wiedzy kredytobiorcow
odpowiedz
leon
2019-01-09 16:34
IP: 89.186.x.x
sprzedalem samochod z oplacona pierwsza rata nabywca ubezpieczyl samochod w innej firmie ubezpieczyciel chce bym zaplacil druga rate ale samochod nie byl juz moj i byl gdzie indziej ubezpieczony nie zdazylem zglosic sprzedazy wyjechalem za granice podali mnie do firmy windykacyjnej i do biku co z tym zrobic
odpowiedz
Ubea.pl
2019-01-10 09:18
IP: 81.190.x.x
Czy nabywca auta, kiedy ubezpieczał samochód w nowej firmie, złożył wypowiedzenie OC w towarzystwie, w którym auto było ubezpieczone do tej pory? Kiedy minął termin zapłaty drugiej raty? Przed dniem, w którym nabywca samochodu zakupił OC w nowej firmie czy po tym dniu?
odpowiedz
Marcin
2018-12-08 17:58
IP: 185.241.x.x
12.09.2018 zakupiłem samochód z opłaconym oc do 20.09.2018. Zakupiłem nowe oc 14.09.2018 w innym towarzystwie, które obowiązuje od 21.09.2018 do 20.09.2019. Z poprzedniego towarzystwa dostałem wezwanie do zapłaty dnia 5.12.2018. ""uprzejmie informujemy że nabyty przez pana pojazd marki ....... o numeraj rej........ jest ubezpieczony w TUiR "warta"s.a, polisa ........! Polisa zwarta przez sprzedającego jest ważna do 20 września 2019roku. Termin płatności raty w kwocie .... minął 22 września2018r! Wpłaty ... należy dokonać na konto ..................... do 11 grudnia2018r.Jeżeli posiada pan OC w innym zakładzie ubezpieczeń, istnieje możliwość wypowiedzenia polisy o nr.........! Wtedy składka zostanie odpowiednio zmniejszona."" Zadzwoniłem do warty i poinformowali mnie że w związku z zakupem samochodu przeszły na mnie też prawa i obowiązki z poprzedniej polisy. Czyli miałem obowiązek poinformowania zakład o zmianie ubezpieczyciela,a że tego nie zrobiłem muszę to zrobić teraz i naliczą mi składkę którą muszę uregulować. Więc mam zapytanie co mam zrobić??
odpowiedz
Ubea.pl
2018-12-10 08:38
IP: 81.190.x.x
Art. 31 ust. 1 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych mówi następująco: "W razie przejścia lub przeniesienia prawa własności pojazdu mechanicznego, którego posiadacz zawarł umowę ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, na posiadacza pojazdu, na którego przeszło lub zostało przeniesione prawo własności, przechodzą prawa i obowiązki poprzedniego posiadacza wynikające z tej umowy. Umowa ubezpieczenia OC ulega rozwiązaniu z upływem okresu, na który została zawarta, chyba że posiadacz, na którego przeszło lub zostało przeniesione prawo własności, wypowie ją na piśmie. W przypadku wypowiedzenia umowy ubezpieczenia OC, ulega ona rozwiązaniu z dniem jej wypowiedzenia. Przepisów art. 28 nie stosuje się." Umowa OC zawarta przez poprzedniego właściciela nie przedłuża się więc na następny rok. Radzimy poprosić o interwencję Rzecznika Finansowego.
odpowiedz
Marcin
2018-12-11 20:22
IP: 185.241.x.x
A co jeżeli poprzedni właściciel podpisał przed końcem obowiązującego ubezpieczenia przedłużenie w tej samej firmie, a mnie(kupującego) o tym nie powiadomił??? Czyli podpisał ale nie opłacił przedłużenia OC, a nim ono zaczęło ubezpieczać samochód, go sprzedał??? Czy naprawdę nic nie mogę zrobić jak opłacić kolejne ubezpieczenie za 4 miesiące o którym nie miałem pojęcia??
