pon-pt godz 9:00-17:00

71 722 80 00

Kontakt
  • Link4
  • AXA Ubezpieczenia
  • Aviva
  • Proama
  • PZU
  • Warta
  • You Can Drive

Brak odpowiedzi na reklamację przez 30 dni

2019-11-14 16:35

Roman185.135.x.x

Mam pytanie. Kilka miesięcy temu wysłałem reklamacje do ubezpieczyciela, który w terminie odpowiedział mi, czyli poniżej 30 dni. następnie ponownie wysłałem reklamacje o tej samej treści co poprzednio, ale z inną datą. Nie otrzymalem wogole odpowiedzi pomimo upływu 30 dni. Wysłałem wiec następna reklamacje z zapytaniem dlaczego nie otrzymalem odpowiedzi i ze minął termin 30 dni. Ubezpieczyciel odpowiedział ze nie musiał odpowiadać na reklamacje o tej samej treści. Czy ubezpieczyciel miał rację? Pozdrawiam

2019-11-15 07:29

Ubea.pl81.190.x.x

Ubezpieczyciel raczej nie miał obowiązku odpowiadać na kolejną tak samo brzmiącą reklamację. Ewentualnie może się Pan jeszcze skonsultować w tej sprawie z Rzecznikiem Finansowym.

2019-11-14 10:58

Kasia185.56.x.x

Witam. Jeżeli wysłałam do TU reklamacje 1 listopada 2019 a 10 listopada 2019 wysłałam drugą reklamacje dotyczącą tej samej szkody ale o innej treści . Czy TU ma obowiązek odpowiedzieć mi na każdą reklamacje w ciągu 30 dni ?

2019-11-14 15:38

Ubea.pl81.190.x.x

W przypadku każdej reklamacji ubezpieczyciel powinien wysłać odpowiedź w ciągu 30 dni (lub poinformować, że odpowie w późniejszym terminie).

2019-10-24 10:31

domin95.40.x.x

A co w przypadku gdy w ciągu 30 dni nie otrzymałem od ubezpieczyciela żadnej informacji w sprawie mojej reklamacji. Brak e-meila z decyzja o przedłużeniu brak pieniedzy na koncie

2019-10-24 15:17

Ubea.pl81.190.x.x

Po pierwsze należy podkreślić, że ubezpieczyciel ma 30 dni od otrzymania reklamacji na wysłanie odpowiedzi. Możliwe więc, że odpowiedź została już wysłana, ale jeszcze do Pana nie dotarła. Przed podjęciem dalszych kroków warto więc odczekać jeszcze chwilę. Może też Pan już teraz skontaktować się z ubezpieczycielem i zapytać, czy odpowiedź na Pana reklamację została już wysłana. Jeżeli odpowiedź nie została jeszcze wysłana, to zgodnie z prawem oznacza to, że ubezpieczyciel akceptuje Pana roszczenia i powinien je spełnić. Jeżeli ubezpieczyciel nie będzie zgadzał się z takim stanowiskiem, warto poprosić o pomoc Rzecznika Finansowego (taka pomoc jest darmowa).

2019-10-24 20:00

domin95.40.x.x

Dziękuje za odpowiedź. Zdziwiło mnie to bo do tej pory wszystkie sprawy załatwialiśmy drogą elektroniczną. Poczekam jeszcze kilka dni pozdrawiam

2019-10-25 08:24

Ubea.pl81.190.x.x

Zgodnie z prawem odpowiedź na reklamację powinna zostać udzielona w postaci papierowej lub na innym trwałym nośniku (chyba że wysyłając reklamację, zaznaczył Pan wyraźnie, że dopuszcza Pan odpowiedź mailem).

2019-10-26 16:40

domin31.0.x.x

Tak właśnie zrobiłem . Poprosiłem o decyzje na @ ale cóż poczekam do wtorku może coś przyjdzie PP . Dziękuje

2019-10-29 07:24

domin46.76.x.x

Termin rozpatrzenia reklamacji upłynął 16 października. Wczoraj się skontaktowałem z PZU i podesłali mi decyzje negatywną wystawioną 11 października. I teraz najważniejsze nie zostałem poinformowany o tej decyzji w żaden sposób ani za pomocą drogi elektronicznej ani standardowego listu. Co dalej robić

2019-10-29 08:24

Ubea.pl81.190.x.x

Czy ustalił Pan z PZU, czy decyzja negatywna wystawiona 11 października została również tego dnia (lub w ciągu najbliższych kilku dni) wysłana np. listem poleconym? Warto poprosić ubezpieczyciela o okazanie potwierdzenia nadania takiego listu. Jeśli ubezpieczyciel nie będzie w stanie udowodnić, że do 16 X wysłał odpowiedź, można zgłosić się do Rzecznika Finansowego w celu konsultacji dalszych kroków.

2019-10-29 10:01

domin46.76.x.x

Pzu twierdzi że wysłał drogą elektroniczną 11.10 przysłał jakieś tam potwierdzenie ze swojej skrzynki mailowej ale ja nie otrzymałem tego maile. A jeśli chodzi o wersje papierową to uznali że nie trzeba ponieważ przez cały czas trwania postępowania nie było problemów z korespondencją elektroniczną. Czyli muszę całą sytuacje opisać i zgłosić do rzecznika

2019-10-29 15:39

Ubea.pl81.190.x.x

Oczywiście może Pan spróbować zgłosić sprawę do Rzecznika, ale jeśli jest tak, jak Pan opisuje, to szanse na rozpatrzenie sprawy na Pana korzyść. Jako że poprosił Pan o przesłanie decyzji na maila, to PZU nie miało obowiązku wysyłać odpowiedzi także tradycyjną pocztą. A potwierdzenie udowadnia, że PZU wysłało maila 11.10, czyli zmieściło się w terminie. Za błędy serwera skutkujące niedostarczeniem maila do Pana PZU już nie odpowiada (chyba że PZU popełniło jakiś wyraźny błąd, np. wpisało zły adres mailowy).

2018-02-21 22:02

Jaga94.254.x.x

Takie sprawy najszybciej rozwiązuje się na drodze prawnej ;)

2018-02-22 23:25

sowa37.47.x.x

Co to znaczy?

2018-04-09 11:47

Janek80.87.x.x

Też tak uważam. Wszystkie opcje pośrednie (rzecznicy, mediatorzy itd) tylko niepotrzebnie przedłużają sprawy.

2018-04-09 15:34

Ubea.pl81.190.x.x

Opcje pośrednie, takie jak mediacja czy interwencja rzecznika, okazują się jednak niekiedy skuteczne, a praktycznie zawsze są tańsze niż droga sądowa.

2017-12-08 18:32

pandik89.64.x.x

Ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym wprowadza w art. 8 wyłącznie domniemanie prawne (wzruszalne), którego skutkiem jest przyjęcie fikcji prawnej, że reklamacja została uznana za rozpatrzoną zgodnie z wolą klienta. Innymi słowy, w takiej sytuacji Powód będzie musiał wykazać iż nie istniały podstawy do wniesienia skutecznej reklamacji przez klienta, tzn. wskazane w reklamacji zastrzeżenia co do świadczonych przez podmiot rynku finansowego usług nie miały miejsca, ergo, że reklamacja była obiektywnie niezasadna.

2018-11-11 13:50

brackyy178.215.x.x

Chciałbym widzieć minę ekspedientek, które obsługują pandika w sklepie. Bezcenne!