odpowiedz
Ubea.pl
2018-12-12 08:44
IP: 81.190.x.x
Na nowego właściciela przechodzi umowa OC obowiązująca w momencie kupna. Nie przechodzi na niego natomiast przedłużona umowa wykupiona przez poprzedniego właściciela. Tak jak napisaliśmy powyżej: jeżeli Warta żąda od Pana opłacenia składki, najlepiej by było poprosić o interwencję Rzecznika Finansowego.
odpowiedz
Mariusz
2018-12-06 10:01
IP: 79.189.x.x
witam zakupiłem auto 01.07 2018 r z wazna polisa oc do dnia 29.12 2018 r z czymdruga rata zapłaty przypadała na 29 06 2018 r. odrazu zostałem upomniany prze towarzystwo warta o zapłate drugiej raty oc pomimo ze termin płatności minął gdy auto było wlasnościa poprzedniego wlasciciela. Co mogę teraz z tym zrobic dodam tez iz auto zostało juz sprzedane przezemnie dnia 17.09 2018 r a nadal dostaje upomnienia z towarzystwa
odpowiedz
Ubea.pl
2018-12-06 15:57
IP: 81.190.x.x
Drugą ratę powinien zapłacić jeszcze poprzedni właściciel. Od Pana Warta może żądać dopłaty wynikającej z rekalkulacji składki. Jeśli Warta nie reaguje na Pana odwołania, najlepiej byłoby poprosić o interwencję Rzecznika Finansowego.
odpowiedz
Marzena
2018-08-25 15:20
IP: 83.4.x.x
Kupiłam auto 1.07.2018 r.Postanowiłam kontynuować ubezpieczenie poprzedniego właściciela. Sprzedający 3 dni wcześniej przedłużył umowę OC mówiąc, że jest zapłacona okazało się jednak że tak nie było i mnie obciążona kosztami. Interweniowałam ale bez skutku, gdyż firma ubezpieczeniowa uważa,że to ja powinnam zapłacić oc.Skoro nie wypowiedziałam umowy to poprzedni właściciel nie powinien dostać zwrot niewykorzystanego OC. Problem jest w tym, że w ogóle go nie zapłacił i obciążono mnie. Kto tu ma rację?
odpowiedz
Ubea.pl
2018-08-27 08:46
IP: 81.190.x.x
Jeśli termin zapłaty za to ubezpieczenie OC mijał po dniu zakupu auta przez Panią, to ubezpieczyciel może żądać zapłaty składki od Pani. Jeśli składka jest wysoka, to warto zastanowić się, czy nie lepiej zrezygnować z tego OC i wykupić nowe w innej firmie (OC zawarte przez poprzedniego właściciela może Pani wypowiedzieć w dowolnym momencie). W kalkulatorze OC https://kalkulator.ubea.pl może Pani sprawdzić, gdzie będzie najtańsze OC dla Pani. Jeśli wypowie Pani tę polisę, to ubezpieczyciel będzie mógł od Pani żądać zapłaty jedynie za okres, kiedy udzielał Pani ochrony.
odpowiedz
Jurek
2018-08-15 22:01
IP: 81.210.x.x
Proszę pomóżcie - nie kupowałem i nie mam żadnego samochodu a dostaję wezwania do zapłaty zaległych składek OC na kolejne samochody, bo ktoś użył mojego adresu w umowie kupna/ sprzedaży (samego adresu bo imiona i nazwiska kupujących są różne). Jaki cel ma ten oszust i co dalej z tym robić ? Na razie poinformowałem tylko firmy ubezpieczeniowe , że nie jestem właścicielem pojazdów.
odpowiedz
Ubea.pl
2018-08-27 08:41
IP: 81.190.x.x
Taką sprawę można już zgłosić na policję. Podanie danych innej osoby w celu wyrządzenia jej szkody materialnej lub osobowej jest karalne.
odpowiedz
Wlad
2018-07-25 10:17
IP: 37.47.x.x
Kupiłem samochód z ważnym przeglądem technicznym do 30 czerwca 2019 i opłacona składką OC również do 30 czerwca 2019. Chcę przerejestrować samochód na siebie (w tym zmiana tablic rejestracyjnych). Rozumiem, że muszę powiadomić ubezpieczyciela o zmianie własności. Ale ubezpieczenie będzie dotyczyć na samochód z innymi tablicami rejestracyjnymi. Czy to jakiś problem?
odpowiedz
Ubea.pl
2018-07-25 15:36
IP: 81.190.x.x
Nie, ważne jest to, że numer VIN auta jest ten sam. Warto jednak skontaktować się z ubezpieczycielem, by ustalić, czy nie planuje rekalkulacji. Jeśli okaże się, że dopłata składki w wyniku rekalkulacji będzie duża, to zapraszamy na stronę kalkulatora OC https://kalkulator.ubea.pl Możliwe, że bardziej opłacalnym wyjściem będzie zrezygnowanie z tej polisy i kupno nowej w innym towarzystwie.
odpowiedz
sawcio68
2018-07-23 22:23
IP: 159.205.x.x
Kupiłem skuter od kogoś z rodziny we wrześniu 2017. OC, było do kwietnia 2018. Zarejestrowałem na siebie i zapomniałem do kwietnia wziąć na siebie polisę oc i nie zapłaciłem składki , ale składkę zapłacił ktoś z rodziny w terminie ( omyłkowo z rozpędu ) nr polisy ten sam . I co teraz, jak bez bólu przejąć na siebie tą polisę , czy coś mi grozi za takie przeoczenie ? Chce to zrobić bo mam kupca na ten skuter
odpowiedz
Ubea.pl
2018-07-24 08:32
IP: 81.190.x.x
Tak naprawdę w przypadku zmiany właściciela ubezpieczyciel nie powinien przedłużyć automatycznie poprzedniej polisy OC. W Pana sytuacji najlepiej byłoby zacząć od skontaktowania się z ubezpieczycielem, by sprawdzić, czy ta polisa faktycznie jest ważna. Jeśli tak, to wystarczy poprosić ubezpieczyciela o zmianę danych na polisie. Może się to wiązać z ewentualną dopłatą składki.
odpowiedz
jano
2018-07-05 20:28
IP: 176.110.x.x
Kupiłem używany samochód 12.05.2018. Polisa OC ważna była do 28.05.2018.Wykupiłem polisę OC w innym towarzystwie.W dniu 23.06.2018 otrzymuję od poprzedniej firmy pismo , wraz z polisą zawartą na moje nazwisko, za okres 12.05.2018-28.05.2018. Piszą ,że ponieważ poprzedni właściciel ją opłacił , to ja nic nie płacę. Natomiast jest wpis..Zgodnie z art.31 ustawyz dnia 22 maja 2003 rokuo ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych/DZ.U.2003.Nr 124 ,poz.1152 z póżniejszymi zmianami. w związku z przeniesieniem prawa własności pojazdu, na Nabywcę przechodzą prawa i obowiązki poprzedniego właściciela pojazdu, wynikające z zawartej umowy obezpieczeniowej OC. Czyli jak z tego wynika , umowa może być przedłużona automatycznie . A ja ją muszę wypowiedzieć i za płacić za okres od 28,05.2018 do dzisiaj. Czy to jest zgodnie z przepisami prawa?
odpowiedz
Ubea.pl
2018-07-06 08:15
IP: 81.190.x.x
W dalszej części art. 31 jest następujący zapis: "Umowa ubezpieczenia OC ulega rozwiązaniu z upły- wem okresu, na który została zawarta, chyba że posiadacz, na którego przeszło lub zostało przeniesione prawo własności, wypowie ją na piśmie. W przypadku wypowiedzenia umowy ubezpieczenia OC, ulega ona rozwiązaniu z dniem jej wypowiedzenia." Ubezpieczenie OC w przypadku zmiany właściciela nie przedłuża się więc automatycznie na następny okres. Poprzednie towarzystwo nie może żądać od Pana żadnej opłaty za okres od 28.05.2018.
odpowiedz
boos
2018-06-21 16:44
IP: 37.47.x.x
Kupiłem auto z polisą OC rozłożoną na dwie raty, pierwsza rata opłacona przez sprzedającego 21,03,2018. opłata drugiej raty przypada 21,09,2018. Ale axa żąda ode mnie opłacena drugie raty natychmiast po zgłoszeniu zakupu. Czy ma do tego prawo? W końcu kupiłem auto z OC i zostały na mnie przeniesione nie tylko obowiązki ale i prawa (axa zgodziła się rozłożyć składkę na raty) Po za tym, nie chcę kontynuować ubezpieczenia po jego wykorzystaniu.....
odpowiedz
Ubea.pl
2018-07-06 08:11
IP: 81.190.x.x
AXA może dokonać rekalkulacji składki i żądać od Pana dopłaty do pierwszej raty, jeśli składka dla Pana wychodzi wyższa. Nie może natomiast żądać już teraz opłacenia drugiej raty. Zmiana właściciela samochodu nie zmienia terminu opłacania raty. Radzimy zorientować się w AXA, czy planowana jest rekalkulacja, aby przekonać się, ile ostatecznie zapłaci Pan za to OC. Warto porównać tę ofertę z innymi w kalkulatorze OC https://kalkulator.ubea.pl Możliwe, że bardziej opłacalne będzie zrezygnowanie z umowy z AXA już teraz / przed nadejściem terminu opłacenia drugiej raty i zawarcie innej umowy gdzie indziej.
odpowiedz
Dawid
2018-04-16 11:14
IP: 83.26.x.x
Witam, proszę o pomoc jeżeli kupiłem autko w którym ubezpiecznie skończyło się 07-04-18 a umowę spiszę np jutro z datą 06-04-18 i nie wypowiedziałem ubezpieczenia w pzu z dniem 06 czy dostanę jakąś karę jak ubezpieczę je w innej firmie?
odpowiedz
Ubea.pl
2018-04-17 09:17
IP: 81.190.x.x
Jako właściciel auta jest Pan odpowiedzialny za jego OC od dnia zakupu samochodu. Nie można spisać umowy ubezpieczenia OC z datą wsteczną. Jako że ubezpieczenie, które kończyło się 7 kwietnia, było kupione jeszcze przez poprzedniego właściciela, to nie przedłuża się ono automatycznie. Pana auto nie ma więc obecnie ubezpieczenia (chyba że sprzedawca nie zgłosił jeszcze sprzedaży samochodu do ubezpieczyciela i towarzystwo przedłużyło umowę OC, sądząc, że właściciel auta jest nadal ten sam. Taka umowa zostanie jednak rozwiązana, kiedy ubezpieczyciel zorientuje się, że auto już wcześniej zmieniło właściciela). Powinien Pan więc jak najszybciej zawrzeć nową umowę OC (tu https://kalkulator.ubea.pl może Pan sprawdzić, gdzie będzie najtaniej), aby ewentualna kara była jak najmniejsza (w przypadku braku OC do 14 dni stawka kary jest nieco mniejsza).
odpowiedz
Dawid
2018-04-17 11:14
IP: 83.26.x.x
Ale tak czy inaczej kara bedzie nałożona tak?
odpowiedz
Ubea.pl
2018-04-17 15:42
IP: 81.190.x.x
Wirtualny system kontroli UFG jest coraz skuteczniejszy, ale nadal nie wyłapuje on wszystkich samochodów bez ubezpieczenia OC. Może więc akurat zdarzyć się tak, że brak OC w Pana aucie nie zostanie dostrzeżony.
odpowiedz
Jarek
2018-04-10 14:08
IP: 91.123.x.x
Witam, sprzedałem samochód w sierpniu z ubezpieczeniem oc i ac do grudnia. Nie wypowiedziałem pisemnie umowy teraz przyszło mi do zapłaty prawie 1000zł czy nie da się z tym nic zrobić? Czy płatność jest konieczna?
odpowiedz
Ubea.pl
2018-04-10 16:07
IP: 81.190.x.x
Czy OC i AC obowiązujące do grudnia było opłacone w całości? Jeśli tak, a wezwanie do zapłaty, które teraz do Pana przyszło to opłata za nową polisę OC przedłużoną automatycznie, to proszę napisać do ubezpieczyciela pismo i wyjaśnić w nim, że nie jest już Pan właścicielem tego auta (do pisma najlepiej dołączyć kopię umowy kupna-sprzedaży). Ubezpieczyciel powinien wtedy odstąpić od żądania tej opłaty.
odpowiedz